גל של אגוזים כתב:בית צדיקים כתב:בנו ר' יוסף בניימין התבטא עליו בימי השבעה אשר היה בבא קמא בבא מציעא ובבא בתרא היינו גם רב גם ראש ישיבה גם אדמור
לא היה אדמור בחייו...
גם לא הבנתי דמיון המשל לג' בבות
בסוף ימיו היה אדמו"ר ממש ערך טישן ולקח קויטלעך
גל של אגוזים כתב:בית צדיקים כתב:בנו ר' יוסף בניימין התבטא עליו בימי השבעה אשר היה בבא קמא בבא מציעא ובבא בתרא היינו גם רב גם ראש ישיבה גם אדמור
לא היה אדמור בחייו...
גם לא הבנתי דמיון המשל לג' בבות
גל של אגוזים כתב:בית צדיקים כתב:בנו ר' יוסף בניימין התבטא עליו בימי השבעה אשר היה בבא קמא בבא מציעא ובבא בתרא היינו גם רב גם ראש ישיבה גם אדמור
לא היה אדמור בחייו...
גם לא הבנתי דמיון המשל לג' בבות
איש_ספר כתב:הנני אסיר תודה לרב עתניאל ולשאר החברים על העלאת הזכרונות והארת דמותו של הגרח"מ. לא נעים לי לומר, אבל אולי אינני בודד בתחושתי. לא הכרתי את המנוח. הייתי רואה אותו צועד בלווית בחור מביתו ליח"ל וחוזר חלילה. הסתכלתי עליו באדישות מוחלטת, שהיה בה גם קורטוב של עוינות. לכל מי שלא הכיר אותו, הישיבה שלו על כסא אביו היתה די משונה ומביכה. כלפי חוץ זה היה נראה - ומחילה על הדוגמא - כמו איזה בנש"ק המגיע מחו"ל ולוקח לעצמו את נחלתו של אביו, ללא שמישהו עמד על סגולותיו, רק משום שקמרא דאבוה אהניה ליה. ועתה אנחנו זוכים לשמוע שמדובר באיש מעלה, ת"ח מופלג משכמו ומעלה, שהיה ראוי לשבת על כסא אביו, וחבל שלא זכינו.
ש. ספראי כתב:בתכריך הכתבים של השו"ת של הגרא"י וועסטהיים זצ"ל מופיעים הרבה תשובות מהגר"ח וואזנר, וניכר היה שהרב וועסטהיים סומך עליו בעינים עצומות בחו"מ.
שאלתי אותו ע"ז וענה לי שר' חיים וואזנר גאון אדיר בחלק חו"מ וממש נחית לעומקא דדינא.
פרנקל תאומים כתב:גל של אגוזים כתב:בית צדיקים כתב:בנו ר' יוסף בניימין התבטא עליו בימי השבעה אשר היה בבא קמא בבא מציעא ובבא בתרא היינו גם רב גם ראש ישיבה גם אדמור
לא היה אדמור בחייו...
גם לא הבנתי דמיון המשל לג' בבות
ראיתי בימים האחרונים מודעות שכותבים על יבל''ח בנו הג''ר יוסף בנימין שליט''א: "כ''ק מרן אדמו''ר שליט''א גאב''ד זכרון מאיר'' (ומבלי להזכיר את שמו. כנהוג היום אצל האדמו''רים).
א קיצער, התקנאו ההונגרים בחסידים, והחליטו- מדוע יגרע חלקנו?
והיום כבר יש לנו חסידות ערלוי (כבר התרגלנו לגמרי), פאפא, ''דושינסקיא'' ועוד ועוד. ועכשיו יש גם חסידות ''שבט הלוי''.
מתחילים ב''גאב''ד'' ובהמשך הופכים ל''כ''ק מרן אדמו''ר".
עתניאל בן קנז כתב:אגב, סתם נזכרתי.
מן הראוי גם להעלות את חלקו בפרשית 'יוסלה שוכמכר' - בהסתרת הילד.
[הוא גם מוזכר בספרו של איסר הראל, אודות חלקו בפרשיה].
אבני גזית כתב:גל של אגוזים כתב:לא היה אדמור בחייו...בית צדיקים כתב:בנו ר' יוסף בניימין התבטא עליו בימי השבעה אשר היה בבא קמא בבא מציעא ובבא בתרא היינו גם רב גם ראש ישיבה גם אדמור
גם לא הבנתי דמיון המשל לג' בבות
תלמידיו בארץ התייחסו אליו בכל גינוני האדמורות.
בריה נמוכה כתב:
והגרח"מ היה לוחם עם הבחורים מאוד שבליל שבת ישארו ללמוד בישיבה ולא ילכו לטיש של ויזניץ
פרנקל תאומים כתב:א קיצער, התקנאו ההונגרים בחסידים, והחליטו- מדוע יגרע חלקנו?
והיום כבר יש לנו חסידות ערלוי (כבר התרגלנו לגמרי), פאפא, ''דושינסקיא'' ועוד ועוד. ועכשיו יש גם חסידות ''שבט הלוי''.
פרנקל תאומים כתב:בריה נמוכה כתב:והגרח"מ היה לוחם עם הבחורים מאוד שבליל שבת ישארו ללמוד בישיבה ולא ילכו לטיש של ויזניץ
זה מעניין, כי זו כבר ממש התנגשות. היות שהאסכולה החסידית, עכ''פ של ויז'ניץ וכיו''ב היא שהטיש הוא עבודת ה' ועבודת השבת קודש, ואדרבה בליל שבת צריך ללכת לטיש ולא לשבת בבימ''ד. איך הגרח''מ הסביר לבחורים חסידיים שעליהם לשבת בבימ''ד ולא ללכת לטיש, בשעה שהאדמו''רים שלהם מורים להם להיפך?
פרנצויז כתב:מסתבר שמדובר בבחורים שלא היו חסידי ויז'ניץ במקור.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:פרנקל תאומים כתב:א קיצער, התקנאו ההונגרים בחסידים, והחליטו- מדוע יגרע חלקנו?
והיום כבר יש לנו חסידות ערלוי (כבר התרגלנו לגמרי), פאפא, ''דושינסקיא'' ועוד ועוד. ועכשיו יש גם חסידות ''שבט הלוי''.
כנראה לא ידוע לכבודו כלל על הנעשה בישיבות הונגריה כבר כמאה שנה. ראה בספרו של ר' אברהם פוקס ישיבות הונגריה בכל ישיבה בערכו.
לדוגמה ח"א עמ' 183
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:פרנצויז כתב:מסתבר שמדובר בבחורים שלא היו חסידי ויז'ניץ במקור.
אני לא מבין, הם חסידי וויזניץ ותלמידי יח"ל. מי אמר שהוראת האדמו"ר של החסידות הם יותר חשובים מהוראת רבו המלמדו תורה? הרח"מ חלק על האדמו"ר מוויזניץ, ומסתבר שמותר לו. האיך יבא אדמו"ר של החסידות לחלוק על 'רבו שלמדו תורה'?
בית צדיקים כתב:בסוף ימיו היה אדמו"ר ממש ערך טישן ולקח קויטלעך
בגולה כתב:בקיצור, באשכול של הגר"ח וואזנר זצ"ל דנים אודות לימוד פארטאג'ס בישיבות / חסידות ואדמו"ר'ות אצל ההונגרים / התנגדות בישיבות להליכה לטיש בליל שבת / ...
ומעט מזעיר על האיש ושיחו.
חבל
חרסון כתב:ה"ה גם לאשכול על ר' דוד סולובייצ'יק. אינני יודע מה מעיד הדבר על הדמוגרפיה של הפורום בזה"ז.
חרסון כתב:בגולה כתב:בקיצור, באשכול של הגר"ח וואזנר זצ"ל דנים אודות לימוד פארטאג'ס בישיבות / חסידות ואדמו"ר'ות אצל ההונגרים / התנגדות בישיבות להליכה לטיש בליל שבת / ...
ומעט מזעיר על האיש ושיחו.
חבל
ה"ה גם לאשכול על ר' דוד סולובייצ'יק. אינני יודע מה מעיד הדבר על הדמוגרפיה של הפורום בזה"ז.
פרנקל תאומים כתב:בריה נמוכה כתב:
והגרח"מ היה לוחם עם הבחורים מאוד שבליל שבת ישארו ללמוד בישיבה ולא ילכו לטיש של ויזניץ
זה מעניין, כי זו כבר ממש התנגשות. היות שהאסכולה החסידית, עכ''פ של ויז'ניץ וכיו''ב היא שהטיש הוא עבודת ה' ועבודת השבת קודש, ואדרבה בליל שבת צריך ללכת לטיש ולא לשבת בבימ''ד. איך הגרח''מ הסביר לבחורים חסידיים שעליהם לשבת בבימ''ד ולא ללכת לטיש, בשעה שהאדמו''רים שלהם מורים להם להיפך?
היתה הרבה מתיחות ביח''ל בעניינים הללו?
בריה נמוכה כתב:לידעתך למדתי בישיבה חסידית מובילה בבני ברק
כך שאני יודע מה קורה בדיוק בישיבות החסידיות
די לחכימא כתב:בית צדיקים כתב:בסוף ימיו היה אדמו"ר ממש ערך טישן ולקח קויטלעך
גם עשה הדלקה בבימ"ד,
כבר שנים רבות שיש קהילה שמגדירה את עצמה כחסידי שבה"ל,
בזכרוני שאף אצל הגר"ש חילקו עלה ערבה עם כיתוב מהערבה של אדמו"ר שליט"א.
עתניאל בן קנז כתב:בריה נמוכה כתב:לידעתך למדתי בישיבה חסידית מובילה בבני ברק
כך שאני יודע מה קורה בדיוק בישיבות החסידיות
לא הבנתי מה הקשר בין הרישא לסיפא. וכי בגלל שלמדת בישיבה חסידית מובילה, אתה אמור לדעת בדיוק מה קורה בכל הישיבות החסידיות (אני מזכיר לך, שאתה הכללת את כולם!)?
בכל אופן, אני מצהיר שאני לא יודע מה קורה בכל הישיבות החסידיות. אבל בקהילה החסידית לה אני משתייך. תוכל להכנס לבית הכנסת הגדול של הקהילה, משעת סיום סעודת ליל שבת אצל הבחורים, עד לשעת הטיש, ונראה אם תוכל למצא מקום ישיבה פנוי.
והבחורים לא אומרים תהילים או לומדים רק 'אור החיים'.
בדומה לזה בשבת אחה"צ (בשעות הצהרים ממש, קצת דליל, אבל עם הזמן, בית הכנסת מתמלא מפה לפה, עד מנחה וסעודה שלישית).
יפה מאוד שאתה מעריך את פועליו של מו"ר השבט הלוי ובנו. אבל זה לא חייב לבא במקביל של הטחת בוץ ב'כל הישיבות החסידיות'.
פרנקל תאומים כתב:ראיתי בימים האחרונים מודעות שכותבים על יבל''ח בנו הג''ר יוסף בנימין שליט''א: "כ''ק מרן אדמו''ר שליט''א גאב''ד זכרון מאיר'' (ומבלי להזכיר את שמו. כנהוג היום אצל האדמו''רים).
...
והיום כבר יש לנו חסידות ערלוי (כבר התרגלנו לגמרי), פאפא, ''דושינסקיא'' ועוד ועוד. ועכשיו יש גם חסידות ''שבט הלוי''.
מתחילים ב''גאב''ד'' ובהמשך הופכים ל''כ''ק מרן אדמו''ר".
בריה נמוכה כתב:בישיבות הונגריה התואר רבי
לא הגיע כתוצאה מחדירת החסידות
כי אפילו על הח"ס אנו רואים כך שנקרא אדמור וכדומה ...
מראה כהנים כתב:רבי חיים מאיר וואזנר זצ''ל, עיתון משפחה תשפ''א
וונדרבר כתב:פרנקל תאומים כתב:ראיתי בימים האחרונים מודעות שכותבים על יבל''ח בנו הג''ר יוסף בנימין שליט''א: "כ''ק מרן אדמו''ר שליט''א גאב''ד זכרון מאיר'' (ומבלי להזכיר את שמו. כנהוג היום אצל האדמו''רים).
...
והיום כבר יש לנו חסידות ערלוי (כבר התרגלנו לגמרי), פאפא, ''דושינסקיא'' ועוד ועוד. ועכשיו יש גם חסידות ''שבט הלוי''.
מתחילים ב''גאב''ד'' ובהמשך הופכים ל''כ''ק מרן אדמו''ר".
בישיבות ההונגריות נהוג לקרוא לראש ישיבה "רבי".
ראה ס' "ישיבות הונגריה ..." (א. פוקס) ח"א עמ' 21.
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenum=20&book=600413
פרנקל תאומים כתב:ראיתי בימים האחרונים מודעות שכותבים על יבל''ח בנו הג''ר יוסף בנימין שליט''א: "כ''ק מרן אדמו''ר שליט''א גאב''ד זכרון מאיר'' (ומבלי להזכיר את שמו. כנהוג היום אצל האדמו''רים).
נהר שלום כתב:לגוף האשכול מי יוכל להביא את סיפור הצלתם של נשוא האשכול והוריו זצ"ל
.השוחט כתב:תולדות חייו הידועים
נולד בוינה בסיוון תרצ"ח. היה ראש ישיבת חכמי לובלין, רב שכונת זיכרון מאיר בבני ברק ורבן של קהילות "שבט הלוי - לובלין". בעבר שימש במשך כשמונה עשרה שנה, רבה של קהילת סאטמר בלונדון.
נולד כבן בכור לרבי שמואל הלוי וואזנר [ה"שבט הלוי"] והרבנית רבקה לבית גלבר. כשהיה בן שנה עלו הוריו לארץ, והוא נותר [בתחילה אצל הורי אמו] בצ'כיה מנותק מהם עקב פריצת המלחמה עד גיל שמונה. אז הועלה לארץ.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים