לבי במערב כתב:למה לא?
[אא"כ כוונת כת"ר לחוששים מטלטול אף ביו"ט].
אשרי יושבי ביתך כתב:הראוני כעת במשנ"ב (סי' קיט סק"א): 'עי' בפמ"ג שכ' דדוקא אם הי' לו וכן בפרנסה דוקא אם צריך לפרנסה אבל אינו רשאי לבקש רחמים בברכה מאמצעיות על העתיד שלא יחלה ושלא יחסר לחמו וכה"ג משא"כ בש"ת אפי' על העתיד רשאי לבקש', עכ"ל.
"ישפוך עולה תי"ו, שהן ד' יודי"ן של מילוי ע"ב מרובעת אחת אחת על ד' יודי"ן של ק"ל, הם ת'. ועוד עשר אותיות ע"ב וד' אותיות הפשוט, וע"ב ק"ל עצמן, הרי תי"ו."
HaimL כתב:מי אמר שהרתיעה היא מחמת האיסור, שמא היא מחמת מיאוס
(אני עצמי חש רתיעה, ואני, ת"ל, מדרי ארה"ק, ולא מהעיר הנ"ל)
שומע ומשמיע כתב:עני שאין מי שיעזור לו מלבדך, הסברא נותנת שקודם לעניי עירך וכמת מצוה שהכל קרוביו. אכן?
אשרי יושבי ביתך כתב:אמנם עדיין לא הגיע הזמן שמחוייבים לשאול ולדרוש בהלכות פורים קודם לכן (אם בכלל), אך תורה היא וכו', והדבר נוגע לי לעכשיו:
אשמח מאד לדעת אם ידוע לא' מהחברים מי עוד מהמפרשים על מגילת אסתר עמד בקושיית המלבי"ם בהא דכתיב שאמרו חכמיו ואשתו להמן 'אם מזרע... נפול תפול לפניו'. שהדבר פלא והפלא, דאיזה עצה זה 'נפול תפול'. וכי רצו לזרוק אבן אחר הנופל ולהגיד לו שהוא אבוד?!
והמלבי"ם עמד בזה שם וביאר דייעצו לו איך לנסות לבטלו מתפילתו וכו' ובזה יש סיכוי שינצל אולי ע''ש.
אם ידוע לחברים מי עוד עומד בקושיא זו, אשמח מאד לדעת.
ייש"כ
עליך עיננו כתב:האם יש מי שמיקל למעשה בפירות ישראל בחו"ל מתרומות ומעשרות?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:הצפורן, הנקראת בערבית "קרונפול", (ומרן השלחן ערוך בסימן רט"ז סעיף ב' קורא אותה "קלאוו", וכן באנגלית היא נקראת "clove"), היא מין עץ. ולכן יש לברך עליה ברכת "בורא עצי בשמים". וכן מקלות קינמון, שהם מין עץ, יש לברך עליהם ברכת בורא עצי בשמים.
וכל זה כשהם שלמים, כלומר, מקלות הקינמון שלימות, וכן מקלות הצפורן שלמים. אבל אם הם טחונים, ואינם עשויים בעיקרם, אלא לשם מאכל כתבלין, אזי יש לברך עליהם "בורא מיני בשמים". (הלכה ברורה סימן רט"ז סעיף קטן יז).
כב' יתקן הסימן.
אברך כתב:בירך בורא פני העץ על תמרים, ואכל גם תפוח וכדו',
לאחר שאכל שיעור כזית מהתמרים, החליט לברך ברכה אחרונה - על העץ, על התמרים,
האם יכול להמשיך לאכול את התפוח לאחר מכן?
או לא, כיון שכבר בירך ברכה אחרונה על הברכה הראשונה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 268 אורחים