מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תלונת עלינו לשבח מקור

חיפושי מקורות וכדומה
יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4771
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' יוני 27, 2022 5:07 pm

הַגָּאוֹן רַבִּי יְהוֹנָתָן אַיְבְּשִׁיץ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בֵּאֵר זֹאת בְּדֶרֶךְ צַחוּת, וְאָמַר כִּי שְׁלֹשָׁה דְּבָרִים בָּאוּ בִּתְלוּנָה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: מַמְזֵר, הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת, וּתְפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ".
הַמַּמְזֵר טָעַן: וְכִי מָה אָשֵׁם אָנֹכִי בְּכָךְ שֶׁהוֹרַי עָשׂוּ עֲבֵרָה חֲמוּרָה שֶׁמִּמֶּנָּה נוֹצַרְתִּי, וּמַדּוּעַ עָלַי לְהַפְסִיד בְּשֶׁל כָּךְ? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: לָכֵן אַתָּה תִּתְמַנֶּה לְשַׁמֵּשׁ כְּנָשִׂיא וְרֹאשׁ הַמְּדִינָה, שֶׁרבים מהם מַמְזֵרִים, עַזֵּי-פָּנִים וּבַעֲלֵי גַּאֲוָה...
הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת הִתְלוֹנֵן: הַמִּתְפַּלְלִים מַפְנִים אֶת פְּנֵיהֶם אֶל כָּל-צִדְדֵי בֵּית-הַכְּנֶסֶת מִלְּבַד אֶל הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי – אֵלָיו כֻּלָּם מַפְנִים אֶת הַגַּב, וּמַדּוּעַ יִגָּרַע חֶלְקִי? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בְּשָׁעָה שֶׁיֹּאמְרוּ קַבָּלַת שַׁבָּת, יִסְתּוֹבְבוּ כָּל-הַקָּהָל כְּלַפֵּי הַמַּעֲרָב וּבְכָךְ לֹא יִגָּרַע חֶלְקְךָ.
תְּפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" טָעֲנָה: מַדּוּעַ אוֹמְרִים אוֹתִי בְּסוֹף הַתְּפִלָּה? הֲלֹא בְּשֶׁל כָּךְ הָפַכְתִּי לִהְיוֹת "תְּפִלַּת הַדֶּרֶךְ", שֶׁכֵּן רַבִּים מֵהַקָּהָל יוֹצְאִים בְּאֶמְצַע אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" וְאֵינָם מַמְתִּינִים עַד לְסִיּוּם הַתְּפִלָּה לַחֲלוּטִין. יֵשׁ הַמַּגְדִּילִים לַעֲשׂוֹת, וְתוֹךְ כְּדֵי יְצִיאָתָם מִבֵּית-הַכְּנֶסֶת קֹדֶם אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ", מַפְטִירִים בְּפִיהֶם בְּרָכָה לַחַזָּן וְאוֹמְרִים לוֹ "חֲזַק וּבָרוּךְ", וּבֶאֱמֶת אֵין זֶה "חֲזַק וּבָרוּךְ" כִּי-אִם "חָזַק וּבָרוּחַ", שֶׁכֵּן הֵם בּוֹרְחִים בחוזקה ובמהירות וְנִשָּׂאִים עִם הָרוּחַ טֶרֶם סִיּוּם הַתְּפִלָּה... עַל-כָּךְ הֵשִׁיב לָהּ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בִּתְפִלַּת מוּסָף שֶׁל הַיָּמִים-הַנּוֹרָאִים יֹאמְרוּ אוֹתָךְ בְּתוֹךְ תְּפִלַּת הָעֲמִידָה, וְאָז שׁוּם אָדָם לֹא יָזוּז מִמְּקוֹמוֹ בְּשָׁעָה שֶׁאוֹמֵר אוֹתָךְ, וְגַם יְכַוְּנוּ הֵיטֵב בַּאֲמִירָתֵךְ, שֶׁכֵּן סְגֻלָּה גְּדוֹלָה יֵשׁ בָּךְ לְהַשְׁבָּתַת הַמַּשְׂטִינִים וְהַמְקַטְרְגִים...

עזריאל ברגר
הודעות: 13721
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יוני 27, 2022 6:16 pm

זכור לי מתוך ספר הבדיחות היהודיות "חד וחלק" (כמדומני שאינו באוצר ולא בהיברובוקס), ובשינוי נוסח מעט.

אם איני טועה שלשת ה"מקופחים" שם היו עלינו, סעודה שלישית, וממזר.
עלינו - קיבל את כבודו בימים הנוראים.
סעודה שלישית - קיבלה את כבודה אצל החסידים.
וממזר - מינו אותו להיות ראש הקהל (זה נאמר כסיפור שספרו אותו לראש-קהל חצוף).

ובגירסא נוספת: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=92236#p92236
יגל כתב:
מדבר כתב:
היא שיחתי כתב:אליו מיוחסת האימרה המפורסמת שג' התלוננו למה מקפחים אותם בלא אשמתם, עלינו לשבח, ממזר (מישהו יזכיר השלישי?)
לייבל כתב:אשר יצר.
אימרה זו זכורני ששמעתי בשם אחד מן הגדולים בדורות שעברו אינני זוכר בשם מי אבל ודאי קדם שנים רבות לגאון הנ"ל


מיוחס לר' אייזל חריף, אודות העני (היושב במערב, אבל בבואי בשלום הוא מקדימה), עלינו לשבח (שכולם בורחים, אבל בר"ה הוא במרכז), והממזר (שאסור לו לבוא בקהל, אז הקהל יבוא אליו...).

עזריאל ברגר
הודעות: 13721
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יוני 27, 2022 6:31 pm

עזריאל ברגר כתב:זכור לי מתוך ספר הבדיחות היהודיות "חד וחלק" (כמדומני שאינו באוצר ולא בהיברובוקס)

טעיתי. ישנו באוצר.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4771
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' יוני 27, 2022 7:34 pm

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:זכור לי מתוך ספר הבדיחות היהודיות "חד וחלק" (כמדומני שאינו באוצר ולא בהיברובוקס)

טעיתי. ישנו באוצר.

ושם נמצא?

סיני ובקי
הודעות: 22
הצטרף: ה' פברואר 06, 2020 12:52 pm

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי סיני ובקי » ג' יוני 28, 2022 1:11 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:הַגָּאוֹן רַבִּי יְהוֹנָתָן אַיְבְּשִׁיץ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בֵּאֵר זֹאת בְּדֶרֶךְ צַחוּת, וְאָמַר כִּי שְׁלֹשָׁה דְּבָרִים בָּאוּ בִּתְלוּנָה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: מַמְזֵר, הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת, וּתְפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ".
הַמַּמְזֵר טָעַן: וְכִי מָה אָשֵׁם אָנֹכִי בְּכָךְ שֶׁהוֹרַי עָשׂוּ עֲבֵרָה חֲמוּרָה שֶׁמִּמֶּנָּה נוֹצַרְתִּי, וּמַדּוּעַ עָלַי לְהַפְסִיד בְּשֶׁל כָּךְ? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: לָכֵן אַתָּה תִּתְמַנֶּה לְשַׁמֵּשׁ כְּנָשִׂיא וְרֹאשׁ הַמְּדִינָה, שֶׁרבים מהם מַמְזֵרִים, עַזֵּי-פָּנִים וּבַעֲלֵי גַּאֲוָה...
הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת הִתְלוֹנֵן: הַמִּתְפַּלְלִים מַפְנִים אֶת פְּנֵיהֶם אֶל כָּל-צִדְדֵי בֵּית-הַכְּנֶסֶת מִלְּבַד אֶל הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי – אֵלָיו כֻּלָּם מַפְנִים אֶת הַגַּב, וּמַדּוּעַ יִגָּרַע חֶלְקִי? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בְּשָׁעָה שֶׁיֹּאמְרוּ קַבָּלַת שַׁבָּת, יִסְתּוֹבְבוּ כָּל-הַקָּהָל כְּלַפֵּי הַמַּעֲרָב וּבְכָךְ לֹא יִגָּרַע חֶלְקְךָ.
תְּפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" טָעֲנָה: מַדּוּעַ אוֹמְרִים אוֹתִי בְּסוֹף הַתְּפִלָּה? הֲלֹא בְּשֶׁל כָּךְ הָפַכְתִּי לִהְיוֹת "תְּפִלַּת הַדֶּרֶךְ", שֶׁכֵּן רַבִּים מֵהַקָּהָל יוֹצְאִים בְּאֶמְצַע אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" וְאֵינָם מַמְתִּינִים עַד לְסִיּוּם הַתְּפִלָּה לַחֲלוּטִין. יֵשׁ הַמַּגְדִּילִים לַעֲשׂוֹת, וְתוֹךְ כְּדֵי יְצִיאָתָם מִבֵּית-הַכְּנֶסֶת קֹדֶם אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ", מַפְטִירִים בְּפִיהֶם בְּרָכָה לַחַזָּן וְאוֹמְרִים לוֹ "חֲזַק וּבָרוּךְ", וּבֶאֱמֶת אֵין זֶה "חֲזַק וּבָרוּךְ" כִּי-אִם "חָזַק וּבָרוּחַ", שֶׁכֵּן הֵם בּוֹרְחִים בחוזקה ובמהירות וְנִשָּׂאִים עִם הָרוּחַ טֶרֶם סִיּוּם הַתְּפִלָּה... עַל-כָּךְ הֵשִׁיב לָהּ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בִּתְפִלַּת מוּסָף שֶׁל הַיָּמִים-הַנּוֹרָאִים יֹאמְרוּ אוֹתָךְ בְּתוֹךְ תְּפִלַּת הָעֲמִידָה, וְאָז שׁוּם אָדָם לֹא יָזוּז מִמְּקוֹמוֹ בְּשָׁעָה שֶׁאוֹמֵר אוֹתָךְ, וְגַם יְכַוְּנוּ הֵיטֵב בַּאֲמִירָתֵךְ, שֶׁכֵּן סְגֻלָּה גְּדוֹלָה יֵשׁ בָּךְ לְהַשְׁבָּתַת הַמַּשְׂטִינִים וְהַמְקַטְרְגִים...

איה מקורו?

סיני ובקי
הודעות: 22
הצטרף: ה' פברואר 06, 2020 12:52 pm

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי סיני ובקי » ג' יוני 28, 2022 1:12 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:הַגָּאוֹן רַבִּי יְהוֹנָתָן אַיְבְּשִׁיץ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בֵּאֵר זֹאת בְּדֶרֶךְ צַחוּת, וְאָמַר כִּי שְׁלֹשָׁה דְּבָרִים בָּאוּ בִּתְלוּנָה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: מַמְזֵר, הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת, וּתְפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ".
הַמַּמְזֵר טָעַן: וְכִי מָה אָשֵׁם אָנֹכִי בְּכָךְ שֶׁהוֹרַי עָשׂוּ עֲבֵרָה חֲמוּרָה שֶׁמִּמֶּנָּה נוֹצַרְתִּי, וּמַדּוּעַ עָלַי לְהַפְסִיד בְּשֶׁל כָּךְ? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: לָכֵן אַתָּה תִּתְמַנֶּה לְשַׁמֵּשׁ כְּנָשִׂיא וְרֹאשׁ הַמְּדִינָה, שֶׁרבים מהם מַמְזֵרִים, עַזֵּי-פָּנִים וּבַעֲלֵי גַּאֲוָה...
הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת הִתְלוֹנֵן: הַמִּתְפַּלְלִים מַפְנִים אֶת פְּנֵיהֶם אֶל כָּל-צִדְדֵי בֵּית-הַכְּנֶסֶת מִלְּבַד אֶל הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי – אֵלָיו כֻּלָּם מַפְנִים אֶת הַגַּב, וּמַדּוּעַ יִגָּרַע חֶלְקִי? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בְּשָׁעָה שֶׁיֹּאמְרוּ קַבָּלַת שַׁבָּת, יִסְתּוֹבְבוּ כָּל-הַקָּהָל כְּלַפֵּי הַמַּעֲרָב וּבְכָךְ לֹא יִגָּרַע חֶלְקְךָ.
תְּפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" טָעֲנָה: מַדּוּעַ אוֹמְרִים אוֹתִי בְּסוֹף הַתְּפִלָּה? הֲלֹא בְּשֶׁל כָּךְ הָפַכְתִּי לִהְיוֹת "תְּפִלַּת הַדֶּרֶךְ", שֶׁכֵּן רַבִּים מֵהַקָּהָל יוֹצְאִים בְּאֶמְצַע אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" וְאֵינָם מַמְתִּינִים עַד לְסִיּוּם הַתְּפִלָּה לַחֲלוּטִין. יֵשׁ הַמַּגְדִּילִים לַעֲשׂוֹת, וְתוֹךְ כְּדֵי יְצִיאָתָם מִבֵּית-הַכְּנֶסֶת קֹדֶם אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ", מַפְטִירִים בְּפִיהֶם בְּרָכָה לַחַזָּן וְאוֹמְרִים לוֹ "חֲזַק וּבָרוּךְ", וּבֶאֱמֶת אֵין זֶה "חֲזַק וּבָרוּךְ" כִּי-אִם "חָזַק וּבָרוּחַ", שֶׁכֵּן הֵם בּוֹרְחִים בחוזקה ובמהירות וְנִשָּׂאִים עִם הָרוּחַ טֶרֶם סִיּוּם הַתְּפִלָּה... עַל-כָּךְ הֵשִׁיב לָהּ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בִּתְפִלַּת מוּסָף שֶׁל הַיָּמִים-הַנּוֹרָאִים יֹאמְרוּ אוֹתָךְ בְּתוֹךְ תְּפִלַּת הָעֲמִידָה, וְאָז שׁוּם אָדָם לֹא יָזוּז מִמְּקוֹמוֹ בְּשָׁעָה שֶׁאוֹמֵר אוֹתָךְ, וְגַם יְכַוְּנוּ הֵיטֵב בַּאֲמִירָתֵךְ, שֶׁכֵּן סְגֻלָּה גְּדוֹלָה יֵשׁ בָּךְ לְהַשְׁבָּתַת הַמַּשְׂטִינִים וְהַמְקַטְרְגִים...

איה מקורו?

סיני ובקי
הודעות: 22
הצטרף: ה' פברואר 06, 2020 12:52 pm

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי סיני ובקי » ג' יוני 28, 2022 1:13 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:הַגָּאוֹן רַבִּי יְהוֹנָתָן אַיְבְּשִׁיץ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בֵּאֵר זֹאת בְּדֶרֶךְ צַחוּת, וְאָמַר כִּי שְׁלֹשָׁה דְּבָרִים בָּאוּ בִּתְלוּנָה לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: מַמְזֵר, הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת, וּתְפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ".
הַמַּמְזֵר טָעַן: וְכִי מָה אָשֵׁם אָנֹכִי בְּכָךְ שֶׁהוֹרַי עָשׂוּ עֲבֵרָה חֲמוּרָה שֶׁמִּמֶּנָּה נוֹצַרְתִּי, וּמַדּוּעַ עָלַי לְהַפְסִיד בְּשֶׁל כָּךְ? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: לָכֵן אַתָּה תִּתְמַנֶּה לְשַׁמֵּשׁ כְּנָשִׂיא וְרֹאשׁ הַמְּדִינָה, שֶׁרבים מהם מַמְזֵרִים, עַזֵּי-פָּנִים וּבַעֲלֵי גַּאֲוָה...
הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי שֶׁל בֵּית-הַכְּנֶסֶת הִתְלוֹנֵן: הַמִּתְפַּלְלִים מַפְנִים אֶת פְּנֵיהֶם אֶל כָּל-צִדְדֵי בֵּית-הַכְּנֶסֶת מִלְּבַד אֶל הַכֹּתֶל הַמַּעֲרָבִי – אֵלָיו כֻּלָּם מַפְנִים אֶת הַגַּב, וּמַדּוּעַ יִגָּרַע חֶלְקִי? הֵשִׁיב לוֹ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בְּשָׁעָה שֶׁיֹּאמְרוּ קַבָּלַת שַׁבָּת, יִסְתּוֹבְבוּ כָּל-הַקָּהָל כְּלַפֵּי הַמַּעֲרָב וּבְכָךְ לֹא יִגָּרַע חֶלְקְךָ.
תְּפִלַּת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" טָעֲנָה: מַדּוּעַ אוֹמְרִים אוֹתִי בְּסוֹף הַתְּפִלָּה? הֲלֹא בְּשֶׁל כָּךְ הָפַכְתִּי לִהְיוֹת "תְּפִלַּת הַדֶּרֶךְ", שֶׁכֵּן רַבִּים מֵהַקָּהָל יוֹצְאִים בְּאֶמְצַע אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ" וְאֵינָם מַמְתִּינִים עַד לְסִיּוּם הַתְּפִלָּה לַחֲלוּטִין. יֵשׁ הַמַּגְדִּילִים לַעֲשׂוֹת, וְתוֹךְ כְּדֵי יְצִיאָתָם מִבֵּית-הַכְּנֶסֶת קֹדֶם אֲמִירַת "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ", מַפְטִירִים בְּפִיהֶם בְּרָכָה לַחַזָּן וְאוֹמְרִים לוֹ "חֲזַק וּבָרוּךְ", וּבֶאֱמֶת אֵין זֶה "חֲזַק וּבָרוּךְ" כִּי-אִם "חָזַק וּבָרוּחַ", שֶׁכֵּן הֵם בּוֹרְחִים בחוזקה ובמהירות וְנִשָּׂאִים עִם הָרוּחַ טֶרֶם סִיּוּם הַתְּפִלָּה... עַל-כָּךְ הֵשִׁיב לָהּ הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא: בִּתְפִלַּת מוּסָף שֶׁל הַיָּמִים-הַנּוֹרָאִים יֹאמְרוּ אוֹתָךְ בְּתוֹךְ תְּפִלַּת הָעֲמִידָה, וְאָז שׁוּם אָדָם לֹא יָזוּז מִמְּקוֹמוֹ בְּשָׁעָה שֶׁאוֹמֵר אוֹתָךְ, וְגַם יְכַוְּנוּ הֵיטֵב בַּאֲמִירָתֵךְ, שֶׁכֵּן סְגֻלָּה גְּדוֹלָה יֵשׁ בָּךְ לְהַשְׁבָּתַת הַמַּשְׂטִינִים וְהַמְקַטְרְגִים...

איה מקורו?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4771
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ג' יוני 28, 2022 2:01 am

הגאון ר אייזל חריף עמ 100

אליסף
הודעות: 1331
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 6:11 am

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי אליסף » ג' יוני 28, 2022 8:18 am

בעולם הישיבות האמריקאי מפורסמת אמרה זו משמו של ר' חיים צימרמן שדרשה ברבים כשהועזב ממשרתו כראש הישיבה בבית מדרש לתורה בסקוקי
מתברר שהוא לא חידשה

אליסף
הודעות: 1331
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 6:11 am

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי אליסף » ג' יוני 28, 2022 8:18 am

.
נערך לאחרונה על ידי אליסף ב ג' יוני 28, 2022 8:19 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13721
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: תלונת עלינו לשבח מקור

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 28, 2022 4:44 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:זכור לי מתוך ספר הבדיחות היהודיות "חד וחלק" (כמדומני שאינו באוצר ולא בהיברובוקס)

טעיתי. ישנו באוצר.

ושם נמצא?

אין אוצרי תחת ידי עתה.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים