.השוחט כתב:דומני שיצא כעת מכתב מהרב שלמה פאליי משגיח דישיבת חברון נגד שקוף, וכרך עמם גם עוד מהנזכרים למעלה.
קרית מלך כתב:.השוחט כתב:דומני שיצא כעת מכתב מהרב שלמה פאליי משגיח דישיבת חברון נגד שקוף, וכרך עמם גם עוד מהנזכרים למעלה.
אולי יעלה לטובת הציבור?
עולמינו הוא עולם הבחירה שהרשות נתונה לכל אחד לבחור את דרכי עבודת ה',
דרכי מלחמת היצר ועבודת המידות המתאימות לו
ופליאה נשגבה יש לי מדוע הם מזלזלים בדרכי עבודת
ה' בכל הנושאם שנמסרו לנו ממעתיקי השמועה שמלמדים את דרכי עבודת
ה' כפי מסורת הדורות הקודמים
ח. רוזנברג כתב:חוץ מזה, כדאי שלפני פרסום מכתב (ולא בפעם הראשונה) יינתן המכתב להגהה ע"י מישהו שיודע קרוא וכתוב היטב, כדי שלא יהיו בו משפטים כמו "מסמכים עבי קרס".
מענה איש כתב:יש במכתב סתירה פנימית/לוגית
מצד אחדעולמינו הוא עולם הבחירה שהרשות נתונה לכל אחד לבחור את דרכי עבודת ה',
דרכי מלחמת היצר ועבודת המידות המתאימות לו
מצד שניופליאה נשגבה יש לי מדוע הם מזלזלים בדרכי עבודת
ה' בכל הנושאם שנמסרו לנו ממעתיקי השמועה שמלמדים את דרכי עבודת
ה' כפי מסורת הדורות הקודמים
אשמח להסבר
בחודש שבט תש"פ כתבתי מאמר שבו ביארתי את כל הבעיות והסכנה ללכת לכל המקומות החדשים שמצאו,
ומאוד כאב לי לשמוע דגם אחרי התקופה הקשה שעברה עלינו עומדים לחדש את סדנת שקוף בתוככי הציבור של סלתה ושמנה של הציבור החרדי
.השוחט כתב:הבוקר (מחרת יום הכיפורים תשפ"א) יצא לאור מוסף סיפורים של יתד נאמן בשם "משתפי"ם".
ובו סיפור מאת חיים ולדר.
מובן מההערה שהוסיף בסוף הסיפור שהכוונה למכתב של הרב ארז דורון נגד גידי ד. וארגונו.
יש מקום לשער שמעורבת כוונה למישהו נוסף הנזכר לעיל. וד"ל.
[הכותב לא מביע כאן דעה משלו כלל].
ח. רוזנברג כתב:קיבלתי במייל.
אני מקווה שזה באישור בעלי הזכויות.
אם לא, נא להודיעני ואסיר את זה.
ח. רוזנברג כתב:קיבלתי במייל.
אני מקווה שזה באישור בעלי הזכויות.
אם לא, נא להודיעני ואסיר את זה.
מה ידידות כתב:ח. רוזנברג כתב:קיבלתי במייל.
אני מקווה שזה באישור בעלי הזכויות.
אם לא, נא להודיעני ואסיר את זה.
עם כל הכבוד לחיים ולדר הוא לא זה שיחנך אותנו וימסור לנו את ההשקפה הנכונה
עזריאל ברגר כתב:מה ידידות כתב:ח. רוזנברג כתב:קיבלתי במייל.
אני מקווה שזה באישור בעלי הזכויות.
אם לא, נא להודיעני ואסיר את זה.
עם כל הכבוד לחיים ולדר הוא לא זה שיחנך אותנו וימסור לנו את ההשקפה הנכונה
אתה מוזמן להגיד במה אתה חולק עליו.
עזריאל ברגר כתב:מה ידידות כתב:ח. רוזנברג כתב:קיבלתי במייל.
אני מקווה שזה באישור בעלי הזכויות.
אם לא, נא להודיעני ואסיר את זה.
עם כל הכבוד לחיים ולדר הוא לא זה שיחנך אותנו וימסור לנו את ההשקפה הנכונה
אתה מוזמן להגיד במה אתה חולק עליו.
לבי במערב כתב:ראוי להעיר: בכתבתו של ח"ו לא נזכרו שמות.
כל קישור למציאות (אף אם נכון) הינו על־דעת הקורא בלבד (וכפי שחזר והבהיר שם, כי דבריו אינם כלפי המאורע הספציפי, אלא אודות המגמה המגונה).
אין הבהרה ברורה מזו, כי אין כוונתו כלפי המעשה והארוע הספציפי (המשמש כמשל לצורך הענין), אלא כנגד התופעה המגונה.ח. ולדר כתב:המכתב לא זכה לחשיפה הראוי', גם כי לא הגיע לאנשים רבים וגם כי ייתכן ונתפס כמופנה כלפי אדם אחד ולא כנגד התופעה.
במשך חודשים רבים הסתובבתי עם פעמון אזעקה שמצלצל בתוך מוחי וליבי. ידעתי שהדרך הכי טובה להעביר את המסר שבמכתב ה[י]א באמצעות סיפור.
לבי במערב כתב:זו לשונו:אין הבהרה ברורה מזו, כי אין כוונתו כלפי המעשה והארוע הספציפי (המשמש כמשל לצורך הענין), אלא כנגד התופעה המגונה.ח. ולדר כתב:המכתב לא זכה לחשיפה הראוי', גם כי לא הגיע לאנשים רבים וגם כי ייתכן ונתפס כמופנה כלפי אדם אחד ולא כנגד התופעה.
במשך חודשים רבים הסתובבתי עם פעמון אזעקה שמצלצל בתוך מוחי וליבי. ידעתי שהדרך הכי טובה להעביר את המסר שבמכתב ה[י]א באמצעות סיפור.
לבי במערב כתב:זו לשונו:אין הבהרה ברורה מזו, כי אין כוונתו כלפי המעשה והארוע הספציפי (המשמש כמשל לצורך הענין), אלא כנגד התופעה המגונה.ח. ולדר כתב:המכתב לא זכה לחשיפה הראוי', גם כי לא הגיע לאנשים רבים וגם כי ייתכן ונתפס כמופנה כלפי אדם אחד ולא כנגד התופעה.
במשך חודשים רבים הסתובבתי עם פעמון אזעקה שמצלצל בתוך מוחי וליבי. ידעתי שהדרך הכי טובה להעביר את המסר שבמכתב ה[י]א באמצעות סיפור.
איש גבעות כתב:הוא חולק על עצם העובדה שחיים ולדר מהין לחנכנו ולמסור לנו את ההשקפה הנכונה...
לבי במערב כתב:משל למה"ד, לאומר שלא להרוג את הזבובים המציקים, משום צעב"ח...
ובנדו"ד: ה'בריונות', כפי הנשמע, אינה פחותה בצד השני. אַל להם לבוא לאיש בטענות.
בכל מקרה, אם אכן לדבריו של ח"ו יש משקל רב כ"כ, ה"ז סותר לטענה דלעיל:איש גבעות כתב:הוא חולק על עצם העובדה שחיים ולדר מהין לחנכנו ולמסור לנו את ההשקפה הנכונה...
בערב י”ז בתמוז תש"פ הסתלק בחטף לעולמו הרב החסיד אברהם יצחק כרמל זצ”ל, מגדולי משפיעי ברסלב בדורנו, בן 57 בלבד היה, ופטירתו הממה את כולם.
זכיתי להכיר את הרב כרמל זצ"ל מקרוב במשך שנים רבות ולהיעזר בחוכמתו ובעצותיו, בבירור וליבון סוגיות שונות בהשקפת עולם תורנית בעין ברסלבית מקורית.
הרב כרמל היה בקי עצום לא רק בתורת ברסלב, אלא בכל חלקי התורה. היה לו חשוב מאוד שדברים יובאו עם מקור מדויק. הוא הדגיש כמה התפתחות רוחנית יציבה תלויה בהכרח בקשר לדורות קודמים, לספרי רבותינו הקדושים.
ומתוך הידע העצום הזה ומתוך הענווה והפשטות העצומה שהייתה בו, כך חיבר את ספריו וביאוריו העמוקים על ליקוטי מוהר"ן ועל התבודדות, וכך למד ולימד באין ספור שיעורי תורה שמסר באהבת ישראל עצומה בכל הארץ לכל סוג של ציבור ומבקשי השם.
רצה מסובב הסיבות, וימים ספורים לפני פטירתו הפתאומית, הייתי עסוק בבירור משותף איתו ועם עוד משפיעים חשובים בברסלב, איך להתמודד עם סדנת "שקוף" בהכוונת גידי דבוש, שמתיימרת לתת מענה נפשי לרבים וטובים, ובפועל איננה אלא כת מסוכנת שגורמת חורבן נפשי לרבים, הורסת בתים ומותירה אחריה שברי כלים בכל מקום אליו ידיה מגיעות.
הרב כרמל הקדיש לנושא שעות רבות ודעתו הייתה שיש לצאת נגד הנגע הזה בכל החריפות. וכך איחל לעצמו בעסקו בעניין זה: "אם תהיה לי הזכות להשיב את הבנים הביתה ולנתק אותם מהאוויר העכור והטמא אותו הם נושמים".
אני רואה בדבריו צוואה קדושה שיש לקיים ואין לי ספק שזהו רצונו לפרסם את הדברים. מפאת חריפותם הושמטו חלק מן הדברים. אך כולם שמורים אצלי במיילים שכתב לי בעניין.
למרבית הצער, כת שקוף לא דעכה. השקרים, המניפולציות וההונאה שבה היא פועלת ממשיכים לזרוע הרס וחורבן ואני מרגיש חובה קדושה לפרסם לפחות חלק מדברי הרב כרמל כרצונו ושאיפתו הטהורה.
לכל מבקש אמת וחפץ בבירור אמיתי של הנושא הכאוב הזה, מצורפים קבצים של עדויות שונות מנפגעי שקוף, תחקיר עיתונאי מקיף שנעשה בזמנו בנושא, ודברי רבנים בנושא.
ארז משה דורון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים