ספרים וועלט כתב:יש שיטה שכל מקום שהרמב"ם כותב משהו והראב"ד לא משיג שזו נחשבת לשתי דעות, של הרמב"ם וגם של הראב"ד.
מקור בבקשה?
ספרים וועלט כתב:האם הש"ך בחו"מ על הסמ"ע, במקום שלא השיג עליו. אמרינן מדשתיק ליה אודי ליה?
בתוך הגולה כתב:לגבי הרמב"ם והראב"ד האריך בזה הרבה רב היח"ס בכ"מ
עיין בקובץ אוצרות ירושלים גליון פ"ח ובספרו אות יעקב מערכה ה אות כא דף כ"ה ד"ה איברא (לא בדקתי ואני מעושה מעשה תוכי ממאמר שלו בעניין אחר)
פלוריש כתב:בתוך הגולה כתב:לגבי הרמב"ם והראב"ד האריך בזה הרבה רב היח"ס בכ"מ
עיין בקובץ אוצרות ירושלים גליון פ"ח ובספרו אות יעקב מערכה ה אות כא דף כ"ה ד"ה איברא (לא בדקתי ואני מעושה מעשה תוכי ממאמר שלו בעניין אחר)
ושם הביא עשרות דוגמאות לכך שהראב"ד שתק בהשגות והביע את דעתו החולקת בספריו האחרים, ונפל האי כללא בבירא
פלוריש כתב:בתוך הגולה כתב:לגבי הרמב"ם והראב"ד האריך בזה הרבה רב היח"ס בכ"מ
עיין בקובץ אוצרות ירושלים גליון פ"ח ובספרו אות יעקב מערכה ה אות כא דף כ"ה ד"ה איברא (לא בדקתי ואני מעושה מעשה תוכי ממאמר שלו בעניין אחר)
ושם הביא עשרות דוגמאות לכך שהראב"ד שתק בהשגות והביע את דעתו החולקת בספריו האחרים, ונפל האי כללא בבירא
ספרים וועלט כתב:אבל על סימן בשו"ע שיש סמ"ע וש"ך, והש"ך חולק ומצטט את הסמ"ע נגיד 10 פעם, וקטע אחד של הסמ"ע הוא לא מצטט ואף לא חולק עליו. האם אין שכל הישר אומר שהש"ך מסכים עמו?
מענה רך כתב:מענין לענין
האם בכל פעם שהרמ"א הוסיף בהגהות דין שבעצם הובא בבית יוסף (כך שברור שהב"י ראה את זה ולא העתיקו בשו"ע) ז"א שהב"י לא ס"ל להלכה כך?
רציני כתב:כל מקום שהתוספות לא חולקים על רש"י זה משום שמודים לו. כן כתב באבני יסוד בשם בעלי הכללים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 113 אורחים