הודעהעל ידי הוגה ומעיין » ו' אוגוסט 20, 2021 9:43 am
בפירוש רבי דוד ב"ר יהושע הנגיד לתפילה (בהכנה לדפוס), המבוסס על סדר הרמב"ם ומפרש אותו אבל מתעד גם את כל חילופי המנהג בזמנו, כותב:
ואחר הברכה חלק מהאנשים תקנו לקרות שירת הים, וכבר ביארנוה תכלית הביאור בפירוש התורה. ויש מהם שתקנו שירת האזינו, וכל אחד מהם סיבתו גלויה. אלו שקוראים שירת הים ...
ולענין מה שתקנו קריאת שירת האזינו, הרי זה כיון שהאזינו כולה תוכחה, והיא תיקון שנתקן עצמינו בה, ובשמיעתה נחזור מיציאתנו מענייני האמת ומההתפקרות לתאוות ולהשגת הקניינים, אם לא עברנו על דבר מהם, ואם עברנו בדבר מהם, נחזור ממנו, ונשוב לה'. וזה טוב לפני התפלה, כך שתהיה התפילה אחר תשובה.
ויש מי שתיקן לקרוא את שתיהן ותבוא להם ברכה.