הודעהעל ידי אוהב ספרים » ה' פברואר 23, 2012 4:56 pm
הנה הקטע השלם
רבי לויטס איש יבנה אומר, מאד מאד הוי שפל רוח, שתקות אנוש רמה. מלת 'תקות' לא יתכן אלא בדבר שאדם חפץ בו ומקוהו. אמנם צריך לדעת, כי כל אדם מתכליות ביאתו בעולם הזה הוא לצרף חומריות גופו, ומאחר שחטא אדם אי אפשר להצטרף אלא בהיותו נקבר ובשרו ירום תולעים ויבאש ויחזור לעפרו, והיא הדרך אשר התקין לו הוא יתברך להשלים זכוך גופו. וכל עוד שלא נתעכל הבשר אינה יכולה הנשמה להתלבש בלבוש קדוש שהכינה לה במעשיו הטובים, לפי שבהיות הגוף מצד הנחש והיה לו להזדכך ולא יצטרך למות, והוא לא עשה כן, לפיכך בבוא הנשמה להתלבש בלבוש הנ"ל, המלאכים שהם מחלק הגוף מקטרגים עליו כל ימי היות הבשר קיים ומעכבים לה ההתלבשות, כי אומרים היה לה לזכך חומריות הגוף הזה, אבל אחרי שנתעכל אין משגיחין עליהם, שכבר נזדכך. ויהיה לפי זה תקות אנוש, היינו תקות הנשמה, רמה, שתתעכל הבשר ותוכל היא ללבוש בלבוש רוחני הנ"ל. וקרא לנשמה אנוש, לפי שבמלת אנוש יש בה מאותיות נשמה יותר ממה שיש בשאר תוארי הילוד אשה: אדם, איש, גבר. וכן אותיות המורגשות שבמלת אנו"ש עולות כמו נשמ"ה.