אכי"ר. בצִפִּיָּתנו צִּפִּינו...נוריאל עזרא כתב:ובע"ה שנזכה שיצא כבר בדפוס.(במהרה בימינו).
ייש"כ רב!נוריאל עזרא כתב:בהעתק הדבק
yankev כתב:בראשית א, יא: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ
חלק מהראשונים (רש"י) מפרשים אותו באופן שמשתמע ממנו שכך פיסקו אותו: תדשא הארץ דשא-עשב מזריע זרע.
יאיר אתמר כתב:yankev כתב:בראשית א, יא: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ
חלק מהראשונים (רש"י) מפרשים אותו באופן שמשתמע ממנו שכך פיסקו אותו: תדשא הארץ דשא-עשב מזריע זרע.
אני הבנתי שאין כוונת רש"י לפסק כך, אלא להבליט את הניגוד שבין דשא ועשב הסמוכים.
yankev כתב:יאיר אתמר כתב:yankev כתב:בראשית א, יא: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ
חלק מהראשונים (רש"י) מפרשים אותו באופן שמשתמע ממנו שכך פיסקו אותו: תדשא הארץ דשא-עשב מזריע זרע.
אני הבנתי שאין כוונת רש"י לפסק כך, אלא להבליט את הניגוד שבין דשא ועשב הסמוכים.
אם כך, אז אין בסיס לכך שרביע מפסק באופן הנ"ל אלא אדרבה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים