נוטר הכרמים כתב:אם היינו מאמינים במה שאמר ר' חיים בריסקער בזמנו, שהציונות באה בשביל עקירת הדת,
לא היה קשה לנו להאמין שגם כאן הכל שווה להם,
אבל גם אם נלך בגישה יותר פייסנית, הם לא יצרו את המצב בשביל לעקור דת,
הם בהחלט מנצלים אותו בשביל כך.
סגי נהור כתב:נוטר הכרמים כתב:אם היינו מאמינים במה שאמר ר' חיים בריסקער בזמנו, שהציונות באה בשביל עקירת הדת,
לא היה קשה לנו להאמין שגם כאן הכל שווה להם,
אבל גם אם נלך בגישה יותר פייסנית, הם לא יצרו את המצב בשביל לעקור דת,
הם בהחלט מנצלים אותו בשביל כך.
אתה נלחם בע"ז שבטלה לפני כ"כ הרבה שנים (כמשל הגנרל הזקן).
איה הם האידיאולוגים הגדולים שמבקשים לעקור דת? הראה לי אותם. נער יספרם.
פקיד פלוני ואלמוני שמקבלים החלטות בנושא הסגר - מה שמעניין אותם הוא קידום אישי, כותרת מחמיאה בעיתון ומשכורת יפה. לייחס להם מניעים אידאולוגיים זו מחמאה שממש לא מגיעה להם.
ובכלל, מאז הגר"ח העולם כבר התהפך שלוש פעמים. הע"ז של היום היא לא אנטי דת אלא החופש והחירות. גם אלה הרחוקים מאוד לע"ע משמירת מצוות, מה שמפריע להם אינו הדת אלא "כפייה דתית". אל תתערב לי בחיים, תן לי ליהנות ולבלות כאוות נפשי, וכמובן אל תחיה אל חשבוני. אם בית הכנסת לא נמצא בשכונה שלהם ולא מפריע להם לטייל עם הכלב - ממש לא אכפת להם אם הוא פתוח או סגור.
דרומי כתב:מרגע לרגע מתחזקת אצלי ההכרה כי אין כאן שום 'שמד' והדומה לו, אלא ענין של שכל עקום וכעין 'שגעון' ה"י.
כך לדוגמא ההחלטה התמוהה שהתקבלה - כמובן בשניה האחרונה, כמנהג אדון עם עבדו - להשבית את הלימודים כבר מחר יום חמישי, באמתלא של הדבקה מתגברת.
והדברים כל כך תמוהים, הרי כל ילד מבין שכיון והכל עוד פתוח, הילדים לא ישארו בבית אלא ילכו ממקום למקום ו'יפיצו' את מה שקיבלו בימים הקודמים בבית הספר... והרבה יותר חכם ומתבקש להשאירם ביחד עם אותם ילדים שעמם שהו בלאו הכי בימים האחרונים, ומה כבר ישנה עוד יום באותה מסגרת בדיוק.
וכנראה שיש כאן איזה גזירה על בלבול המוחין. ה' ישלח לנו כתיבה וחתימה טובה ותחל שנה וברכותיה, מתחיל מברכת 'חונן הדעת'.
אראל כתב:בקיצור, הכל מודים על חוד נקודת המטרה, שיש כאן משום הגבלת דת, וניצול הזדמנות פז איך לדחוק רגלי החרידים....
השאלה הוא רק האיך קורין להילד בשמו...
שומע ומשמיע כתב:אראל כתב:בקיצור, הכל מודים על חוד נקודת המטרה, שיש כאן משום הגבלת דת, וניצול הזדמנות פז איך לדחוק רגלי החרידים....
השאלה הוא רק האיך קורין להילד בשמו...
לא הבנתי איפה מצאת שהכל מודים למה שכתבת.
ירד סמאל הרשע עם כל חיילותיו
וביקש לו בארץ חבר כמותו
ומצא נחש בדמות גמל
ורכב עליו
לא שמענו אינה ראי', וד"ל.דרש-משה כתב: . . לא שמעתי על שום בית כנסת שהולך לשנות משהו מחמת הסגר.
לבי במערב כתב:בבריטניא ואוסטרליא לא דחו במכוון את הסגר לימים הנוראים, כמובן; משא"כ השלטון היהודי שבאה"ק ת"ו, לדאבון לב.
בברכה המשולשת כתב:מאמר שפרסם גוי אחד במדינה בה לא גזרו (עדיין) סגר נוסף. ולפי המאמר לא נראה לי שהוא יודע על הסגר החדש אצלנו.
ובדבריו (הנכונים בעיניי) מתברר בדיוק במאי קא עסקינן.
וחבי"ת
אראל כתב:אגב, אצלינו בחו"ל בנוא יארק נשמע לאחרונה התגברות התחלואה בגל שני ה"י
ממש היום קיבלתי טלפון מאחד מהשכינות, [בתה הילדה רגילה אצלי בביתי], נודע לי שהאמא נחלתה בקורונה ל"ע
וביותר בשכונת קרון-הייטס [הסמוכה וקרובה לשכונתי]
אבל היות שכפי הנראה לע"ע גל השני אינו חמורה ותקיפה כ"כ כמו שראינו בתקופת הגל הראשונה רח"ל, בחדשי אדר-אייר
כרגע לא עולה על הדעת כלל על סגר בימים הקדושים הבעל"ט
נחומצ'ה כתב:אראל כתב:אגב, אצלינו בחו"ל בנוא יארק נשמע לאחרונה התגברות התחלואה בגל שני ה"י
ממש היום קיבלתי טלפון מאחד מהשכינות, [בתה הילדה רגילה אצלי בביתי], נודע לי שהאמא נחלתה בקורונה ל"ע
וביותר בשכונת קרון-הייטס [הסמוכה וקרובה לשכונתי]
אבל היות שכפי הנראה לע"ע גל השני אינו חמורה ותקיפה כ"כ כמו שראינו בתקופת הגל הראשונה רח"ל, בחדשי אדר-אייר
כרגע לא עולה על הדעת כלל על סגר בימים הקדושים הבעל"ט
שמחתי לשמוע שתושב ארה"ב אתה. א"כ מה לך בהסגרינו.
אוכל לספרך לך. שרוב קהילות החסידים בארץ, זה בבחינת הלכה ולא למעשה.
א"כ מה כל ההתעסקות בחוקי והגבלות הממשלה. ה'מעשה' הוא העיקר.
אם היה כאן גזירת שמד, היו מפטרלים כאן שוטרים, וסוגרים בית כנסת אחר בית כנסת [חוץ מ'חניכי הישיבות'...].
וכמו שכל כלכלן לא מבין, איך אנו החרדים חיים ושומרים על איכות חיים,
וכמו שכל רופא נשים לא מבין את הילודה ... [שווה אשכול באספקלריה],
אך הם אומרים את שלהם, ואנו חיים ובטוחים בשלנו...
לכן, מכאן ועד גזירת שמד, מכאן ועד הפיכת גמזו לצורר היהודים, הדרך רחוקה
[זהו תפקידו ולכך מונה. אך המעשה בידינו]
ידידך - נעים ההליכות כתב:נחומצ'ה כתב:אראל כתב:אגב, אצלינו בחו"ל בנוא יארק נשמע לאחרונה התגברות התחלואה בגל שני ה"י
ממש היום קיבלתי טלפון מאחד מהשכינות, [בתה הילדה רגילה אצלי בביתי], נודע לי שהאמא נחלתה בקורונה ל"ע
וביותר בשכונת קרון-הייטס [הסמוכה וקרובה לשכונתי]
אבל היות שכפי הנראה לע"ע גל השני אינו חמורה ותקיפה כ"כ כמו שראינו בתקופת הגל הראשונה רח"ל, בחדשי אדר-אייר
כרגע לא עולה על הדעת כלל על סגר בימים הקדושים הבעל"ט
שמחתי לשמוע שתושב ארה"ב אתה. א"כ מה לך בהסגרינו.
אוכל לספרך לך. שרוב קהילות החסידים בארץ, זה בבחינת הלכה ולא למעשה.
א"כ מה כל ההתעסקות בחוקי והגבלות הממשלה. ה'מעשה' הוא העיקר.
אם היה כאן גזירת שמד, היו מפטרלים כאן שוטרים, וסוגרים בית כנסת אחר בית כנסת [חוץ מ'חניכי הישיבות'...].
וכמו שכל כלכלן לא מבין, איך אנו החרדים חיים ושומרים על איכות חיים,
וכמו שכל רופא נשים לא מבין את הילודה ... [שווה אשכול באספקלריה],
אך הם אומרים את שלהם, ואנו חיים ובטוחים בשלנו...
לכן, מכאן ועד גזירת שמד, מכאן ועד הפיכת גמזו לצורר היהודים, הדרך רחוקה
[זהו תפקידו ולכך מונה. אך המעשה בידינו]
הנשטרה תיכנס לבתי הכנסת? נצ"מ שלומי שגיא, קצין אג"מ במחוז ת"א לגלצ: "אם נראה שיש צפיפות בבית הכנסת, יגיע קצין משטרה לגבאי ויהיו שתי אפשרויות - או להתפלל עפ"י הנהלים שהוגדרו, או לפזר את התפילה".
ידידך - נעים ההליכות כתב:אני לא מבין את המתנגדים לסגר, למה לא מבינים דבר כה פשוט, הרי ככל שהתחלואה מצדך יותר זמן, יותר אנשים בסיכון ידבקו, ולכן צריך לסיים את התחלואה מה שיותר מהר, הדרך הכי טוב לעשות את זה הוא ע"י סגר טפשי שיביא להתמרדות הציבור, וכך המחלה תתפשט יותר מהר ויווצר חסינות עדר.
ידידך - נעים ההליכות כתב:בברכה המשולשת כתב:מאמר שפרסם גוי אחד במדינה בה לא גזרו (עדיין) סגר נוסף. ולפי המאמר לא נראה לי שהוא יודע על הסגר החדש אצלנו.
ובדבריו (הנכונים בעיניי) מתברר בדיוק במאי קא עסקינן.
וחבי"ת
אתה יכול לתמצת?
ידידך - נעים ההליכות כתב:אני לא מבין את המתנגדים לסגר, למה לא מבינים דבר כה פשוט
בברכה המשולשת כתב:ידידך - נעים ההליכות כתב:אני לא מבין את המתנגדים לסגר, למה לא מבינים דבר כה פשוט, הרי ככל שהתחלואה מצדך יותר זמן, יותר אנשים בסיכון ידבקו, ולכן צריך לסיים את התחלואה מה שיותר מהר, הדרך הכי טוב לעשות את זה הוא ע"י סגר טפשי שיביא להתמרדות הציבור, וכך המחלה תתפשט יותר מהר ויווצר חסינות עדר.
כי הסגר מכן הרבה יותר נפשות ממה שיש בו תועלת (קטנה הרבה מהנטען) במניעת תמותה מקורונה.
בברכה המשולשת כתב:פורסם היום באתר ערוץ 7:
להשתחרר משבי הקונספציה
הרב אברהם וסרמן , כ"ח באלול תש"פ
א. הימים הנוראים ששיאם יום הכיפורים, מביאים לשולחנם של רבנים שאלות הלכתיות רבות. הקשות שבהן – שאלות של פיקוח נפש או ספק פיקוח נפש, בהם אנו דוחים את הצום כדי להציל את הנפש.
רבים שאלו – הרי כל מחלה קלה עלולה להתפתח לפיקוח נפש, ואם כך – אפילו הצטננות קלה העלולה להתפתח לדלקת ריאות ולמוות, תדחה את הצום!
התשובה לכך היא, שרק מצב של פיקוח נפש העומד ממש מול עינינו מתיר לדחות את צום. גם אם יש ספק המתלווה אליו.
הדוגמה שהמשנה (יומא פרק ח) מדברת עליה מבהירה זאת. אם אנו רואים בית שקרס – אם היה שם אדם, המצב הוא ודאי מסוכן. הספק – האם האדם אכן שם, האם עדיין חי, וגם אם כן – האם נצליח להציל אותו עד שנסיים לפנות את האבנים ועוד.
אבל כשהמצב כרגע לא מסוכן – אין דוחים את הצום מפני חשש עתידי.
ב. ימים אלה שבים ומזכירים לנו מדי שנה את מחדל יום הכיפורים. המחדל נבע בעיקרו מקונספציה שגויה שאיש לא טרח לאתגר אותה – המצרים לא יעזו לצאת למלחמה, שש שנים לאחר התבוסה הקשה שלהם במלחמת ששת הימים.
כך התעלמו הגורמים הקובעים מהנתונים שהגיעו אליהם, ואשר כל חייל בתעלת סואץ יכול היה לראות – ההכנות האדירות של מצרים למלחמה. אפילו בערב המלחמה כשההכנות הפכו גלויות יותר – הקונספציה עיוורה את העיניים ולא אפשרה לנתונים לבלבל אותה.
נראה ששוב אנו במצב כזה.
לדעת חלק ממנהלי בתי-החולים הגדולים, הם אינם קרובים לקריסה. ודאי לא בתי החולים שבאזור המרכז, שם חיה רוב המדינה. גם הסבורים שאנו קרובים לקריסה – מודים שהיא לא ממש בפתח אלא מעלים חששות גדולים מפניה.
לכאורה נראה שהדבר דומה יותר לחשש מפני מה שיתפתח בעתיד שאינו מוגדר כעת פיקוח נפש. בייחוד לאחר שבסבב הקודם נוכחנו לראות שהפחדות של גורמים במערכת הרפואית היו תלושות לגמרי מהמציאות.
אך בעיקר – מה המשמעות של הביטוי המפחיד "קריסת בתי החולים"? האם כמו מקדש דגון שמתמוטט על יושביו בידי שמשון הגיבור, יקרסו בתי החולים על יושביהם? ודאי שלא. הכוונה שבתי החולים לא יעמדו במספר המאושפזים.
ואז... ובכן מה יהיה אז? אנו נמצא יותר נפטרים ל"ע מחמת הקורונה.
משהו כאן לא הגיוני, או לפחות לא קוהורנטי בצורת השיקול. למה מספר הנפטרים הקיים היום לא מצדיק סגר וכשהוא יעלה – זה מצדיק סגר? אם עבור חיי אדם אנו מוכנים להרוס את הכלכלה הלאומית והחוסן הבטחוני שהיא מקיימת, את הפרנסה של מאות אלפי אנשים, את עתידם וחלומותיהם, את בריאותם הנפשית, יציבות המשפחה שלהם, ועוד – היינו צריכים לעצור הכל כבר מזמן. בלי קשר לקריסה.
המצב הוא, שמקובל עלינו להמשיך ולהתנהל גם כשיש אחוז מסוים של נפטרים, ולא עוצרים הכל. אלפי אנשים מתים מדי שנה מזיהום אויר של המפעלים, מתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות אימונים, זיהום נרכש בבתי החולים, ועוד גורמי מוות, ה' ישמור.
לא עוצרים את כל המשק התחבורה והמפעלים – אבל עושים כל מאמץ להפחית אותם. למה הקורונה שונה מהם?
בנוסף, כבר עתה יש נתונים על עליה של עשרות אחוזים במספר המתאבדים ובניסיונות ההתאבדות בגלל הקורונה. לאחרונה פורסם עוד, כי ערירים רבים ששהו בבית בלי קשר עם הסביבה מצאו כך את מותם. גם זו אחת מתוצאות הסגר וההגבלות. כך יצא "שכרנו" בהפסד נפשות כאן ועכשיו, לא בעתיד.
ג. את בעיית בתי החולים, אפשר לפתור באופן קל וזול בהרבה. לגייס רופאים ואחיות בפנסיה, להרחיב את יכולת הקליטה של בתי החולים. לגייס את הצבא וחיל הרפואה שנשלחים מעת לעת לאזורים שונים בעולם בהם מתרחש אסון, הפעם לא צריך לטוס. זה ליד הבית.
ואם כבר מלחמת יום הכיפורים – במלחמת יום הכיפורים (כמו במלחמות אחרות), כשמפקד נהרג, תופס הסגן את מקומו ומוביל את החיילים. כשגם הוא נהרג תופס אחד המפקדים הזוטרים יותר, ולעתים אפילו חייל פשוט, את הפיקוד. רבים מאלה זכו אח"כ לצל"ש עבור אומץ תושיה והצלחה בקרב.
כשהיה חשש שמא כח האדם הצהל"י לא יספיק להמשך המלחמה – עלתה האפשרות לגייס שמיניסטים לצבא. מה שבסוף לא היה נדרש.
כמו במלחמה, מדוע לא לגייס רופאים ואחיות סטאז'רים – אף שחסרות להם הדיפלומה וההתנסות – למלחמה בנגיף הזה, כשהם מונחים בידי רופאים בכירים?
איכשהו נוצר הרושם שסגר הפך להיות 'תרופת פלא' ומתכון להצלחה, כשהמדד היחיד להצלחה זו הוא מספר הנפטרים ומצב המחלקות בבתי-החולים, תוך התעלמות משאר הנתונים. את המחיר הכבד בפרנסה בחוסן הכלכלי והלאומי, וגם בנפש, ישלם העם כולו. גרוע מכך – לכל בר דעת ברור, כי בהעדר פעולות משלימות לקטיעת שרשרת ההדבקה הסגר לא יועיל, והוא כמו פלסתר על עורק מדמם.
אין די מילים באמתחתי לבטא את כאב הלב, את התסכול והזעם. אני מתחנן לכל מי שביכולתו להשפיע – לעצור את האסון מבעוד מועד. הצילו!
נחומצ'ה כתב:ויהי ממחרת ימי ראש השנה.
מישהו הרגיש 'שעת השמד'?
היה איזה מנין שהתבטל או פוזר?
רק שמענו שהחופים בכינרת, לראשונה היו ריקים מאדם
וכלל הציבור הישראלי, היה ממושמע לסגר וכך הכבישים היו ריקים...
מתוך שלא לשמה בא לשמה. הפרהסיא הציבורית נשמרה היטב שבת ויו"ט
זה נקרא לעשות 'נחת רוח' לבורא ית'.
אגב, במקום לקטר יש צדיקים הפועלים באופן החיובי.
שמעתי על הרה"צ רי"מ ערלנגר, שאירגן מניני תהילים לביטול גזירת הסגר
היינו שחלילה יהודים 'של יום כיפור', ימנעו מלבא להתפלל
יש מדרש או מעין זה, "פנה את תפילת הערער" היינו זה התפילה הערירית
תפילה יחידנית של פעם בשנה, וע"ז "ולא בזה את תפילתם".
אראל כתב:ב"ה, שכלל ישראל עמדו בנסיון, ובמסירות נפש מלאה צפצפו על ה'גזירת השמד' ..........
נחומצ'ה כתב:אראל כתב:ב"ה, שכלל ישראל עמדו בנסיון, ובמסירות נפש מלאה צפצפו על ה'גזירת השמד' ..........
עם ישראל לא צפצף. כי לא היו כלל מניעות. בירושלים לא נראתה ניידת אחת לרפואה.
אראל כתב:ב"ה, שכלל ישראל עמדו בנסיון, ובמסירות נפש מלאה צפצפו על ה'גזירת השמד' ..........
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים