אלו ראשונים מצאנו להדיא שסוברים שדין ארוסה לבעלה הוא איסור דאורייתא (חידוש עצום, ולא כרש"י כתובות ז:, רמב"ם אישות י, ב, ורוב ראשונים)?
א.אבודרהם בשם ר"א ברבי יצחק אב"ד
ב.שטמ"ק כתובות ז: שהביא שיטה ישנה, בשם הרא"ה והרשב"א. [הערות: בחידושי הרא"ה לפנינו לא נמצא. ב. ברשב"א גם לא משמע כך, ואינו מסכים לראב"ד]
ג.רשב"א בשם הראב"ד, שמבואר להדיא שבגלל שנשואה מדאוריתא גם איסורה לבעלה מדאוריתא
ד.ראיתי שהעירו לפירוש הראב"ן על הסידור, ולא ראיתיו עדיין, שכך משמע במדרש לקח טוב "ודבק באשתו ולא בארוסתו"
רב האי גאון בשטמ"ק (כתובות, מהד' מוה"ק, טור שעג) לא מוכח, וכן הראשונים שכתבו שהנישואין גמר הקידושין לא מוכח, ראה בהערות המהדיר לשטמ"ק הערות 72 76)