לייבעדיג יענקל כתב:יישר כח על הדברים היפים (הפעם, ובפעמים אחרות)
אמנם יש להעיר
א. בדרך הבשמים ישנן תחנות רבות ובכל אחת מהם מקור מים, ומאי חזית לומר שהכוונה לעין עבדת דווקא?
ב. בפשטות צריך לחפש את הבאר בדרך המורידה מבאר שבע למצרים (ומסתבר לאתר אותה באזור ביר עסלוג'), ולא בדרך המובילה לפטרה.
ג. באר זמזם נמצאת בסעודיה במכה, ראה כאן: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7 ... 7%96%D7%9D וז"ש הראב"ע שבכל שנה 'הישמעאלים חוגגים אל הבאר הזה'.
במסתרים כתב:לשם ברחה הגר..והתגלה לה המלאך שבישר לה על .הולדת ישמעל...והמיקום שלו . בין קדש ובין ברד....(מקום -סגולה לילדים )
מקום סגולה?
קו ירוק כתב:כמובן שאין לנו ידיעה היכן הוא 'באר לחי רואי'.
אבל בין קדש ובין שור, אלו שתי קצוות המדבר. פטרה במזרח ואיסמעילה במערב. שור היא 'שור אשר על פני מצרים'. ומדבר קדש נחשב חלק המדבר שתחילתו בפטרה וסיומו בחולות חולצה - שם תחילת מדבר החול הגדול של צפון סיני עד פורט תאופיק שליד סואץ. כך שבעצם המקום בו נגלה המלאך יכול גם להקרא מדבר באר שבע.
(על העין בדרך שור, לא מחייב דרך הים הראשית, כי איננה בסביבות קצה קדש. היו כמה דרכים במדבר סיני הצפוני).
יהודהא כתב:קו ירוק כתב:כמובן שאין לנו ידיעה היכן הוא 'באר לחי רואי'.
אבל בין קדש ובין שור, אלו שתי קצוות המדבר. פטרה במזרח ואיסמעילה במערב. שור היא 'שור אשר על פני מצרים'. ומדבר קדש נחשב חלק המדבר שתחילתו בפטרה וסיומו בחולות חולצה - שם תחילת מדבר החול הגדול של צפון סיני עד פורט תאופיק שליד סואץ. כך שבעצם המקום בו נגלה המלאך יכול גם להקרא מדבר באר שבע.
(על העין בדרך שור, לא מחייב דרך הים הראשית, כי איננה בסביבות קצה קדש. היו כמה דרכים במדבר סיני הצפוני).
-----------------------
מדבריך עולה ששתי האפשרויות : עין עבדת וגם באר משאבים באים בחשבון.
והאם ידוע לך על אתר אחד מהם או אחר מבוסס יותר ?
מ"מ לפי התרגום - וכך בי,ב,מ -נראה שעין עבדת המתאים ביותר .
קו ירוק כתב:
לדעתי עין עבדת הינה חוץ לא"י, אבל לא זו הנקודה לדיון.
קו ירוק כתב:א. אינני יודע איזה זיהוי. אינני מכיר את המדבר. בין אם הוא על הגבול או מחוצה לו או בתוכו.
יש הרבה בארות, כי כך חיים במדבר.
ב. זו חקירה יפה. הוכחה אין לי.
קו ירוק כתב:התורה אומרת: 'אך מעיין ובור מקוה מים יהיה טהור', וזה שתי מושגים.
'באר לחי רואי', הינו באר ולא מעיין, וגם כתוב 'ויפקח אלקים את עיניה ותרא באר מים'.
אמנם כתוב 'על עין המים במדבר על העין בדרך שור' אבל יתכן ש'עין' ו'מעיין', הם שני דברים; מעיין הוא מקור שנהיה נחל.
'עין' משמש הן לבאר והן למעיין הנובע.
(הנושא של עין עבדת אם הוא בא"י או לא, אינו רלוונטי לענין. ובכל זאת למה זה נחתך בסכינא חריפא משדה בוקר? כי זה שתי אזורים שונים. גם הירדן שרוחבו עד 50 אמה מחלק בין שתי ארצות).
יהודהא כתב:קו ירוק כתב:התורה אומרת: 'אך מעיין ובור מקוה מים יהיה טהור', וזה שתי מושגים.
'באר לחי רואי', הינו באר ולא מעיין, וגם כתוב 'ויפקח אלקים את עיניה ותרא באר מים'.
אמנם כתוב 'על עין המים במדבר על העין בדרך שור' אבל יתכן ש'עין' ו'מעיין', הם שני דברים; מעיין הוא מקור שנהיה נחל.
'עין' משמש הן לבאר והן למעיין הנובע.
(הנושא של עין עבדת אם הוא בא"י או לא, אינו רלוונטי לענין. ובכל זאת למה זה נחתך בסכינא חריפא משדה בוקר? כי זה שתי אזורים שונים. גם הירדן שרוחבו עד 50 אמה מחלק בין שתי ארצות).
1.נעלם ממני - שהתעלמת מהרדק והמלבים הנל- שעונים בדיוק על קושייתך.
גביר כתב:קראתי פעם, איני ווכר היכן, שיש המזהים את באר לחי רואי עם פארק גולדה [ליד צומת משאבים ורביבים].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים