יאיר כתב:לייטנר כתב:אליהועיני
יפה!
עזרא פרק ח'
יאיר כתב:כה?
לבנון כתב:מילת פועל בתנ"ך בעלת שתי אותיות שמתחילה באות כ'?
לבנון כתב:יאיר כתב:לייטנר כתב:אליהועיני
יפה!
עזרא פרק ח'
נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדראצר (ירמיה כא ז)
רוממתי עזר (דבה"י-א כה לא)
תגלת פלאסר (מלכים-ב טו כט)
תלגת פלנסר (דבה"י-א ה כו)
שמות בני 10 אותיות:
פכרת הצביים (דעת הרד"ק בשרשים ערך פכ"ר שזה שם של איש, והרב אבן עזרא הסתפק אם זה שם של אשה).
תלגת פלנאסר (דבה"י-א ה ו)
יאיר כתב:לבנון כתב:יאיר כתב:לייטנר כתב:אליהועיני
יפה!
עזרא פרק ח'
נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדראצר (ירמיה כא ז)
רוממתי עזר (דבה"י-א כה לא)
תגלת פלאסר (מלכים-ב טו כט)
תלגת פלנסר (דבה"י-א ה כו)
שמות בני 10 אותיות:
פכרת הצביים (דעת הרד"ק בשרשים ערך פכ"ר שזה שם של איש, והרב אבן עזרא הסתפק אם זה שם של אשה).
תלגת פלנאסר (דבה"י-א ה ו)
יישר כח!
נבוכדנאצר כתוב בלי ו'
יאיר כתב:לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדנאצר כתוב בלי ו'
לייטנר כתב:לבנון כתב:מילת פועל בתנ"ך בעלת שתי אותיות שמתחילה באות כ'?
בהפטרת נחמו: "וכל בשליש עפר הארץ"
לבנון כתב:יאיר כתב:לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדנאצר כתוב בלי ו'
עיין נא בפסוק שציינתי
יאיר כתב:לבנון כתב:יאיר כתב:לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדנאצר כתוב בלי ו'
עיין נא בפסוק שציינתי
ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm
יאיר כתב:לבנון כתב:יאיר כתב:לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדנאצר כתוב בלי ו'
עיין נא בפסוק שציינתי
ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm
אחד התלמידים כתב:א. היכן כתובה בתנ"ך מילה מדולגת (כלומר כזאת שאינה נקראת ושאפילו אינה מוחלפת במילה אחרת נקראת)? יש שתיים כאלה...
לבנון כתב:ועוד עיין בנדרים לז ע"ב - לח ע"א
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?
אחד התלמידים כתב:ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).
חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).
יששכר
חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?
ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב
אחד התלמידים כתב:חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?
ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב
לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".
חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?
ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב
לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".
מצאתי! "לא נטה ימין ושמאול" (במדבר כ יז)
"אשר אין דרך לנטות ימין ושמאול" (במדבר כב כו)
"לא אסור ימין ושמאול" (דברים ב כז)
"ולבלתי סור מן המצוה ימין ושמאול" (דברים יז כ)
וכן דברים כח יד
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מתי חמור לפסוע ג' פסיעות לאחוריו?
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?
חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?
תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!
אחד התלמידים כתב:חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?
תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!
בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...
אחד התלמידים כתב:מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?
(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).
לבנון כתב:אחד התלמידים כתב:מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?
(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).
דבש מצאת אכל דיך פן תשבענו והקאתו (משלי כה טז)
לבנון כתב:אחד התלמידים כתב:חגי פאהן כתב:אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?
תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!
בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...
התגובה היא על השאלה היפה
עושה חדשות כתב:תרין כי
ותלתא לא
בשני ובחמשי מתפללין כשאר הימים ולאחר שמסיים שליח צבור חזרת התפלה אומר תחנונים המתחילין והוא רחום יכפר עון וגומ'. וכתב אבן הירחי שמעתי שיסדוהו שלשה זקנים על ספינת גולת ירושלם שהגיעה אל ממשלת הגמון אחד ואמר לנסותם בכבשן האש אם הם מזרע ישראל כחנניה מישאל ועזריה ושאלו ממנו זמן ונתן להם זמן שלשים יום ולסוף הזמן חלם א' מקרא שכתוב בו תרין כי ותלתא לא ולא ידע מה הוא אמרו לו זה הפסוק הוא כי תעבור במים אתך אני ובנהרות לא ישטפוך כי תלך במו אש לא תכוה ולהבה לא תבער בך ונכנס באש ונחלק האש לג' חלקים ויצאו בשלום ונכנסו אליו הזקנים ויסדו והוא רחום על הנס הגדול וכל אחד מהם התחיל ברחום וסיים ברחום. הא' והוא רחום והשני אנא אל מלך רחום וחנון והשלישי אין כמוך חנון ורחום.
אחד התלמידים כתב:איזו מילה מופיעה לפחות שמונה פעמים באותו פסוק (בתנ"ך)?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 102 אורחים