002 כתב:אני מזועזע כבר כמה ימים מהקריסה הנוראית במיאמי
מעל 40 יהודים לכודים מתחת להריסות באסון כבד של"ע יכל לקרוא לכל אחד.
לדעתי זה האסון הגדול ביותר מאז השואה שעבר על קהילה מסויימת, שנהרגו כ"כ הרבה מבני הקהילה ביום אחד, והשאירו משפחות אבילות.
ביום חמישי כשהגיעו הדיווחים על כך שישנם יהודים מתחת ההריסות ואין כמעט סיכוי בעולם שמישהו מהם יצא חי, דיברתי עם אנשים והם לא הזדעזעו מכך.
גם כלי התקשורת בארץ לא עסקו באסון באופן יחסי לגודל האסון והטרגדיה שיושבים עשרות משפחות שלא עוצמות עין מדאגה כבר 5 ימים על עשרות יהודים [שכנראה הם ז"ל].
יוצא מן הכלל בן אדם אחד שביום חמישי סיפרתי לו על האסון, והוא אמר לי שהוא לא שמע על זה כלל. סיפרתי לו מה אירע, והוא החל להחוויר. הוא אמר לי שחלם בלילה של רביעי שימותו 34 יהודים. רק ביום שישי בבוקר פורסם שיש 32 יהודים נעדרים.
אני לא יודע ולא מבין למה אסונות שפגעו בצורה הרבה יותר קטנה, זיעזעו כל לב, ואסון זה לא מעניין, ולא מעורר. על חייל אחד שהיה בשבי דיברו יומם ולילה במשך הרבה שנים, ועל אסון שנהרגו כ"כ הרבה יהודים יראי השם, אין פוצה ומצפצף ?
אותי זה צימרר ועורר לא פחות מאסון קרלין ואסון מירון.
דרומי כתב:ההרגשה הכללית היא שהעולם 'מתנדנד', אין יציבות ו'קרקע בטוחה'
ואולי הוא כדי לזעזע אותנו ולהכשיר אותנו להבנה שאכן העולם עומד לעבור למצב אחר, בטוח יותר ועמדו רגליו על הר הזיתים וגו'
אראל כתב:אלו שמתו בהאסון, ברור מעל כל ספק שלא היה לי שום ידיעה כל שהוא שיש איזה בעיות בבנין הזה [כי אילו הי' יודעים משהו, בודאי שלא הי' שוכרים דירה שמה אף לא ללילה אחד], כך שאין כאן שום מקום לתלות סיבות מקריים טבעיים על מותם,
אראל כתב:אלו שמתו בהאסון, ברור מעל כל ספק שלא היה לי שום ידיעה כל שהוא שיש איזה בעיות בבנין הזה [כי אילו הי' יודעים משהו, בודאי שלא הי' שוכרים דירה שמה אף לא ללילה אחד], כך שאין כאן שום מקום לתלות סיבות מקריים טבעיים על מותם, בניגוד למה שקרא במירון ובסטולין, אשר שם ראו כולם הצפיפות המסוכנת, וחולשת הטריבונות [שנבנו בחפזון והיו נאחזים וקשורים בחוטי פלסטיק, ואכן הבחור מאיר גלויברמאן ז"ל, ירד מן הטריבונה מחשש קריסה, אלא שלא הספיק להתרחק עד שנפלו כולם עליו רח"ל]
זה אמור לקרות בכל מקום ובכל זמן ולכל אדם, השם ישמור
ובמקרה האסון במיאמי, אולי יש להתבונן אם ראוי ליהודי ירא שמים לשכור דירה במקום הזה, אשר חלונות הדירות פתוחות אל הים, בימי הקיץ הלוהטים..... [נו, תקפצו עלי...]
תכלית, קרינו בשבוע שעבר את דברי האתון "מה עשיתי לך כי הכיתני זה שלש רגלים", זאת אומרת, אפי' אתון מבין שלקבל הכאה שלש פעמים זה יוצא דופן עד כדי כך שמתחילה לדבר...
איש בער כתב:אראל כתב:אלו שמתו בהאסון, ברור מעל כל ספק שלא היה לי שום ידיעה כל שהוא שיש איזה בעיות בבנין הזה [כי אילו הי' יודעים משהו, בודאי שלא הי' שוכרים דירה שמה אף לא ללילה אחד], כך שאין כאן שום מקום לתלות סיבות מקריים טבעיים על מותם,
מה בכך אם היה להם ידיעה, או לאו??
הכי רשלנות מזיקה רק כשעוברים עליה בזדון?
אדיר במרום כתב:הרגשתי היא כי יש פה איזה מסר שהקב"ה שולח לנו, שהולך ומתבהר מאסון לאסון.
באסון הראשון שאירע במירון, האשימו רבים את האחראים, את המשטרה שחסמה, את מי לא.
דיונים שלמים בפורום אם זה כן נכון להאשים את האחר במצב כזה, או שקודם כל חשבון הנפש ואין זה הזמן המתאים וכו' וכו' וכו'.
באסון השני שאירע בקרלין, כבר פחות נשמעו קולות אלו. אך גם אז הם התעוררו ממעמקים והחלו לזעוק על חוסר האחריות בפרנצע'ס וכו' וכו'.
באסון האחרון שאירע במיאמי, שהרב תוכן תמה מדוע הפורום כה שקט - דומני שהתשובה ברורה מאליו...
שם כולם הבינו שזה אסון שמימי. אסון שפחות קשור לאשם זה או אחר, לרשלנות או הזנחה.
לכן הפורום שקט, דומם. נדמו קולות הזועקים 'אך מקרה הוא'...
נ.ב. אני לא מביע כלל וכלל דעה בעצם הענין של לקיחת אחריות, ולא באתי לומר כי האסונות במירון וקרלין לא היו קשורים לרשלנות וכו'. יתכן מאד והקולות הללו צודקים בעצם טענתם, אך פעמים רבות הקולות הללו מחפים על העיקר, מחפים על התשובה ומעשים טובים. מהאסון האחרון (גם אם יתכן והי' רשלנות מחמת הזנחה של ביקורות לבנין וכו' וכו') - הרגשתי שהקב"ה רוצה לעורר אותנו סופית, לעורר אותנו בלי תירוצים, בלי התחמקויות. באסון מיאמי אין 'כמעט' את מי להאשים, לא המשטרה, ולא השלטונות.
ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה...
דרומי כתב:לאידך, אני משער שאם היה האסון במיאמי לבדו היינו שומעים קולות שהגיע הזמן שכל יהודי התפוצות יעלו לארץ...
לצערנו, רצף האירועים בארץ ובעולם מלמד אותנו שלא זה המסר
ההרגשה הכללית היא שהעולם 'מתנדנד', אין יציבות ו'קרקע בטוחה'
ואולי הוא כדי לזעזע אותנו ולהכשיר אותנו להבנה שאכן העולם עומד לעבור למצב אחר, בטוח יותר
ועמדו רגליו על הר הזיתים וגו'
נחומצ'ה כתב:יש עוד משהו המקשר בין האסונות הללו, שכולם ארעו סמוך לשבת או חג.
כך שנאלצו מכורח הנסיבות להתיר חילולי שבת וחג. האם זה בא ללמדינו משהו?
נוטר הכרמים כתב:ומ"מ יתכן שגם מסר נוסף שקשור לשבתות וימים טובים.
שמירתם עם כל הפרטים, זהירות בכבודם, ברוממותם, וכל כיוצא בזה.
אין אתי יודע עד מה,
אלא שכמובן אינו סתירה כלל.
זאב ערבות כתב:כל הזמן מדברים כאן על מסרים. אחד לא החליף את הבלמים כיוון שהיה טרוד או שלא היה לו תקציב ובכל זאת נסע עם הרכב וגרם לתאונה, מה המסר?
ראו סדקים בבנין ולא דאגו לתקן אותם, מה המסר? ידעו שיבואו מאות אלפים ולא דאגו למעבר רחב עם מדרגות רחבות, מה המסר? בנו מרפסת עם בטון דליל בכדי לחסוך בהוצאות והיא נפלה, מה המסר? הרופא אמר לקחת תרופה מסויימת שלש פעמים ביום והחולה לא לקח וכעת המשפחה יושבת שבעה, מה המסר? כל הדוגמאות האלו לא קשורות לחרדים, זה קורה בכל מקום ונקרא רשלנות. ניחא אדם רוצה לטפס על הר ולוקח את הסיכון, אך כשאתה בונה בית או מתחם לציבור או נוהג ברכב וכו' יש לך אחריות מוסרית לוודות שהכל יהיה תקין.
נוטר הכרמים כתב:הרב פ"ת,
אני מתבסס על דברים ששמעתי בעצמי מרבותי, מרנן
הרב שך, ר' מיכל יהודה ליפקוביץ, ר' שמואל אויערבאך,
זצוק"ל על אירועים דומים.
(כך ידוע ונכתב בשם המשגיח ר' יחזקאל לוינשטיין ועוד).
הקריאה השמיימית, לפי דבריהם (בעקבות אסון נפילת בניני התאומים, פיגוע קו 2 ועוד),
היא להתעורר ולשוב בתשובה, ולא לומר שלום עלי נפשי, ולהמשיך בשיגרה.
במה? לב יודע מרת נפשו, ולדאבונינו, לא חסר.
בדרך כלל הוסיפו, שבן תורה שזוכה לשבת באהלה של תורה כל היום,
יתחזק לכל לראש בלימוד התורה.
אדיר במרום כתב:הרגשתי היא כי יש פה איזה מסר שהקב"ה שולח לנו, שהולך ומתבהר מאסון לאסון.
באסון הראשון שאירע במירון, האשימו רבים את האחראים, את המשטרה שחסמה, את מי לא.
דיונים שלמים בפורום אם זה כן נכון להאשים את האחר במצב כזה, או שקודם כל חשבון הנפש ואין זה הזמן המתאים וכו' וכו' וכו'.
באסון השני שאירע בקרלין, כבר פחות נשמעו קולות אלו. אך גם אז הם התעוררו ממעמקים והחלו לזעוק על חוסר האחריות בפרנצע'ס וכו' וכו'.
באסון האחרון שאירע במיאמי, שהרב תוכן תמה מדוע הפורום כה שקט - דומני שהתשובה ברורה מאליו...
שם כולם הבינו שזה אסון שמימי. אסון שפחות קשור לאשם זה או אחר, לרשלנות או הזנחה.
לכן הפורום שקט, דומם. נדמו קולות הזועקים 'אך מקרה הוא'...
נ.ב. אני לא מביע כלל וכלל דעה בעצם הענין של לקיחת אחריות, ולא באתי לומר כי האסונות במירון וקרלין לא היו קשורים לרשלנות וכו'. יתכן מאד והקולות הללו צודקים בעצם טענתם, אך פעמים רבות הקולות הללו מחפים על העיקר, מחפים על התשובה ומעשים טובים. מהאסון האחרון (גם אם יתכן והי' רשלנות מחמת הזנחה של ביקורות לבנין וכו' וכו') - הרגשתי שהקב"ה רוצה לעורר אותנו סופית, לעורר אותנו בלי תירוצים, בלי התחמקויות. באסון מיאמי אין 'כמעט' את מי להאשים, לא המשטרה, ולא השלטונות.
ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה...
פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:ומ"מ יתכן שגם מסר נוסף שקשור לשבתות וימים טובים.
שמירתם עם כל הפרטים, זהירות בכבודם, ברוממותם, וכל כיוצא בזה.
אין אתי יודע עד מה,
אלא שכמובן אינו סתירה כלל.
כן. אבל מה יום מיומיים?
האמנם חלה התרופפות משמעותית בקרב היהדות החרדית לעת האחרונה בעניין שמירת השבת פרטיה ודקדוקיה?
נוטר הכרמים כתב:ר' פ"ת.
בקהילתי ('בני תורה' עץ) התמקדו במיוחד בנושא "והיה מחניך קדוש"
ביצור הבית היהודי מפני פגעי הטכנולוגיה והרחוב, וגדירת הפירצות בצניעות.
ממוקד ומעשי מאוד מאוד. מאות (ואולי אלפים) נשים ערכו שינויים משמעותיים בהופעתם.
הקישון33 כתב:כמדומני שמה שבקהילת עץ התחילו להקפיד בנושא הזה לא קשור לאירוע מסוים אלא חלק מהמרד שלהם במוסכמות באופן כללי וגם בצורך להתבדל מהציבור הרחב בשילוב רגשי נחיתות לחוגי הקנאים.
אראל כתב:הקישון33 כתב:כמדומני שמה שבקהילת עץ התחילו להקפיד בנושא הזה לא קשור לאירוע מסוים אלא חלק מהמרד שלהם במוסכמות באופן כללי וגם בצורך להתבדל מהציבור הרחב בשילוב רגשי נחיתות לחוגי הקנאים.
המסר מן השמים טמון לעורר אותנו על סגנונות כאלו בינינו.... [עי' ויקרא יט, יח]
נוטר הכרמים כתב:ר' פ"ת.
א' אין לזלזל בהתעוררות 'רגעית', בודאי בתור שלב ראשון. לפחות לא להיות אכזרי ולא ללכת קרי עם הקב"ה.
מי שרוצה להתעורר ולהתחזק ב'ונשמרתם', לחיי.
ב' רבותי, ונימוקיהם עמם, לא נטו להורות באופן כללי לחיזוק בנקודה ספציפית, למרות העובדה כי זה יותר אפקטיבי.
ג' בקהילות רבות עשו חיזוקים בתחומים נקודתיים, חיזוקים ברי קיימא.
בקהילתי ('בני תורה' עץ) התמקדו במיוחד בנושא "והיה מחניך קדוש"
ביצור הבית היהודי מפני פגעי הטכנולוגיה והרחוב, וגדירת הפירצות בצניעות.
ממוקד ומעשי מאוד מאוד. מאות (ואולי אלפים) נשים ערכו שינויים משמעותיים בהופעתם.
נוטר הכרמים כתב:מר קישון,
אני מקבל את העלבונות שלך באהבה,
ובעבורם אשיא לך עצה כפולה.
לעולם אל תתקוף ואפילו תמתח ביקורת על מצוות שאנשים עושים,
יש מספיק עבירות.
גם אל תתעסק עם כוונות נסתרות ותעניק להם פרשנות משל עצמך,
אלא עם עובדות ברורות.
בהצלחה.
נוטר הכרמים כתב:מר קישון,
אני מקבל את העלבונות שלך באהבה,
ובעבורם אשיא לך עצה כפולה.
לעולם אל תתקוף ואפילו תמתח ביקורת על מצוות שאנשים עושים,
יש מספיק עבירות.
בהצלחה.
קו ירוק כתב:זו עבירה לכה"פ של פריצת גדר, אז לא רלוונטי..
ודברי המגיב שציטטת מתיישבים על כל לב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים