- WhatsApp-Image-2020-07-26-at-13.42.37.jpeg (269.26 KiB) נצפה 6632 פעמים
בתוך כך מגיש "מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי בצלאל קאהן פרסם הבוקר (ראשון) בתכניתו מתווה שכתב הרב יוסף וויס, מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לפתיחת 'זמן אלול' בישיבות.
על פי המתווה שמציע הרב וויס, כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש.
לדבריו, אחרי שבחודשי הקיץ הבחורים ברובם לא היו בהיכלי הישיבות, לפתוח את זמן אלול ללא על התלמידים בהיכלי התורה, זה פיגוע רוחני וחינוכי.
הרב ווייס מציע להשאיר את הבחורים בעלי הרקע הרפואי מחוץ למתחמי הישיבות, שיהיו סגורים לחלוטין במתכונת של 'סגר' ורבני הישיבות יתנהלו מול התלמידים בתוך קפסולות, בניתוק פיזי מתלמידיהם.
דרופתקי דאורייתא כתב:סוף סוף נראה שיש מי שהתעורר, קיבלתי כעתבתוך כך מגיש "מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי בצלאל קאהן פרסם הבוקר (ראשון) בתכניתו מתווה שכתב הרב יוסף וויס, מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לפתיחת 'זמן אלול' בישיבות.
על פי המתווה שמציע הרב וויס, כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש.
לדבריו, אחרי שבחודשי הקיץ הבחורים ברובם לא היו בהיכלי הישיבות, לפתוח את זמן אלול ללא על התלמידים בהיכלי התורה, זה פיגוע רוחני וחינוכי.
הרב ווייס מציע להשאיר את הבחורים בעלי הרקע הרפואי מחוץ למתחמי הישיבות, שיהיו סגורים לחלוטין במתכונת של 'סגר' ורבני הישיבות יתנהלו מול התלמידים בתוך קפסולות, בניתוק פיזי מתלמידיהם.
ואני מוסיף שאני יודע שכך המליץ גם אחד מיועצי הרפואה המפורסמים בציבור החרדי (לא, לא פירר...).
דרופתקי דאורייתא כתב:סוף סוף נראה שיש מי שהתעורר, קיבלתי כעתבתוך כך מגיש "מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי בצלאל קאהן פרסם הבוקר (ראשון) בתכניתו מתווה שכתב הרב יוסף וויס, מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לפתיחת 'זמן אלול' בישיבות.
על פי המתווה שמציע הרב וויס, כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש.
לדבריו, אחרי שבחודשי הקיץ הבחורים ברובם לא היו בהיכלי הישיבות, לפתוח את זמן אלול ללא על התלמידים בהיכלי התורה, זה פיגוע רוחני וחינוכי.
הרב ווייס מציע להשאיר את הבחורים בעלי הרקע הרפואי מחוץ למתחמי הישיבות, שיהיו סגורים לחלוטין במתכונת של 'סגר' ורבני הישיבות יתנהלו מול התלמידים בתוך קפסולות, בניתוק פיזי מתלמידיהם.
ואני מוסיף שאני יודע שכך המליץ גם אחד מיועצי הרפואה המפורסמים בציבור החרדי (לא, לא פירר...).
אשרי יושבי ביתך כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:סוף סוף נראה שיש מי שהתעורר, קיבלתי כעתבתוך כך מגיש "מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי בצלאל קאהן פרסם הבוקר (ראשון) בתכניתו מתווה שכתב הרב יוסף וויס, מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לפתיחת 'זמן אלול' בישיבות.
על פי המתווה שמציע הרב וויס, כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש.
לדבריו, אחרי שבחודשי הקיץ הבחורים ברובם לא היו בהיכלי הישיבות, לפתוח את זמן אלול ללא על התלמידים בהיכלי התורה, זה פיגוע רוחני וחינוכי.
הרב ווייס מציע להשאיר את הבחורים בעלי הרקע הרפואי מחוץ למתחמי הישיבות, שיהיו סגורים לחלוטין במתכונת של 'סגר' ורבני הישיבות יתנהלו מול התלמידים בתוך קפסולות, בניתוק פיזי מתלמידיהם.
ואני מוסיף שאני יודע שכך המליץ גם אחד מיועצי הרפואה המפורסמים בציבור החרדי (לא, לא פירר...).
לגבי המתווה של הג"ר יוסף וייס שליט"א, מצו"ב שני הגליונות האחרונים שמוציא לאור מדי שבוע - "עינינו גל", אשר בו הרחיב על פרטי המתווה:
נוטר הכרמים כתב:ר' זאב, אף אחד לא בא לתת דין, מותר להגיש המלצות לפני אלו שמופקדים על הישיבות ועל לומדיהם.
מי שמחליט - יתן את הדין על כל החלטה שהיא, בשל כך - הוא מופקד על ההחלטה.
אני קורא את הדברים הנכוחים של ר' יוסף וייס, ותוקף אותי מוסר כליות.
הנה, דברי חכמים בנחת נשמעים.
מחד, הוא מעמיד בתוקף את חומרת המצב,
מאידך, הוא לא מכה על חזה של אף אחד,
והעיקר, הוא נותן כיוון של פיתרון.
בשפה ברורה ובנעימה.
גם אם לא יצליח הדבר,
יש כאן שיח יפה ונורמטיבי.
מה חבל, שאיבדנו את המנגינות הללו, וגם את האמון ההדדי.
"על צוארינו נרדפנו, אוי, כי שנאת חנם רדפנו".
דרופתקי דאורייתא כתב:סוף סוף נראה שיש מי שהתעורר, קיבלתי כעתבתוך כך מגיש "מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי בצלאל קאהן פרסם הבוקר (ראשון) בתכניתו מתווה שכתב הרב יוסף וויס, מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לפתיחת 'זמן אלול' בישיבות.
על פי המתווה שמציע הרב וויס, כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש.
לדבריו, אחרי שבחודשי הקיץ הבחורים ברובם לא היו בהיכלי הישיבות, לפתוח את זמן אלול ללא על התלמידים בהיכלי התורה, זה פיגוע רוחני וחינוכי.
הרב ווייס מציע להשאיר את הבחורים בעלי הרקע הרפואי מחוץ למתחמי הישיבות, שיהיו סגורים לחלוטין במתכונת של 'סגר' ורבני הישיבות יתנהלו מול התלמידים בתוך קפסולות, בניתוק פיזי מתלמידיהם.
ואני מוסיף שאני יודע שכך המליץ גם אחד מיועצי הרפואה המפורסמים בציבור החרדי (לא, לא פירר...).
אש משמים כתב:שאלה לי לאלו הרוצים שכל הישיבות יפתחו כסידרם: מי מוכן לקחת את האחריות המלאה על החולים, היתומים, ההורים השבורים, האחים האבלים, המצב הכלכלי, השידוכים וכו' וכו' של אותם שהמחלה תפגע בהם?! גם להם יפתחו איזה 'קרן' וישכחו מהם אחרי יומים?! זה לא חוכמה לזעוק זעקות שבר בלי לקחת טיפת אחריות על התוצאות!
מי שבאמת כואב לו כאב התורה הק' הוא מי שמסתכל על כל התמונה ויודע את גודל האחריות שבדבר. יש כאן אדם אחד שמוכן לתת לי את הפרטים שלו כדי שיבוא לסייע למשפחה קורסת בגלל המחלה ששיתקה את כולה? יש כאן מי שמוכן לקחת על עצמו את החזקת משפחה אחת שתיפול כלכלית בגלל המחלה?
כשיפנו אלי אותם אנשים יראי שמים ויתחייבו לקחת אחריות על משפחות אותם בחורים יהיה אפשר לדבר איתם על פתיחת ישיבות לאותם בחורים.
בברכה המשולשת כתב:הסיכון לאדם פחות מגיל 50 ללא מחלות רקע, הוא, נכון לנתונים העדכניים- 0.015% (זאת אומרת 15 מתוך 100,000)
מלבב כתב:בברכה המשולשת כתב:הסיכון לאדם פחות מגיל 50 ללא מחלות רקע, הוא, נכון לנתונים העדכניים- 0.015% (זאת אומרת 15 מתוך 100,000)
זה כולל גם גיל מבוגר, בסביבות גיל 20 זה הרבה פחות.
העמק דבר כתב:[
אם יש ראש ישיבה שמוכן לקחת את הסיכון שאחד מתלמידי ישיבתו חו"ח יפגעו כתוצאה מהמחלה ( הרי בתוך כמה מאות בחורים תמיד ימצא אחד שיקבל זאת בצורה קשה ) הוא פשוט לא מבין על מה הוא מקבל אחריות - אם אחד מהבחורים יפגע קשה או יהפוך לצמח או שמא יסבול מסכיזופרניה כתוצאה מהקורונה - האם הוא באמת יקח אחריות ? יש לו ביטוח רפואי ? כלומר האם יש ראש ישיבה שמוכן לתת ערבות של 3,000,000 ש"ח מכיסו הפרטי למקרה שבחור יפגע - או שמבחינתו הבחורים הם לא יותר מבשר תותחים בלי שום לקיחת אחריות אישית - היש מישהו בבית מתתיהו ותפרח שלקח אחריות אישית על כך שפתחו בניגוד להוראות וגרמו להדבקה נרחבת ? אין !
להציע רעיונות זה נחמד לתת ביקורת זה כיף אבל לקחת אחריות אין מי שמוכן לקחת
אגב - הפוליטקאים דווקא כן לוקחים ( או מקבלים ) אחריות שהרי במקרה שיכשלו הם ישלמו במחיר יקר בקלפי - ולכן הם ינסו להנהיג בצורה הטובה ביותר את ההתמודדות עם הקורונה - אם אצלנו יהיו 500 מתים בגלל הנהגה רשלנית ופושעת של רב/ אדמו"ר מסויים - האם ישלמו על כך מחיר ?? לא!
חיים שאול כתב:וכל זה בהנחה שיש נוגדנים שישארו, מה שבכלל לא בטוח
אש משמים כתב:לא הבנתי מה לא ברור ולכן אחדד את שני החלקים.
א. חייב להיות אדם כלשהו שלוקח אחריות על החלטות כבדות משקל. במצב שאין מי שלוקח אחריות נהיה קטסטרופה של רעיונות והצעות מהמותן שלא צריך לתת עליהם דין וחשבון. אדם שמוכן לשאת בתוצאות של רעיונותיו ממילא יחשוב יותר ויבדוק יותר. לכל גוף במערכת יש את המנהל/אחראי שיועמד למשפט במקרה של ליקויים או קבלת החלטות שגויות ובלי זה לא שייך שתהיה מערכת טובה מתפקדת.
ב. עצם לקיחת האחריות אומרת לקחת בחשבון את כל התרחישים האפשריים ולראות שיש למערכת אפשרות להתמודד עם כל תוצאה שתהיה. למשל, כשבוחנים אפשרות של 'הדבקת עדר' צריך לבדוק מה כח הסיבולת והיכולת של ביתי החולים האחיות כמות מיטות וכו'. צריך לבדוק את היכולת של גופי הכלכלה לתפקד תחת לחץ של מאות אלפים חולים קשה. צריך לבדוק האם גופים כמו חברת חשמל ומים יכולים להמשיך לתפקד כשרוב העובדים חולים וכן ע"ז הדרך, צריך כמובן לחשב היטב את הרווח הגדול שיצא מכך שכולם יודבקו בבת אחת.
איש גבעות כתב:גם ישיבת חברון הוכיחה את עצמה.
600 בחורים למדו במתווה הקפסולות ואף אחד לא נדבק.
שמרו שם על כל הכללים בצורה נוקשה מאד.
לי ידוע על בחור שהעביר חפץ מיד ליד מבעד לגדר והורחק מהישיבה.
העמק דבר כתב:לא משנה מה יעשו בסוף - האם יש לקיחת אחריות ? האם בתפרח ובית מתיתיהו לקחו אחריות על אי שמירת הכללים שהביאה לתוצאות עגומות ?
במקביל אין ספק שלכל ראשי הישיבות יש אחריות על הבחורים גם כשא"א לחזור לסדרי ישיבה , ישיבות שהצליחו ללמוד עם הבחורים גם מרחוק בימי הסגר עד לג בעומר - שבועות הצליחו מאד ברישום , כלומר ראש ישיבה שלא יקח אחריות רוחנית על הבחורים - זה לא יוסיף לו ברישום ולהפך ולכן המצב דווקא טוב - הורה שחושב שהישיבה של בניו לא מתפקדת בגלל הקורונה ואף לא מרחוק אמור לדעת מה לעשות מכאן ולהבא...
אבל באחריות על הגשמיות של הבחורים אין ראש ישיבה שלקח אחריות על הבחורים גם כשסיכן אותם - שלא לדבר על סיכון הציבור , ללמדך שקשה עליהם טהרת כלים יותר משפיכות דמים...וש"מ שפיכות דמים הוא דזל ושוב האם בתפרח ובית מתיתיהו ועוד ישיבות לקחו אחריות ??
ואם בהמשך יקרה מקרה ר"ל ??
יש ראשי ישיבות שכנראה חשוב להם יותר השם והמיתוג של הישיבה יותר מבריאותם של הבחורים - והרי אם הבחורים ילמדו במסגרות קטנות סמוך לבתיהם ,שם "ישיבה" מה יהא עליו ??
כלומר ת"ת יהיה במסגרות הללו אבל לא "ישיבה"
האם בשביל שיהא "ישיבה" על כל חשיבותו העצומה צריך לסכן בחורים ??
בפונביז' פתחו באופן לא רשמי ביהמ"ד בירושלים בני ברק וקריית ספר לבחורים , יש מסגרת אבל אין פנימיה והחשש מהדבקה בגלל שיש יותר מרווח -קטן יותר
לדעתי זה מה שהישיבות צריכות לעשות
בל נשכח כי א"א לישון עם מסכה ובחורים ישנים לכה"פ 8 שעות ... בחדר סגור וצפוף
מתווה הקפסלות הוכיח את עצמו אם שומרים על כל הכללים ברגע שמתרופפת השמירה הסיכוי להדבקה עולה מאד , הישיבה היחידה שהוכיחה את עצמה עד עכשיו במתווה היא אור ישראל , האם ישיבות אחרות יכולות לעמוד בכך ?
שש ושמח כתב:אש משמים כתב:לא הבנתי מה לא ברור ולכן אחדד את שני החלקים.
א. חייב להיות אדם כלשהו שלוקח אחריות על החלטות כבדות משקל. במצב שאין מי שלוקח אחריות נהיה קטסטרופה של רעיונות והצעות מהמותן שלא צריך לתת עליהם דין וחשבון. אדם שמוכן לשאת בתוצאות של רעיונותיו ממילא יחשוב יותר ויבדוק יותר. לכל גוף במערכת יש את המנהל/אחראי שיועמד למשפט במקרה של ליקויים או קבלת החלטות שגויות ובלי זה לא שייך שתהיה מערכת טובה מתפקדת.
ב. עצם לקיחת האחריות אומרת לקחת בחשבון את כל התרחישים האפשריים ולראות שיש למערכת אפשרות להתמודד עם כל תוצאה שתהיה. למשל, כשבוחנים אפשרות של 'הדבקת עדר' צריך לבדוק מה כח הסיבולת והיכולת של ביתי החולים האחיות כמות מיטות וכו'. צריך לבדוק את היכולת של גופי הכלכלה לתפקד תחת לחץ של מאות אלפים חולים קשה. צריך לבדוק האם גופים כמו חברת חשמל ומים יכולים להמשיך לתפקד כשרוב העובדים חולים וכן ע"ז הדרך, צריך כמובן לחשב היטב את הרווח הגדול שיצא מכך שכולם יודבקו בבת אחת.
א. אין שום הגיון בהנחה ש"חייב להיות מישהו שלוקח אחריות על החלטות כבדות משקל". צריך כל אדם לנהוג כחכמתו או לסמוך על החכמים ממנו וכפי שנוהגים בכל שטחי החיים. אם אני אומר לאדם שמותר לנסוע ברכב אני אחראי לדאוג ליתומיו אם יקרה לו משהו?
כמובן זה לא סותר שצריך לשקול בכובד ראש ולקחת בחשבון את כל הנתונים.
ב. גם במציאות לא קיים בשום מקום לקיחת אחריות כמו שאתה מתאר. לא בציבור החרדי וגם לא בציבור הכללי [חוץ מקטסטרופות עצומות שאז "עורפים ראשים" בין למי שאשם ובין למי שלא]
ג. גם בהנחה שצריך מישהו שייקח אחריות, הרי צריך מישהו שייקח אחריות גם על סגירת הישיבות, אלו שיכולים להחליט על סגירתם יכולים גם להחליט על פתיחתם.
אש משמים כתב:ג. סגירת הישיבות לא הורגת אף אחד. מקסימום היא מאתגרת את ההורים והילדים במציאות רוחנית פנימית ולא כמוסכמה חברתית. אני מאמין שיש מי שהפיק מהזדמנות זאת הרבה תועלת רוחנית.
עליך עיננו כתב:חכמים הזהרו בדבריכם!! קבעת ששפיכות דמים הוא דזל..על מי כוונתך האם מותר כך לכתוב בציבור על גדולי ראשי הישיבות?? האם הוכחת אותם קודם כדי לומר עליהם לשון הרע? (לשיטתך כמובן)
ועכשיו לעצם הנושא...פשוט לקרוא ולא להאמין יושבים פה ת"ח מכל המינים והעדות שגדלו בישיבות הקדושות וגדלו על מאמרי חז"ל של תורה מגנא ומצלא.. כל העוסק בתורה יסורים בדלים הימנו..ומציל את העולם ועוד מאות לאלפים של מימרות על כח התורה וקדושתה וכוחה להציל את הרבים והיחיד מכל גזרות קשות ורעות!
ועתה נשאל כל אחד מהת"ח דכאן האם כל המימרות הנ"ל היו בגדר מליצה בעלמא???
האם זה היה רק שהיינו צעירים והיום זה לא שייך??
האם זה רק שהכל הולך טוב אבל באמת בשעת ניסיון אינו כך??
הרי פשוט וברור שר"ע שהיה מקהיל קהילות ברבים והיה כאן יותר מסכנת נפשות והיה ברור לו שיתפס מ"מ אמר להם אני מעדיף להתפס על דברי תורה!!!!!
וכי הוא לא לקח אחריות על בני הישיבה??????
האם לא הכניס אותם לסכנה ומ"מ לא היה לו שאלה שכך צריך לעשות!
ויאמר הקורא מה אתה מדמה בין גזירת הרומאים לקורונה?
נכון זה לא דומה כ"כ מכמה טעמים.אבל דבר אחד בטוח שלימדו אותנו חז"ל שעל לימוד תורה לא מתפשרים כ"כ מהר!!
ומותר לקחת סיכונים!!!
ואם משתדלים לעשות איך שצריך בלי לחץ ובלי גוזמאות אף אחד לא יתן את הדין חס ושלום לומר כך!!!
וסתם שאלה לסקרנות..הרי גם בשעת הסגר במצב הכי גרוע שום קהילה או רב לא הסכים לסגור מקווה נשים !!
ולמה? הרי יש כאן ודאי ספק וכו' אלא מה? אף אחד לא רצה לקחת את האחריות על המכשולות שיהיו כתוצאה מכך!!
ופשוט וברור שהנזק של אי פתיחת הישיבות הוא כאלף מונים יותר מהנזק שיכל לגרום על אי פתיחת המקואות ומי שקצת מתעסק עם בני ישיבות במצב דידן יוכל להבין כוונתי
המצב ממש ממש קשה!!
ומי יאמר הילד איננו ואנה אני בא!
אז לפחות שיש מתווה תנו לרבנים ולעוסקים בקודש להציל כמה שאפשר
ושנזכה להתנחם בבנין ירושלים במהרה בימינו!!!
אש משמים כתב:לא הבנתי מה לא ברור ולכן אחדד את שני החלקים.
א. חייב להיות אדם כלשהו שלוקח אחריות על החלטות כבדות משקל. במצב שאין מי שלוקח אחריות נהיה קטסטרופה של רעיונות והצעות מהמותן שלא צריך לתת עליהם דין וחשבון. אדם שמוכן לשאת בתוצאות של רעיונותיו ממילא יחשוב יותר ויבדוק יותר. לכל גוף במערכת יש את המנהל/אחראי שיועמד למשפט במקרה של ליקויים או קבלת החלטות שגויות ובלי זה לא שייך שתהיה מערכת טובה מתפקדת.
ב. עצם לקיחת האחריות אומרת לקחת בחשבון את כל התרחישים האפשריים ולראות שיש למערכת אפשרות להתמודד עם כל תוצאה שתהיה. למשל, כשבוחנים אפשרות של 'הדבקת עדר' צריך לבדוק מה כח הסיבולת והיכולת של ביתי החולים האחיות כמות מיטות וכו'. צריך לבדוק את היכולת של גופי הכלכלה לתפקד תחת לחץ של מאות אלפים חולים קשה. צריך לבדוק האם גופים כמו חברת חשמל ומים יכולים להמשיך לתפקד כשרוב העובדים חולים וכן ע"ז הדרך, צריך כמובן לחשב היטב את הרווח הגדול שיצא מכך שכולם יודבקו בבת אחת.
הופסק פינוי חולי הקורונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, בשל תופס שיא העומד על יותר ממאה אחוזים - תוצאת המגפה ההולכת ומתפשטת.
כזכור, מאז פרוץ הנגיף בישראל, החשש הגדול ביותר שהובע על ידי גורמי בריאות בכירים היה מקריסתם של בתי החולים בישראל, כפי שאירע למשך כחודשיים באיטליה ובמדינות נוספות.
היום, עם העליה בעומס חולי הקורונה בבתי החולים בירושלים, הודיעה הנהלת מד"א בעיר לנהגי האמבולנסים ולכוננים כי בית החולים הדסה עין כרם "סגור לקבלת חולים, פרט למקרי טראומה מצילי חיים".
"כמו כן, כלל בתי החולים בירושלים לא מקבלים חולים וחשודים לקורונה", נכתב עוד במייל המנהלתי של מגן דוד אדום.
בהמשך פרסם בית החולים הדסה הבהרה, לפיה הוא "ממשיך לקבל חולי קורונה וחולים רגילים", וכי רק הבוקר, "עקב עומס נקודתי בחדר המיון בעין כרם - שיצר צוואר בקבוק בטיפול בחולים - ההנהלה ביקשה ממד"א לווסת חולים הזקוקים לאשפוז לבית החולים שבהר הצופים".
"לאחר התייצבות המיון, הודיע מנהל הדסה עין כרם למד"א כי ניתן להמשיך ולפנות חולים להדסה עין כרם, ואכן המיון בבית החולים ממשיך לקבל חולים כרגיל", נמסר עוד מ'הדסה'.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים