זאינץ כתב:אולי ע׳׳פ המבואר בספרי חסידות פולין שגמר החתימה נמשך עד זאת חנוכה אפשר להבין למה הייתה אימת הדין שרויה עליו.
קו ירוק כתב:לא היתה דרכו בדרך החסידים.
קו ירוק כתב:תודה על המקור.
לא היתה דרכו בדרך החסידים.
הסיפור שכך ראו עליו בחוש.
ואדרבא אולי מכאן ראיה לאלו ספרים.
קו ירוק כתב:ראיתי פעם שבנו של הח"ח כותב שעל אביו החפץ חיים היה ניכר אימת הדין עד חנוכה.
ולא מצאתיו (גם ספר כל כתבי הח"ח אינו באוצר).
האם מישהו יודע היכן זה נכתב?
סדנא דארעא כתב:הובא במוסף שבת קודש של יתד נאמן - שמיני תשס"ט בשם תלמידו ר' מרדכי צוקרמן זצ"ל.
https://tablet.otzar.org/he/book/book.p ... pagenum=21
גביר כתב:לכאורה אפשר להביא כעין אסמכתא לזה מנבואת חגי, שראשיתה 'בחדש השישי באחד לחדש' - א אלול, המשכה ב'שביעי בעשרים ואחד לחדש' - הושענא רבא, ונבואתיו האחרונות הכתובות בערב חנוכה 'בעשרים וארבעה לתשיעי'.
גביר כתב:זיקתו של חנוכה ליוה"כ, ומתוך כך, אולי, גם לדין, לכפרה ולתשובה, עולה גם מתוך הדברים שהובאו בשבולי הלקט [ובעוד ראשונים] - חימן קפט -
בנשיאים מצאתי בשם רבינו שלמה זצ"ל מה ראו לקרות בחנוכה בנשיאים בחנוכת המזבח לפי שעמד משה רבינו בהר ק"כ [יום] וירד בי' בתשרי ונתבשר סלחתי ביום הכיפורים ובו ביום נאמר לו ועשו לי מקדש וידעו כל ישראל שמחל (עליהם) [להם] הקב"ה ושמחו במלאכת המשכן ועשו אותה בזריזות דאמר ר' שמואל בר נחמני בשלשה חדשים עשו המשכן וכל כליו תשרי ומרחשוון ובכ"ה בכסליו גמרוה.
זאינץ כתב:ראיתי מביאים בשם הגר''א
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים