יותר חשוב; מה היה הנידון ומה הראיה שהבאת.אשרי יושבי ביתך כתב:הצעתי לפניו חידוש מסוים
שמואל דוד כתב:במנחת יהודה (אפשטיין) שבת מו. כתב שבשו״ת עמודי אור כתב חידושו שלא בשמו ע״ש.
לענין כתב:יש על זה תשובה מפורשת בחתם סופר-
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 98#p312158
וכי מה לו למחבר הזה לפגוע באנשים האלו, ולהלבין פניהם ברבים בדפוס באופן שלא יוכל להשיב עוד לעולם, והם לא חטא[ו] בה'. כמה ספרי מינים נדפסו על ה' ועל תורתו, כמה רשעים אפיקורסים איכא בעולם, מי פגע בהם, מי נגע בהם. וזה מחמת קנאה טרח ויגע למצא עונם של אלו, ולגלות קלונם, ולהראות לרבים שאין זה קונסט, כי יכול לעשות ע"י ציורי דפים. ומה לנו בכך מ"מ היה לנו לישועה במקצת, ואם לא גמרו מעשיהם בטוב ונתעצלו במעשיהם, גם גנבו מספר פלוני ופלוני מה לו ולהם, מה איכפת ליה להמדפיס הזה בזה, לא האמנתי שיש כיוצא בזה בעדת ה'.
הרבה פעמים כשהתחשק לי להעלות כאן גילויים מרעישים ממש, נזכרתי בדבריו הקדושים, ונחתי מזעפי.
לענין כתב:ואני ראיתי זה עתה חדושים שנדפסו בקובץ תורני מסויים על שם רבי אלחנן וסרמן, ובקובץ תורני אחר פורסמו על שם המקדש דוד!
גל של אגוזים כתב:המדובר כאן בגניבה בלי קנין שינוי...
ובדרך אגב - ראה בצוואת הדברי ישראל ממודז'יץ [לא ראיתיו נדפס - מוקלד - בשום מקום. בדברי ישראל החדש הדפיסו צילום הכת"י מהצוואה הנוגע לכתביו בסוף הכריכה, וכדאי לעיין שם על אף קושי הפיענוח] שכתב שאם ימצאו בכתביו דברים שכיון בהם לאלו שקדמוהו ישמיטוהו מן הדפוס. אבל כמובן זה יוצא דופן, והספרייה היהודית מלא בהשוואות ו'שו"ר' וכדו'.
נוטר הכרמים כתב:אגב תוכנות החיפוש, אני רגיל יותר בפרויקט השו"ת ביום-יום מאשר באוצר החכמה,
ועם זאת, גם שם אני מגלה לעיתים קרובות מתוך מאגר המאמרים שם,
מאמר אחד מאותו מחבר ככתבו וכלשונו בשנים או שלשה קבצים כמעט בו זמנית!!
לענין כתב:הגדיל לעשות מהדיר ידוע, שפרסם מאמר בתקופה האחרונה, באחד הקבצים התורניים החשובים (מהשורה הראשונה),
כאשר זהו הפרסום השביעי של המאמר!!!
ככתבו וכלשונו, ללא שום הגהה או תוספת או חידוש.
היה מתבקש שדרישת סף של המערכת תהיה שלא לקבל מאמרים כאלו.
הסתפקתי אם לשלוח מחאה למערכת או לרחם עליו.
גל של אגוזים כתב:טוב עשה הג"מ משה שלמיוק שליט"א בהקדמתו ל'אוצרות חת"ס' שציטט הקדמת הרבי ר' יהונתן ז"ל בענין זה.
לענין כתב:הגדיל לעשות מהדיר ידוע, שפרסם מאמר בתקופה האחרונה, באחד הקבצים התורניים החשובים (מהשורה הראשונה),
כאשר זהו הפרסום השביעי של המאמר!!!
ככתבו וכלשונו, ללא שום הגהה או תוספת או חידוש.
היה מתבקש שדרישת סף של המערכת תהיה שלא לקבל מאמרים כאלו.
הסתפקתי אם לשלוח מחאה למערכת או לרחם עליו.
ש. ספראי כתב:
2) ישנו זן של יהודים שקורא קובץ זה וזן של קוראים אחרים שקורא קובץ זה. בד"כ קוראי ירושתנו אינם אותם אנשים שקוראים מרי"ח ניחוח, אספקלריא או מוריה או פעמי יעקב. אז למה לא לזכות את כל מגוון המעיינים באותו המאמר????
הרי לא משלמים על כל המאמרים האלה. הם נועדו לזכות את הרבים. א"כ מדוע שקבוצת קוראים אחרת לא תהנה ממנה?
אלא מאי, אוצר החכמה שואב בסוף הכל לקרבו.
נו שוין.
ש. ספראי כתב:יש לפרסום אותו מאמר במקומות שונים 2 הסברים:
1) הכל נשלח במייל היום. אין אפילו שנייה זמן לחשוב (מאז הסיפור עם הגרמ"ג, אני רושם לעצמי שכבר שלחתי את המאמר לפה או לשם).
2) ישנו זן של יהודים שקורא קובץ זה וזן של קוראים אחרים שקורא קובץ זה. בד"כ קוראי ירושתנו אינם אותם אנשים שקוראים מרי"ח ניחוח, אספקלריא או מוריה או פעמי יעקב. אז למה לא לזכות את כל מגוון המעיינים באותו המאמר????
הרי לא משלמים על כל המאמרים האלה. הם נועדו לזכות את הרבים. א"כ מדוע שקבוצת קוראים אחרת לא תהנה ממנה?
אלא מאי, אוצר החכמה שואב בסוף הכל לקרבו.
נו שוין.
מו"ר הגרש"מ דיסקין זצ"ל העתיק לפעמים קטעים מספריו לספריו. כי מה אשמים לומדי קדושין שהשטיקל, הנוגע גם אליהם, נמצא כבר בספרו על כתובות?!
לעומתו, מו"ר הגר"א ארלנגר שליט"א מציין בכל פעם בברכת אברהם שנושא זה וזה התבאר בברכ"א אחר. וכשאני יושב ומכין שיעור עם הברכ"א על קידושין, ורוצה לדעת מה יש לו לומר בסוגיה, משתגע. כי מה יעזור לי כעת שהוא כתב על זה בספרו על זבחים?
אגב, מנסיון אישי (...), יש הרבה כותבים בימינו שכותבים/עורכים/מהדירים ספרים ליהודים אחרים, בעילום שמם. ואידך זיל גמור....
ש. ספראי כתב:לענין כתב:הגדיל לעשות מהדיר ידוע, שפרסם מאמר בתקופה האחרונה, באחד הקבצים התורניים החשובים (מהשורה הראשונה),
כאשר זהו הפרסום השביעי של המאמר!!!
ככתבו וכלשונו, ללא שום הגהה או תוספת או חידוש.
היה מתבקש שדרישת סף של המערכת תהיה שלא לקבל מאמרים כאלו.
הסתפקתי אם לשלוח מחאה למערכת או לרחם עליו.
לפני כמה שנים פגש אותי הגר"מ גרוס ואמר לי: "השבוע קיבלתי 'המאור' מארה"ב ופירסמת שם מאמר שכבר פירסמת במוריה לפני שנה, ולפני כמה שנים בקובץ של הכולל. אבל במוריה הוספת ככה וככה על זה ובהמאור הוספת ככה וככה"...
בכלל לא זכרתי ששלחתי את זה שנה או כמה שנים קודם, והוא זכר הכל כולל ההוספות והשינויים...
הפלא ופלא.
יש לפרסום אותו מאמר במקומות שונים 2 הסברים:
1) הכל נשלח במייל היום. אין אפילו שנייה זמן לחשוב (מאז הסיפור עם הגרמ"ג, אני רושם לעצמי שכבר שלחתי את המאמר לפה או לשם).
2) ישנו זן של יהודים שקורא קובץ זה וזן של קוראים אחרים שקורא קובץ זה. בד"כ קוראי ירושתנו אינם אותם אנשים שקוראים מרי"ח ניחוח, אספקלריא או מוריה או פעמי יעקב. אז למה לא לזכות את כל מגוון המעיינים באותו המאמר????
הרי לא משלמים על כל המאמרים האלה. הם נועדו לזכות את הרבים. א"כ מדוע שקבוצת קוראים אחרת לא תהנה ממנה?
אלא מאי, אוצר החכמה שואב בסוף הכל לקרבו.
נו שוין.
מו"ר הגרש"מ דיסקין זצ"ל העתיק לפעמים קטעים מספריו לספריו. כי מה אשמים לומדי קדושין שהשטיקל, הנוגע גם אליהם, נמצא כבר בספרו על כתובות?!
לעומתו, מו"ר הגר"א ארלנגר שליט"א מציין בכל פעם בברכת אברהם שנושא זה וזה התבאר בברכ"א אחר. וכשאני יושב ומכין שיעור עם הברכ"א על קידושין, ורוצה לדעת מה יש לו לומר בסוגיה, משתגע. כי מה יעזור לי כעת שהוא כתב על זה בספרו על זבחים?
אגב, מנסיון אישי (...), יש הרבה כותבים בימינו שכותבים/עורכים/מהדירים ספרים ליהודים אחרים, בעילום שמם. ואידך זיל גמור....
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 118 אורחים