דרומי כתב:יש רבים רבים שמן הסתם כבר נדבקו ויצאו מזה - ב"ה - בלי שהם בכלל יודעים על כך, ולפי הרופאים אין חשש שידבקו שוב.
הרופאים כבר לא אומרים כן
דרומי כתב:יש רבים רבים שמן הסתם כבר נדבקו ויצאו מזה - ב"ה - בלי שהם בכלל יודעים על כך, ולפי הרופאים אין חשש שידבקו שוב.
הפצת המעיינות כתב:דרומי כתב:יש רבים רבים שמן הסתם כבר נדבקו ויצאו מזה - ב"ה - בלי שהם בכלל יודעים על כך, ולפי הרופאים אין חשש שידבקו שוב.
הרופאים כבר לא אומרים כן
להיפוך: תלמידי הישיבות רוב זמנם שוהים בישיבה, משא"כ צעירי הצאן המסתובבים בין הבית וביה"ס לגן המשחקים.שמחו כתב: . . בישיבות מדובר על שהות של 24 שעות בקבוצה גדולה בסמיכות לקבוצות אחרות, סה"כ מדובר על מאות הנמצאים יחד, לעומת בתי הספר שמדובר על שעות בודדות.
יונת אלם כתב:לבנתיים הבקר ראינו את מכתב ה'החינוך העצמאי' שעדין לא מתחילים הלימודים, טוב שנטלו מעט אחריות לחיי מורים/מורות תלמידים/תלמידות ולא בפזיזות מהירה.
עלתה לי אמש מחשבה, שעם ישראל היו במדבר ארבעים שנה 'לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה' לא מלו את בניהם, והרי מילה נכרתו עליה י"ג בריתות ומ"ע דאורייתא חמורה שיש בה כרת, איך בטלו?
אלא אם רצון הקב"ה שלא ימולו את בניהם מחמת 'רוח צפונית', אז לא מלים!
וחזרה לתש"פ, אם רצון הקב"ה שכעת לא יתפללו בבתי כנסיות ובתי מדרשות, שכעת הישיבות והכוללים לא יתנהלו במתכונת הטבעית, אז בה' אל תמרודו. ובשפה ברורה יותר: אם הקב"ה היה רוצה שיפתח כעת זמן קיץ כמתכונתו, אז הנגיף לא היה כאן כעת.
נוטר הכרמים כתב:יונת אלם כתב:לבנתיים הבקר ראינו את מכתב ה'החינוך העצמאי' שעדין לא מתחילים הלימודים, טוב שנטלו מעט אחריות לחיי מורים/מורות תלמידים/תלמידות ולא בפזיזות מהירה.
עלתה לי אמש מחשבה, שעם ישראל היו במדבר ארבעים שנה 'לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה' לא מלו את בניהם, והרי מילה נכרתו עליה י"ג בריתות ומ"ע דאורייתא חמורה שיש בה כרת, איך בטלו?
אלא אם רצון הקב"ה שלא ימולו את בניהם מחמת 'רוח צפונית', אז לא מלים!
וחזרה לתש"פ, אם רצון הקב"ה שכעת לא יתפללו בבתי כנסיות ובתי מדרשות, שכעת הישיבות והכוללים לא יתנהלו במתכונת הטבעית, אז בה' אל תמרודו. ובשפה ברורה יותר: אם הקב"ה היה רוצה שיפתח כעת זמן קיץ כמתכונתו, אז הנגיף לא היה כאן כעת.
אני כבר עזבתי את תש"פ כאן בפורום,
ההצצה החטופה זה עתה במה שנכתב באשכולות אחרים לאורך היום חיזקה את החלטתי זאת,
אתמודד רק עם המחשבה התורנית שלך. לאט לך.
א' רש"י בפר' וזאת הברכה עה"פ (לג, ט) כי שמרו אמרתך ובריתך יצורו מפרש שזה שבח לשבט לוי שמלו במדבר.
ב' אמנם בעל תו"ת ועוד חדשנים רצו לומר שלשבט לוי נשבה רוח צפונית, [וזה מחודש לומר שרוח צפונית נשבה לחצאין),
אבל בהרבה מספרי התשובות נקטו לא כך,
אלא שהצדק היה עם שבט לוי שלא חששו להעדר רוח צפונית ומסרו נפש לקיום מצות מילה,
ראה למשל בשו"ת שיבת ציון לבן הנוב"י סי' לד ובשו"ת אבני נזר יו"ד סי שכג.
וכך היא המשמעות הפשוטה של הרבה מדרשים.
נוטר הכרמים כתב:א' רש"י בפר' וזאת הברכה עה"פ (לג, ט) כי שמרו אמרתך ובריתך יצורו מפרש שזה שבח לשבט לוי שמלו במדבר.
ב' אמנם בעל תו"ת ועוד חדשנים רצו לומר שלשבט לוי נשבה רוח צפונית, [וזה מחודש לומר שרוח צפונית נשבה לחצאין),
אבל בהרבה מספרי התשובות נקטו לא כך,
אלא שהצדק היה עם שבט לוי שלא חששו להעדר רוח צפונית ומסרו נפש לקיום מצות מילה,
ראה למשל בשו"ת שיבת ציון לבן הנוב"י סי' לד ובשו"ת אבני נזר יו"ד סי שכג.
וכך היא המשמעות הפשוטה של הרבה מדרשים.
וזל"ק:עושה חדשות כתב:ועי' ספורנו פ' וזאת הברכה על הפס' ואת בניו לא ידע כי שמרו אמרתך.
ואת בניו לא ידע כי שמרו אמרתך. לא הקפיד על חיי בניו במדבר, כדי לשמור אמרתך; והוא מצות מילת הבנים אע''פ שהיו מתים רבים מהם, כאמרם ז''ל (פ''ק דיומא), מפני שלא נשבה להם רוח צפונית:
נוטר הכרמים כתב:יונת אלם כתב:לבנתיים הבקר ראינו את מכתב ה'החינוך העצמאי' שעדין לא מתחילים הלימודים, טוב שנטלו מעט אחריות לחיי מורים/מורות תלמידים/תלמידות ולא בפזיזות מהירה.
עלתה לי אמש מחשבה, שעם ישראל היו במדבר ארבעים שנה 'לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה' לא מלו את בניהם, והרי מילה נכרתו עליה י"ג בריתות ומ"ע דאורייתא חמורה שיש בה כרת, איך בטלו?
אלא אם רצון הקב"ה שלא ימולו את בניהם מחמת 'רוח צפונית', אז לא מלים!
וחזרה לתש"פ, אם רצון הקב"ה שכעת לא יתפללו בבתי כנסיות ובתי מדרשות, שכעת הישיבות והכוללים לא יתנהלו במתכונת הטבעית, אז בה' אל תמרודו. ובשפה ברורה יותר: אם הקב"ה היה רוצה שיפתח כעת זמן קיץ כמתכונתו, אז הנגיף לא היה כאן כעת.
אני כבר עזבתי את תש"פ כאן בפורום,
ההצצה החטופה זה עתה במה שנכתב באשכולות אחרים לאורך היום חיזקה את החלטתי זאת,
אתמודד רק עם המחשבה התורנית שלך. לאט לך.
א' רש"י בפר' וזאת הברכה עה"פ (לג, ט) כי שמרו אמרתך ובריתך יצורו מפרש שזה שבח לשבט לוי שמלו במדבר.
ב' אמנם בעל תו"ת ועוד חדשנים רצו לומר שלשבט לוי נשבה רוח צפונית, [וזה מחודש לומר שרוח צפונית נשבה לחצאין),
אבל בהרבה מספרי התשובות נקטו לא כך,
אלא שהצדק היה עם שבט לוי שלא חששו להעדר רוח צפונית ומסרו נפש לקיום מצות מילה,
ראה למשל בשו"ת שיבת ציון לבן הנוב"י סי' לד ובשו"ת אבני נזר יו"ד סי שכג.
וכך היא המשמעות הפשוטה של הרבה מדרשים.
דברים שהיו טאבו חרדי נהיו קשים להבנה.
הרי הכל פה "בבלט".
אני ב96 למנינם הייתי בחור בפוניבז',
היה ביבי, והיה תקציבים, והיה אהדה,
פי עשר מהיום,
והכל היה הרבה יותר אידיאלי,
וכולם כולל כולם התביישו בדגל המדינה שהתנוסס לכמה שעות מעל גג הישיבה,
מזכרת עלובה מציונותו של הרב מפוניבז' זיע"א.
לא היו שום דיונים למה הרב מפוניבז' תלה דגל, אלא איך זה קרה.
איך יכול להיות שמזדהים עם המדינה הכפרנית.
דגל או כל סמל זה לא הזדהות עם רחמים מהשוק, אלא עם המימסד,
עם הבג"ץ, עם המשטרה הרודנית, עם הצבא הרומס כל דבר שבקדושה,
עם הניבול שבחוצות, עם הכפירה,
לאיפה נעלמו כל לשונות מרן החזו"א??
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד