כולל יונגערמאן כתב:רבי (במקום רב) לא מוכיח כלום כפשוט. זה תואר ארץ ישראלי על כל האמוראים
א גאליציאנער כתב:כולל יונגערמאן כתב:רבי (במקום רב) לא מוכיח כלום כפשוט. זה תואר ארץ ישראלי על כל האמוראים
במחכת"ה לא אדע מהיכן הוא "כפשוט", ואדרבה יציין מר את מקור דבריו.
א גאליציאנער כתב:כולל יונגערמאן כתב:רבי (במקום רב) לא מוכיח כלום כפשוט. זה תואר ארץ ישראלי על כל האמוראים
במחכת"ה לא אדע מהיכן הוא "כפשוט", ואדרבה יציין מר את מקור דבריו.
זו ועוד אחת אחרת, אם כן האיך יפרנס את דברי רבי שרירא גאון באיגרתו כי גדול מרב רבי, וגדול מרבי רבן, וגדול מרבן שמו, - שהרי לדעתו אין בין רבי לרב אלא בבל ואר"י, ואין מעלה בהם כלל וכלל.
בקיצור, מקור מוצק לדברים אלה עוד לא מצאתי, והאמת אגיד, כי הבדל זה בין רב לרבי שמעתי בילדותי ובאמת איני יודע מה מקורו, - לומר שכך נקראו תנאים וכך נקראו אמוראים, ומהמקורות המובאים במאמר דלהלן נראה שבזמן התנאים נקראו כולם רבי, ובזמן האמוראים נקראו רב, רק הסמוכים - לדעת רש"י - נקראו רבי ועי"ש.
א גאליציאנער כתב:רבי יהושע בן לוי נקרא בתואר רבי, ולא רב, מה שמצביע על כך שמתייחסים אליו כתנא? וכן מצוין בויקיפדיה שהוא מוזכר במשנה האחרונה בש"ס ובפרק שישי דאבות ויש המיימינים ומשמאילים.
ובתכלית, כיצד מקבלים בסופו של דבר? ישנם מראי מקומות לכך למאן דהו?
יישר כח גדול למפרע
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
רבי יהושע בן לוי הוא מהאמוראים, וכן כתב רש''י בפרק כל היד. אבל הרב מנאו עם התנאים, והוא בסוף המשנה, וגם הוא בפרק 'שנו חכמים' שהוא מחובר מברייתות.
שמעתתא - ר' יהושע בן לוי אמורא הוא.
אבני גזית כתב:הכותרת קצת צורמת. כביכול באה למתוח ביקורת על רבי יהושע, כיצד הוא נחשב בעינינו.
הייתי מחליף בכותרת 'מה התואר של רבי יהושע בן לוי'.
עדיאל ברויאר כתב: . . מה שרגילים לומר שגדול מרב רבי, יכול להתפרש בנקל כאמירה בבלית . .
לבי במערב כתב:פשוט, שגם בא"י - אלו שלא נסמכו (מאיזה טעם שיהי') וראויים הם להוראה, נקראו 'רב'
בן ראובן כתב:דוגמא אחת בבקשה?
עדיאל ברויאר כתב: . . מה שרגילים לומר שגדול מרב רבי, יכול להתפרש בנקל כאמירה בבלית שלמעט חריגים (אמוראי א"י) מתייחסת להבחנה בין אמוראים לתנאים. המקור להבדל בכינוי בין המקומות הוא בדברי רב שרירא עצמו.
עדיאל ברויאר כתב:קראת את המאמר שהעליתי?
לבי במערב כתב:עדיאל ברויאר כתב: . . מה שרגילים לומר שגדול מרב רבי, יכול להתפרש בנקל כאמירה בבלית . .
[דברי רש"ג הם שבבבל לא היו סמוכים (דסמיכה בא"י דוקא), ואינו שייך כלל לחילוק מוזר שכזה.
ואף בלא זה, לא יתכן לומר שבבבל שימש תואר 'רבי' להבחנה בין תנאים לאמוראים, שכן (עכ"פ רוב) התנאים היו בא"י, ומאיזה טעם נחלק ביניהם לאמוראים שפעלו אחריהם באותו המקום?!].
לבי במערב כתב:בן ראובן כתב:דוגמא אחת בבקשה?
איני זכור כעת שֵׁם מסוים; ומ"מ דברי נסבו אודות כללות הענין (שפשוט הוא), ולא לחכם ספציפי (בפשטות, האמוראים שהובאו דבריהם בתלמודים - נסמכו).
א גאליציאנער כתב:רבי יהושע בן לוי נקרא בתואר רבי, ולא רב, מה שמצביע על כך שמתייחסים אליו כתנא? וכן מצוין בויקיפדיה שהוא מוזכר במשנה האחרונה בש"ס ובפרק שישי דאבות ויש המיימינים ומשמאילים.
ובתכלית, כיצד מקבלים בסופו של דבר? ישנם מראי מקומות לכך למאן דהו?
יישר כח גדול למפרע
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
כולל יונגערמאן כתב:להיפך, כן מוצאים - תנא בבלי שנקרא רבי - רבי נתן הבבלי. אך אולי בלשון הברייתא לא נמצא כלל התואר רב אלא רבי או ולא כלום
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים