נוטר הכרמים כתב:היות שהשתכנעתי מדברי הטעם שכתב לי ידידי מותיקי וחשובי הפורום,לא ארחיב בדברי התגובה לרב ספראי, כי הנושא כבר נטחן עד דק.ידידי היקר,
לא הגיע זמן להוריד את הדוושה מהגז של הקורונה? תפסיק כבר להתכתב עצמך לדעת בעניין הקורונה? חבל על זמנך, על כבודך ועל תורתך.
עם מי אתה מתפלמס בפורום.....
עזוב, עזוב.
צר לי מאוד לראותך מתבזה בידי קטני דעת.
איני יודע אם תקבל שכר על הדרישה, אבל על הפרישה - שכרך גדול מאוד מאוד!
ידידך המעריך אותך באמת
רק כמה מילות סיכום,
יש כאן שני ציבורים שתפסו קצוות,
ציבור אחד הסתער בהתלהבות נוראה על מצות 'ונשמרתם' עם כל החומרות וההידורים,
גם כאלו שאינם מתקבלים על הדעת וגורמים סבל גדול (ולסבל גדול יש השלכות בכל המישורים, לא רק צער ועגמ"נ כהבנתך, אלא נזק נפשי, רוחני והתנהגותי),
גם כאלו הגורמים לביטול תורה ותפילה (אצל לפחות חלק מן האוכלוסיה) בהיקפים עצומים וכבירים,
כנראה הן בשל האמון האמיתי במערכת הבריאות והן בשל הרצון העז להסתדר עם מערכות השלטון ושיקולי 'חילול ד''.
לעומתו, ציבור אחר הסתער בהתלהבות על המשך קיום החיים התורניים תוך כדי הקורונה, וזאת בהוראת רבותיו.
וכפי שהובהר כבר, לדעת רוב הרבנים של אותו חוג, הלימוד והתפילה - ללא מסיכה!.
ברם, כשם שישנה היסחפות ב'ונשמרתם', סוג של 'או הכל או הכל', כך בלהיפך. יש אצל חלק מן הציבור היגררות לזלזול כללי כעיסקת חבילה.
ובאמת יש בזה קצת הגיון, כי אחרי הכל יש הרגשה של 'כאשר אבדתי אבדתי', הרי יש משהו לא הגיוני שאדם יחבוש מסכה רק ברחוב שאין בכך סכנה,
או רק בבר מצוה בין מנה למנה...
נמצא איפוא שבאורח די טבעי ציבורית לא ראינו כאן הנהגה ממוצעת והגיונית, משני הכיוונים,
וכל נסיון להטיח טענות ומענות שוב ושוב רק לכיוון אחד,
בלי להסביר את מהלכי הציבור השני בשום טעם, ובלי טענת 'גדולי ומאורי האומה',
אין בה משום ביקוש האמת.
כעת לחיטים בקצרה.
מי הרב שהתווה מדיניות לפיה אין ללכת עם מסכות כלל? מי התווה מדיניות להשתיק את הוראות הגר"ח קניבסקי שליט"א ו'להקפיא' אותם לפי הצורך.
מי התיר לאנשים לצער יהודים אחרים ולהיכנס למקומות סגורים ציבוריים ללא מסכות? אף אחד. הדגשת מקומות סגורים ציבוריים. אם הינם משותפים לכלל הציבור, רוב רובו של הציבור שלנו אינו נכנס לשם בלי מסכה, באחריות גמורה!
אסור ליהודים מבוגרים להגיע לבתי כנסיות, מחשש ששוב יגיעו האלה ללא מסיכות ואולי ידביקו אותם? מותר להם, הם לא חייבים להתפלל בבתי כנסיות שמודיעים להם מראש שמתפללים פה בלי מסכות, הם יכולים להתפלל בבתי כנסיות אחרים או בחצרות. אם הם בכל זאת מגיעים, האחריות מוטלת בראש ובראשונה על ראשם.
כשפלוני נשמר מאד והולך לישון עם מסכה או הולך בלילה עם מסיכה במקום פתוח, הוא גרם עגמת נפש רק לעצמו. הוא לא מזיק אחרים ולא מצער אותם. נכון, אבל כשהוא מעיר למישהו או מסתכל עליו בפנים זעופות, או משרה אוירה מבוהלת בשכונה הוא מזיק לכולם.
כשהוא סוגר מוסדות יש לזה המון השלכות והיבטים כלפי כולם.
המדינה, ובעצם העולם כולו, הכריז מלחמה על הפלג, וסממן המלחמה היא המסכה? על דברי קינטור אלו כבר השבתי למעלה.
נוטר הכרמים כתב:הרב אש משמים,
יש משהו לא הגון כאשר הינך מסכם את כל הדיון לסמטה חד סטרית.
הרי באותה מידה היית יכול לכתוב, עיני כולם רואות את הנזקים הרוחניים והנפשיים של הנגיף,
שכבר רבים חללים הפיל והוציא מן הישיבות,
ששיבש למיליארדים רבים את החיים וגרם לאלפי התאבדויות ברחבי העולם,
ועוד ועוד.
נוטר הכרמים כתב:מכתב הג"ר אשר שליט"א כבר פורסם ב'יתד נאמן' בתוך שאר כותרות מפחידות והתקפות חריפות.
(למען השם, למה חסיד בעלזא או דושינסקי אמור לציית לר' גרשון אידלשטיין,
מילא בשם הבריאות, אבל בשם חובת הציות. יש הבל גדול מזה?).
רופא במחלקת טיפול נמרץ שיתף ברגעים הקשים, רגע לפני שמטופל מורדם ומבקש לשוחח, אולי בפעם האחרונה, כם בני משפחתו, שאינם יכולים להיכנס למחלקה ולהיות לצדו ברגעיו הקשים.
וכך משחזר הרופא: "מטופל הגיע עם סטורציות מאוד נמוכות, על Airvo עם זרימה של 60 ליטר ו-100% חמצן. מעל זה מסיכת חמצן. המוניטור מראה 88% סטורציה. הוא נושם כל כך מהר, שנראה שכלום לא מגיע לריאות שלו, כל בית החזה עולה ויורד במהירות. לאט לאט מתחילה הפאניקה, הוא לא שקט, מסתובב במיטה, שוכב קצת על הבטן.
"הסטורציה עולה קצת, אבל קשה לו להשאר על הבטן, ממשיך להסתובב, חוזר לשכב על הגב. כל הליינים של העירויים כרוכים סביב הידיים שלו, הכבלים של האקג סביב הגוף. הוא בטעות שולף עירוי עורקי, הדם זורם מהר מהעורק, על כל המיטה והרצפה. קלטתי לשנייה אחת מבט של אימה וייאוש לפני שהוא עצם את עיניו.
"הוחלט להנשים אותו. הוא מבקש לדבר עם אשתו, בינתיים הצוות חג סביבו ומכין את כל הציוד והתרופות. אחות מחזיקה את הטלפון מול הפנים שלו כדי שאשתו תוכל לראות אותו, בכל ההמולה והרעש אני יכול רק לשמוע את אשתו בוכה, הוא מנסה לדבר איתה בין נשימה לנשימה, כל מילה גובה ממנו מחיר כבד, הוא מתעייף.
"הוא מבקש לדבר עם ההורים שלו, חייגנו מהר להורים, עד שהם ענו, הוא כבר כמעט לא בהכרה, הרופא מחליט לעשות אינטובציה מיד, מרדימים אותו, ומתחילים בתהליך. המטופל מונשם, סטורציות עלו ל-95%, השקט חזר לחדר. ימים עוברים, עדיין מורדם ומונשם וכל פעם שאני נכנס לחדר אני רק שומע את אשתו בוכה".
בבתי החולים קבעו בימים האחרונים את מותם של 18 מתושבי עיר התורה והחסידות, בני ברק, לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. מהנתונים עולה כי בשישה ימים האחרונים נפטרו בעיר 18 חולים, ממוצע של 3 נפטרים ביום.
ש. ספראי כתב:אבל כעת חושבני שמזונותיו של אדם קצובים מר"ה לר"ה. אז אם כן, כתבתי כעת שטויות.
ש. ספראי כתב:אני הייתי 'מפחיד' את הבריות גם בנושא הכלכלי.
חושבני שרובם המוחלט של כותבי הפורום, אברכים ומרביצי תורה ועורכים תורניים וכו', לא נפגעו כספית מהקורונה, משום שמשכורותיהם שולמו כרגיל או כמעט כרגיל (ואדרבה, בעידן סגר, יש לעורכי ספרים, כמוני, הרבה יותר זמן לערוך ולקבל בעצם 'כפל משכורות', גם מהכולל ומהישיבה וגם מהעריכה), אבל ישנם רבבות יהודים חרדים וחילונים ודתלי"ם וכל עמך בית ישראל שמשכורותיהם נמחקו או נחצו למחצה שליש ורביע.
אמר לי מליונר אחד: היחידים שלא נפגעו כלכלית, זה האברכים.... (הוא עצמו פשוט סגר עסק תיירות בחו"ל משגשג שלו)
ככל שאנשים פחות יקפידו, כך תיפגע פרנסתם של רבבות יהודים.
בדרך הטבע כמובן.
אבל כעת חושבני שמזונותיו של אדם קצובים מר"ה לר"ה. אז אם כן, כתבתי כעת שטויות.
אבל אולי אנחנו לא צריכים לחשב את ה'מזונותיו קצובים' של השני, אלא לסייע לו.
וכידוע, יש מאות אברכים צעירים שנישאו בשנה האחרונה ואין להם כולל, כי ראשי הכוללים, שממעטים לטוס לחו"ל, הפסיקו לקבל אברכים.
לעולם יהיה אדם כתב:ש. ספראי כתב:אבל כעת חושבני שמזונותיו של אדם קצובים מר"ה לר"ה. אז אם כן, כתבתי כעת שטויות.
גם בריאותו של אדם קצובה מראש השנה, אבל כמובן שאם יפשע בהשתדלותו לא יקבל את מה שנקצב.
ש. ספראי כתב:אני הייתי 'מפחיד' את הבריות גם בנושא הכלכלי.
חושבני שרובם המוחלט של כותבי הפורום, אברכים ומרביצי תורה ועורכים תורניים וכו', לא נפגעו כספית מהקורונה, משום שמשכורותיהם שולמו כרגיל או כמעט כרגיל (ואדרבה, בעידן סגר, יש לעורכי ספרים הרבה יותר זמן לערוך ולקבל בעצם 'כפל משכורות', גם מהכולל וגם מהעריכה), אבל ישנם רבבות יהודים חרדים וחילונים ודתלי"ם וכל עמך בית ישראל שמשכורותיהם נמחקו או נחצו למחצה שליש ורביע.
אמר לי מליונר אחד: היחידים שלא נפגעו כלכלית, זה האברכים.... (הוא עצמו פשוט סגר עסק תיירות בחו"ל משגשג שלו)
ככל שאנשים פחות יקפידו, כך תיפגע פרנסתם של רבבות יהודים.
בדרך הטבע כמובן.
אבל כעת חושבני שמזונותיו של אדם קצובים מר"ה לר"ה. אז אם כן, כתבתי כעת שטויות.
אבל אולי אנחנו לא צריכים לחשב את ה'מזונותיו קצובים' של השני, אלא לסייע לו.
וכידוע, יש מאות אברכים צעירים שנישאו בשנה האחרונה ואין להם כולל, כי ראשי הכוללים, שממעטים לטוס לחו"ל, הפסיקו לקבל אברכים.
נוטר הכרמים כתב:מכתב הג"ר אשר שליט"א כבר פורסם ב'יתד נאמן' בתוך שאר כותרות מפחידות והתקפות חריפות.
(למען השם, למה חסיד בעלזא או דושינסקי אמור לציית לר' גרשון אידלשטיין,
מילא בשם הבריאות, אבל בשם חובת הציות. יש הבל גדול מזה?).
נוטר הכרמים כתב:מכתב הג"ר אשר שליט"א כבר פורסם ב'יתד נאמן' בתוך שאר כותרות מפחידות והתקפות חריפות.
(למען השם, למה חסיד בעלזא או דושינסקי אמור לציית לר' גרשון אידלשטיין,
מילא בשם הבריאות, אבל בשם חובת הציות. יש הבל גדול מזה?).
גיזונטע קאפ כתב:ש. ספראי כתב:אני הייתי 'מפחיד' את הבריות גם בנושא הכלכלי.
חושבני שרובם המוחלט של כותבי הפורום, אברכים ומרביצי תורה ועורכים תורניים וכו', לא נפגעו כספית מהקורונה, משום שמשכורותיהם שולמו כרגיל או כמעט כרגיל (ואדרבה, בעידן סגר, יש לעורכי ספרים הרבה יותר זמן לערוך ולקבל בעצם 'כפל משכורות', גם מהכולל וגם מהעריכה), אבל ישנם רבבות יהודים חרדים וחילונים ודתלי"ם וכל עמך בית ישראל שמשכורותיהם נמחקו או נחצו למחצה שליש ורביע.
אמר לי מליונר אחד: היחידים שלא נפגעו כלכלית, זה האברכים.... (הוא עצמו פשוט סגר עסק תיירות בחו"ל משגשג שלו)
ככל שאנשים פחות יקפידו, כך תיפגע פרנסתם של רבבות יהודים.
בדרך הטבע כמובן.
אבל כעת חושבני שמזונותיו של אדם קצובים מר"ה לר"ה. אז אם כן, כתבתי כעת שטויות.
אבל אולי אנחנו לא צריכים לחשב את ה'מזונותיו קצובים' של השני, אלא לסייע לו.
וכידוע, יש מאות אברכים צעירים שנישאו בשנה האחרונה ואין להם כולל, כי ראשי הכוללים, שממעטים לטוס לחו"ל, הפסיקו לקבל אברכים.
אני אברך בישיבת מיר אמור לקבל 900 ש"ח בחודש, כל הכנסתי מבוססת על אשתי, שכבר חצי שנה עובדת בערך 20 %? אברכים נפגעים יותר מכולם, שכן הכנסתם מבוססת על מפרנס יחיד
נחומצ'ה כתב:קוביד, קוביד. עד מתי אתה מכלה תורתן של ישראל.
לבי במערב כתב:'הדשא אצל השכן ירוק יותר', ולכן כ"א חושב כי רעהו נפגע פחות...
לבי במערב כתב:'לא כל החוגים' מחויבים ל'דעת תורה' (ודוקא זו הליטאית), ודאי שלא במשמעה המצומצם עד מאד.
"מי שאומר לי להישאר בבית, הוא פשוט רוצח"
הרב אברהם בורודיאנסקי במונולוג כואב וחריף במיוחד, על נושא שמירת הנחיות הקורונה והפגיעה הישירה באלו שנמצאים בסיכון. "
קצת על עצמי, קוראים לי אברהם בורודיאנסקי, בוגר ישיבת קול תורה, נכדו של רבי שלמה זלמן אויערבך, בגיל 18, בעשרת ימי תשובה, כשהלכתי לתרום דם דרך ארגון 'זיכרון מנחם', התגלה שאני חולה לוקמיה - סרטן הדם. מאז השתנו חיי ביום בהיר והדברים התגלגלו לטיפולי כימותרפיה קשים. הייתי בבידוד של מעל חצי שנה, הלכתי עם מסכות שנתיים, חיים שונים לחלוטין מהחיים שהיו לי לפני זה כבחור ישיבה פעיל, מוכר ותוסס.
בעקבות המחלה, החיים שלי קיבלו מימד אחר, למדתי מאז להסתכל על האנשים שזקוקים לסיוע ולסייע בכל דרך אפשרית. אני מתנדב ומסייע בהרבה ארגונים, ובשש שנים האחרונות, פתחתי מוסד דרך עמותת 'רוח הגולן', שנותן מענה לנוער חרדי שזקוק לזה. הכל מגיע ממקום של נתינה.
למדתי שבציבור החרדי יש המון המון המון נתינה. למדתי שבציבור החרדי החסד הוא לא משהו שאפשר לכתוב עליו. לא יספיק לו גיליונות ולא עשרות כתבות. כמעט בכל בניין יש גמ"ח, כמעט בכל שכונה יש ארגון, בכל עיר יש כמה אגודות חשובות, יש עסקני חסד, אי אפשר בכלל לתאר את החסד שוודאי מגן על הדור שלנו.
אבל תקופת הקורונה הציפה הרבה דברים פנימיים שהסתתרו בתוך הלב של אנשים, אולי לא רצו להגיד אותם, אולי לא היו צריכים עד היום. כדי להסביר את דבריי אני רוצה לחזור שוב אחורה לתקופה שאחר המחלה שלי.
אחרי שהבראתי ב"ה ויצאתי מהמחלה, הייתי בחור אנרגטי, עזרתי לחברים להתחתן והכל היה כשורה. יכולתי להתחתן על פי הרופאים בלי שום בעיות ואף על פי כן הצעות השידוכין שהוצעו לי היו לא מתאימות בכלל. הציעו לי בחורות עם בעיות גופניות קשות ממש, לא רואות, לא שומעות, למרות שכבר הייתי בריא לחלוטין במשך ארבע שנים, בלי שום פרופורציה למצבי. עד שהקב"ה שלח את המלאך שהיה השדכן שלי ומצאתי את זיווגי.
התחושות שעברתי באותן שנים היו הרבה יותר קשות מהמחלה עצמה. בהצעות שקיבלתי היו עיוות מחשבתי ובעיקר סוג של רוע. במקרים כאלה עדיף שלא להציע כלל, מאשר להציע הצעה כל כך מוזרה, שמשקפת לבחור את מה שאתה חושב עליו שהוא שווה ערך למשהו משותק. לא שמשותק הוא פחות, המשותקים הם קדושי עליון, אך אין שום התאמה מעשית בין בחור בריא לחלוטין לבין בחורה שאינה מתפקדת.
בתקופת הקורונה אנחנו שומעים שוב ושוב את המשפט: "אין בעיה, אז מי שבסיכון גבוה או מבוגר שיישארו בבית", לצערי גם מאנשים שחשבתי שהם צדיקים וגומלי חסדים. חוץ מזה שזה מצדיק את דברי המשנה על תקופת עקבתא דמשיחא על נושא החוצפה יסגא שצעירים ידרשו כבוד מהמבוגרים, יש פה אכזריות ואמירה קשה, שמשקפת להרבה אנשים מה אנשים אחרים חושבים עליהם. מבחינתם, אדם כמוני, שזכה וזוכה להתעסק עם מאות נערים, טיפלתי דרך איחוד הצלה במאות מקרים כולל החייאות וכדומה, יש פה ילדה שמסתובבת ביישוב שלי רק בזכות הסיעתא דשמיא שהצלתי אותה, התנדבתי דרך עזר מציון בעשרות נסיעות, דרך מחוברים ורפואה בשמחה במאות התנדבויות ודרך ארגונים נוספים, אני מסייע לכל אדם שזז, יש לי בבית אני ואשתי רק פעילויות של חסד, ועדיין אני מבחינתם שווה - "תישאר בבית".
בגלל שיש לי רקע רפואי ויש בסביבתי עוד אנשים עם רקע רפואי, אנחנו חייבים לשמר את עצמנו מאד מהנגיף האכזרי הזה, אני יודע מה זה לסבול אני יודע מה זה להיות בבידוד 7 חודשים, לעבור טיפולים להיות מחובר חמצן. אני יודע מה זה הסבל הזה, לא בא לי לעבור את זה שוב וזכותי לדרוש את זה וזכותי שהשכן או החבר יבין לליבי. הוא לא יודע מה זה, אבל אני יודע.
כשמשהו מגיע ואומר לי אתה תישאר בבית ואנחנו לא, כי אתה בסיכון ואנחנו לא, להערכתי, זו פגיעה א. בבסיס הבסיסי של אדם, ב. בבסיס של שומר תורה ומצוות, ג'. בבסיס של אדם שמתחשב באחר.
אדם כזה אין לו זכות להיות שופר של שום ציבור ולא אדם שמתעסק בחסדים, כי מונח בבסיס שלו אכזריות. זה רוע.
זה לומר לאדם כמוני, שמערב פורים לא שלחתי את הילדים למוסדות חינוך, מלבד ימים ספורים שבאחד מהם אכן הבת שלי נדבקה בקורונה, תמשיכו להיות קבורים. לא אכפת לנו לא מהמצב הנפשי שלכם, לא הרפואי, העיקר שאנחנו נוכל להסתובב בחוץ.
היכן הערבות ההדדית? הציבור החרדי לקה בתקופה האחרונה בדבר הזה בענק. כבו המאורות, אין לנו הנהגה שאומרת לנו את הכן ואת הלא בצורה ברורה. אנשים כמוני, בבית על כורחנו בפסח, שבועות, ר"ה סוכות, לא הולכים לתפילה במניין 7-8 חודשים. לא יוצאים לשום מקום מלבד קנייה בסופר שגם אליה אנחנו רצים בבוקר מוקדם לפני שאנשים מגיעים. נעזרים ונתמכים בשכנים נחמדים טובי לב. כמה אפשר עוד לשרוד ככה?
איך יכול להיות שאנשים שהחשבתי אותם תלמידי חכמים, טובים וצדיקים, מוכנים להסתובב ברחוב אפילו בחשש שהם נדבקו או צריכים להיות בבידודים או מסתובבים בלי מסיכה בניגוד להנחיות הרופאים והרבנים. חלקם עוד מתווכחים ומצדיקים את האידיאולוגיה הזו ואז כשאתה אומר להם מה יהיה עם אנשים עם רקע רפואי או מבוגרים? הם אומרים ש"יישארו בבית"...
אם אנחנו פוגעים באמונה של ה"אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך", אם נפגע ולא נתייחס לדור המבוגר שלנו בכבוד ובהערצה, כי הם קרובים יותר לדור שקיבל את התורה בהר סיני, כי הם בנו את דור התורה פה בארץ ישראל, חלקם עברו את השואה, רבנים ראשי ישיבות, משגיחים, ואנשים אומרים להם שבו בבית בלי לצאת. איזו פגיעה זו בכל הקדוש והיקר לנו, ארץ ישראל אמורה להזדעזע ת"ק פרסה על ת"ק פרסה.
כשרואים אדם הולך בלי מסיכה הוא רוצח. הוא רוצח אותי ואת הדור המבוגר, אסור לשתף אותם במניין, צריך לבטל את הוראות הקבע לכל הרבנים והראשי כוללים האלה, אסור להתחתן עם ילדיהם, הם אנשים שלא אכפת להם חיי אדם ומזלזלים באוכלוסייה שלמה, שאומרים להם תישארו בבית.
זה בית קברות חי בתוך הבית. נראה אתכם נעולים בדירת 3-4 חדרים עם 6 ילדים 7-8 חודשים. זו אמירה אכזרית, מי שאומר כזה דבר מונח לו באמירה הזו טבע של רוצח.
איך אתה מעז לומר ככה לאנשים? אתה משקף לאנשים האלה שאין בהם צורך, ואני שואל ותמה, האם כל המאות שזכיתי להציל בהתנדבותי באיחוד הצלה, האם מאות הנערים שבזכותי שומרי תורה ומצוות שומרים שבת ומניחים תפילין וכל מאות החסדים שאני וביתי עושים במשך שנים רבות, האם כל אלו מקבלים ברגע תעודה על ידי אנשים עם בריאות טובה, תעודת שיקוף שאנחנו שווים ל"תקברו בבית שלכם"?
אנשים שאומרים דברים כאלה דברים, הם מביישים את הדור המבוגר שמרגיש שאין לו טעם וצורך להישאר בחיים. אני מדבר עם אנשים מבוגרים כל יום בהתנדבות ואני שומע מהם את האמירה שוב ושוב, "איך אנשים שומרי תומ"צ אומרים כזה דבר שאנחנו צריכים להישאר בבית? כמה שנים עוד נותר לנו לחיות? 5-10 שנים? למה שלא נהנה מהשמש יותר? בואו כולנו נשמור על ההנחיות וכולנו נוכל ליהנות מחיים טובים יותר", כך אומרים לי מבוגרים רבים.
גם אני הייתי פעם בחור נטול דאגה ופתאום החיים שלי השתנו, אין ביטוח לאף אחד. הפכתי ברגע אחד מתורם לנתרם. אמנם מאז התקדמתי ומאז אני תורם המון, אבל עדיין מגיע רגע האמת שאני זקוק לטובת השכנים שלי שיביאו לי דברים ויסייעו לי. אני רוצה לומר לכם ידידי היקרים שמסתובבים כמו טווסים נפוחים, החיים לא בטוחים ובורא עולם יושב בשמים ישחק למו הקב"ה משחק עם האנשים וככל שהוא רואה שהלב יותר גאה הוא משפיל אותם.
אין לכם רשות לומר לנו להיקבר בבית, מה עונשנו? כי עברנו רקע רפואי? או כי אנחנו מבוגרים?
מי אתם שתקברו אותנו בבית בעודנו חיים? הענקתם לנו תעודה של אנשים שאין בהם צורך, שהעולם יכול להסתדר בלעדיהם. זו תעודה כואבת ועתיד הקב"ה לפרוע ממי שפוגע באנשים כמונו ברבים ולא בגלל שאנחנו צדיקים, אלא כי אנחנו בריותיו של הקב"ה.
ההבדל היחיד בינינו לבניכם, שסבלנו ויותר התקרבנו לבורא עולם, או כי אנחנו יותר מבוגרים ולמדנו יותר תורה. אנחנו אוכלוסייה שצריכים להתכבד בנו, להיות גולת הכותרת, אנשים שעברו סבל וייסורים או דור מעבירי התורה או "סתם" מבוגרים שצריך לכבדם.
מי אתם אנשים בריאים וצעירים שמרגישים חופשי לתת לנו תעודת פטירה וקבורה בבית? אני זועק וכואב, עברו עליי ימים נוראים קשים, אני רואה את ילדיי שבמקום לפרוח במוסדות הלימוד יושבים בבית ואני צריך גם לנהל מוסד מרחוק גם לחנך את ילדיי וגם ללמד אותם קודש וחול תוך כדי. הכוחות שלנו גם ייגמרו בשלב כל שהוא והשאלה מה יקרה אחר כך ואת המחיר של זה ישלמו אותם אנשים שאומרים לנו להישאר בבית, שמסתובבים בחוץ בלי מסכות ולא שומרים על ההנחיות.
כל דמעה שלנו יושבת אצל הקב"ה והוא סופר אותה ומתענג עליה, אבל מי שגרם לה ישלם עליה.
בשורות טובות וחורף בריא.
דרומי כתב:כשבאים בכפיה וביד חזקה להכריח מישהו לעשות משהו, מעוררים התעקשות נגדית.
אם היו מפרסמים כ'המלצה' וכ'עצה טובה' שראוי לכל אחד להשתדל ללמוד ולהתפלל בחוץ ככל האפשר, בלי כינויי גנאי של 'רוצחים' ובלי התלהמות צעקנית - אולי זה היה 'תופס' יותר (אצל חלק מהאנשים).
משוש דורים כתב:הטענה איננה שכולם צריכים להשאר בבית, אלא שמי שיוצא שיזהר לא להדבק ולהדביק, דהיינו שילך עם מסכה, ושכלל הציבור יתאמץ לא לשהות יחד הרבה אנשים בחללים סגורים.
דרומי כתב:הממשלה לא 'המליצה' אלא אסרה לחלוטין את התפילות בתוך מבנה. ויש על זה איזה קנס כמדומני.
ובוודאי שצריך להיות 'נושא בעול עם חבירו', אבל מה תרצה מאנשים שנמצאים בעצמם במצב לא פשוט וסובלים במדה רבה מכל המצב המתסכל והזיגזגי הזה כבר חדשים ארוכים?! בדיוק עכשיו אתה מצפה מהם להתעלות ולהרגיש את השני?
דרומי כתב:כשבאים בכפיה וביד חזקה להכריח מישהו לעשות משהו, מעוררים התעקשות נגדית.
אם היו מפרסמים כ'המלצה' וכ'עצה טובה' שראוי לכל אחד להשתדל ללמוד ולהתפלל בחוץ ככל האפשר, בלי כינויי גנאי של 'רוצחים' ובלי התלהמות צעקנית - אולי זה היה 'תופס' יותר (אצל חלק מהאנשים).
דרומי כתב:אני שמח לראות שמבינים אותי.
ושלא כדעת הטועים הסבורים שהעלאת הקנסות על אי עטיית מסכה תעזור משהו.
בשעתו הקנס היה 200 ש"ח והעלו אותו ל-500 ש"ח. מאז התחלואה רק עלתה עוד ועוד, ה"י.
[ואגב, דברי 'יונת אלם' מדברים בעד עצמם: כל אלו שמתפללים בתוך בתי הכנסת, כנגד ההנחיות, הם לדעתו 'מדושני עונג' ולא סובלים בכלל מהמצב!... אז אולי יש כאן סתם מדה רעה של קנאה?]
נראה ש'חוק פו' הכה שוב...דרומי כתב:אני שמח לראות שמבינים אותי.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים