אוצר החכמה כתב:י. רבינוביץ כתב:לכאורה יש ראיה לכך מהתורה "עֶרְוַ֥ת אֲחִֽי־אָבִ֖יךָ לֹ֣א תְגַלֵּ֑ה אֶל־אִשְׁתּוֹ֙ לֹ֣א תִקְרָ֔ב דֹּדָֽתְךָ֖ הִֽוא".
מכאן רואים שאף אשת הדוד קרויה דודה.
למישהו יש משהו להוסיף על כך מדיליה / ראשונים / אחרונים?
* יש לציין שבמילון אב"ש הוא מציין שבעברית החדשה נהוג לקרוא לבני הזוג של הדודים גם כן בשם דודים.
ממש לא מובנת השאלה אתה מביא פסוק מפורש וברור ושואל האם זה כך?
אולי תסביר מה יהיה פירוש הפסוק הזה אם זה לא כך? ולמה בכלל לטעון שאין זה כך?
או שכל מה שהתכוונת זה בעצם להקשות על אבן שושן?
ראשית כל, שאלתי אך גם עניתי כמסתפק.
1. מהפסוק אין הכרח שאלו הם פשט הדברים. (יתכן לפרש שהיא כמו דודתו ולא שהיא נקראת כך ממש. אולי יש מפרשים כך).
2. בפסוק מדובר רק על אשת אח אביו, ולא להפך. (בעל אחות אמו או אביו).
3. בהנחה שפשט הכתוב כפי שמשתמע לכאורה, כוונתי הייתה למצוא לעניין זה מקורות בעיקר מחז"ל, ראשונים ואחרונים, ולראות האם מימשו משמעות פסוק זה בפועל בכתביהם, או שמא זה כתוב בתורה ואינו מצוי בשימוש לשון חז"ל ואילך.
4. רציתי לברר מה עומד מאחורי דבריו של אב"ש, ולאמת אותם מול ספרי חז"ל (אולי הוא לא מצא בספרי הראשונים והאחרונים 'דודים' במשמעות בני הזוג של הדודים).
בתקוה להבנה.