יעקל כתב:לא יודע אם האשכול באמת מתאים לזה. אבל אחרי הכל כתוב "וזיווגים"
שידוכים וזיווגים זה היינו הך כך שלא מובן כיצד נכנסים דבריך לאשכול, ומקומם לכאורה בפורום והצנע לכת
יעקל כתב:לא יודע אם האשכול באמת מתאים לזה. אבל אחרי הכל כתוב "וזיווגים"
מלבב כתב:חברים, תנו דעתכם:
מה הסיבה שיש כיום הרבה מעוכבי זיווג? מה הן הסיבות הגורמות לכך?!
זאב ערבות כתב:ומה יעזור לך אם תאמר שעד תאריך זה וזה או עד גיל זה וזה אני משתדך ויהי מה ואף בחורה לא מעונינת בך? תעשה סלטות באויר?
זאב ערבות כתב:בהרבה מקרים זה ההורים מעכבים ומדוע להכריח מישהו להתחתן אם השידוך מלכתחילה לא נראה לו? גם כך יש היום ריבוי גירושין, אתה רוצה להוסיף שמן למדורה?
כן מסתבר כתב:זאב ערבות כתב:ומה יעזור לך אם תאמר שעד תאריך זה וזה או עד גיל זה וזה אני משתדך ויהי מה ואף בחורה לא מעונינת בך? תעשה סלטות באויר?
חד משמעי כן.
דוגמא קיצונית של ’סלטות באוויר’ - ’שחרר עבדך ותן לה’.
דוגמא קיצונית פחות - ’הבא לביתי ראשון אשדכנו לה’.
דוגמא קיצונית פחות - לחתן אותו עם נערה ממגזר שונה.
דוגמא קיצונית פחות - ’בת פלוני לפלוני ואפילו מעבר לים’.
ואפשרות שאינה קיצונית כלל, לברר אצל כל השדכנים שבהישג יד אלו נערות יהיו מוכנות להתחתן איתו, ולבחור אחת מהן ולזרז את כל ההליכים.
אוהב אוצר כתב:רבותי בואו ונחלק: יש כאלו שדוחים את מזלם בידיים ע"י כל מיני דרישות...
ואני יתן דוגמאות:
אני מכיר בחור ירושלמי שרצה רק מירושלים. בחור בוכרי, עולה חדש לפני שנים, אבל לא רצה עולה חדשה כמוהו.
בחור כהה עד שחום שרצה בהירה ממש...
כל אלה שהבאתי לעיל אני יודע להם שבסופו של דבר התחתנו אבל שנים אחרי שחבריהם כבר עם ילדים.
יעקל כתב:בהרבה מקרים ובנוגע להורים, הם רוצים לפאר חזרה את שמם אשר חולל עקב מקרה לא נעים (גירושין עם אחד מהילדים וכדו') ועקב כך בודקים כל הצעה אם היא די מפוארת להזהיב אותם חזרה...
כן מסתבר כתב:מלבב כתב:חברים, תנו דעתכם:
מה הסיבה שיש כיום הרבה מעוכבי זיווג? מה הן הסיבות הגורמות לכך?!
כל דבר שאין לו ’דד ליין’ לא ייעשה לעולם ועד!
אם פסח לא היה חל בט”ו בניסן, אלא כשעקרת הבית היתה מחליטה, היו ממשיכים לנקות את הבית עד לסוף השנה...
(ועל כן מצאנו לכמה מגדולי הדורות שבשעה שראו שזיווג ביתם מתעכב נדרו לתיתה למי שיזדמן לבית ראשון... ואמנם צעד זה קיצוני מעט, אך הוא משקף את הלך הרוח של ’בתך בגרה שחרר עבדך ותן לה’)
...
אבי-העזרי כתב:אוהב אוצר כתב:רבותי בואו ונחלק: יש כאלו שדוחים את מזלם בידיים ע"י כל מיני דרישות...
ואני יתן דוגמאות:
אני מכיר בחור ירושלמי שרצה רק מירושלים. בחור בוכרי, עולה חדש לפני שנים, אבל לא רצה עולה חדשה כמוהו.
בחור כהה עד שחום שרצה בהירה ממש...
כל אלה שהבאתי לעיל אני יודע להם שבסופו של דבר התחתנו אבל שנים אחרי שחבריהם כבר עם ילדים.
זה ממש לא חייב להיות דחיית המזל בידים;
'עולה חדש' עלול לגלות אחרי העלייה 'עולם חדש', הוא עלול לראות במנטליות של משפחתו (בלי קשר לעדה שהוזכרה), משהו שלא תואם את המציאות העכשוית, והוא לא רוצה להקים בית באותה מתכונת. הוא רוצה בית כמו שאר בני עדתו שהסבא והסבתא שלהם עלו. זה מאד מובן, (ואני מכיר הרבה מקרים כאלו). - כמובן שהבנות עצמן יכול להיות שירתעו מלהשתדך עמו בדיוק מאותה סיבה, אבל א"א להאשים אותו בדחיית המזל בידיים.
כמו"כ הבחור הירושלמי והשחום, לפעמים ישנה סיבה מאד טובה לרצות לגור דוקא באותה עיר, ולפעמים זה לא מופרך לרצות דוקא גוון אחר, כמובן שלפעמים זה גובל בעקשנות וטפשות, אבל לא בהכרח תמיד.
כך שגם דברים כאלו עלולים להיות גזירה משמים, וכל דבר לגופו.
אגב: מה הם קיבלו בסופו של דבר, את מה שחיפשו ? אז אולי היה להם כדאי לחכות (אני אישית לא ממליץ, אבל את זה צריך לשאול אותם, אולי להם היה כדאי...)
כן מסתבר כתב:לפי דבריך אין מקום להתפלל ולעזור טכנית למבוגרים/ות, כיוון שהערך או הצורך להתחתן מוקדם פחות אצלם, והערך של להתחתן לפי הכריזה שלהם חשוב יותר.
.דרך אגב: הגיע הזמן שנבין שהשדכנות אינה תחליף ל-"אלוקים", היא בהחלט עונה להגדרה "ההשתדלות מוכרחת", אך גם להגדרה "אך אינה מועלת".
(ובלי קשר אני גם יודע על כאלו שבסופו של דבר הפנימו את הצורך להתחתן, אך כעבור זמן גם הבינו את הסיבה למה הקדימו את מס' גיטין לקידושין..., כמובן שהכל משמים, אבל גם המעוכבים זה משמים)
אבי-העזרי כתב:יעקל כתב:בהרבה מקרים ובנוגע להורים, הם רוצים לפאר חזרה את שמם אשר חולל עקב מקרה לא נעים (גירושין עם אחד מהילדים וכדו') ועקב כך בודקים כל הצעה אם היא די מפוארת להזהיב אותם חזרה...
אבל הרבה פעמים זה נובע מסיבה הפוכה, הם פשוט נכוו פעם אחת ברותחים, ועכשיו נזהרים מאד אפילו בפושרים, אין מה לעשות זהו טבע העולם.
כן מסתבר כתב:כעת אשאל את הרב זאב הערבות בנושא ’דד ליין’ לפסח.
אם אדם הגיע מחו”ל ביום י”ג בניסן, ומוצא להוותו את ביתו מלא חמץ, האם ידחה את פסח לפסח שני? או שיעשה את הפסח ביום י”ד בניסן, גם אם מחמת כך יצטרך לאכול אוכל מתועש?
כדכד כתב:יש צד לומר שדווקא כשמתחתנים מאוחר יותר קשה להכיל אדם נוסף ודווקא אילו היו מתחתנים צעירים היו יכולים להחזיק
יעקל כתב:שרוי בלא אישה - שרוי בלא חומה, אמרו רז"ל ורוב המפרשים הבינו שמצילתו מן החטא.
אבל אני נוטה לחשוב שהאישה עשויה להוות חומה בה האיש מרגיש בטוח ואהוב ומוגן. האם יש דברים בגו ? או האם האישה צריכה להיות חומה שמצילתו מן הטא נטו וגמרנו ?
ע"ד וינחם יצחק אחרי אימו - אפשר להבין מכך שבאישה האיש מוצא סביבה מגינה ואוהבת מעין אימו, ותדע דהרי לרבקה ולשרה היו אותן תכונות : ברכה בעיסה, וענן קשור וכו'
אבי-העזרי כתב:כדכד כתב:יש צד לומר שדווקא כשמתחתנים מאוחר יותר קשה להכיל אדם נוסף ודווקא אילו היו מתחתנים צעירים היו יכולים להחזיק
הדברים נכונים באופן כללי, אבל בתנאי שהחתונה בגיל צעיר תֵעשה מרצון ולא מאונס. כי חתונות שנעשות מאונס (לאלו שיש להם ג'וקים), אחד מהשנים, או שלאחר מעשה הג'וקים פשוט ייעלמו, או שהזוג עלול למצוא את עצמו בנקודת שבירה.
השאלה היא האם אנחנו אחראים להחליט מה יקרה ועפ"ז להלחיץ וכו' (כאילו שאנחנו אלוקים ובלעדינו לא יזוז דבר), או שעלינו פשוט להבין שיש גזירה בדור הזה, ופשוט צריך לרחם להתפלל, ולנסות לעזור במה שאפשר, מבלי לנסות לשנות את התמונה או את זולתינו, ומבלי לשפוט ולתת ציונים. - זו היתה כוונתי.
ובהזדמנות זו ראוי לחדד; כשהילד שואל אותנו, "למה פלוני לא מתחתן"? אסור לענות לו "הוא סתם מפונק" זה עלול להיות גובל בלשה"ר והוצאת שם רע. - וכשנפגוש את אותו אחד, בל נאמר לו "אתה סתם מתפנק" - "אתה תישאר ככה כל החיים", כי חוץ ממה שזה לא מוסרי וזריית מלח על הפצעים, זה גובל גם בהונאת דברים.
אבי-העזרי כתב:השאלה היא האם אנחנו אחראים להחליט מה יקרה ועפ"ז להלחיץ וכו' (כאילו שאנחנו אלוקים ובלעדינו לא יזוז דבר).
או שעלינו פשוט להבין שיש גזירה בדור הזה, ופשוט צריך לרחם להתפלל, ולנסות לעזור במה שאפשר, מבלי לנסות לשנות את התמונה או את זולתינו, ומבלי לשפוט ולתת ציונים. - זו היתה כוונתי.
כדכד כתב:1. איני מבין מדוע מי שנשאר בביתו ואינ ו הולך למוסד המתאים לו אינו ראוי לרחמים
2. אבל ודאי שיש לרחם ולהתפלל על בחורים ובחורות שהגיעו לפרקם ולא נישאו במקום לדפוק את הראש בקיר ולהגיד שבעבר נישאו יותר מוקדם ולכן גם הם חייבים להתחתן ולא משנה עם מי
יעקל כתב:נוהגים העולם לעודד את הרווקים ואת אלו המתקשים בעניין בדברי עידוד כמו : "זה גזירה משמיים כמה בחורים/רות צריכים להיפגש לפני בניית הבית", או "הקושי של עכשיו הוא זה שמחזק, בונה את הבית העתידי" או " כל שידוך מקרב את השידוך בה"א הידיעה" וכדו' שמשמעותם שהמעודד מחזק באומרו למעודד (דלית קמוצה) שהוא יודע מה שהולך במרום, ושהקושי הוא תמורת משהו אחר יותר נעים...
יעקל כתב:לא, ל"שקר" (לא לקחת זה על המילה) אין אחיזה אמיתית, ולפעמים הוא עלול להזיק יותר כאשר הוא מתגלה
ר"מ פיינשטיין היה אומר שאסור להסתיר לילד מאומץ שהוא מאומץ
ושחייבים לגלות לו כמה שיותר מוקדם...
הייתי אומר לרווק : כן נורא קשה, ובכל זאת אנחנו לא מכירים את חשבונות שמיים, וזה נסיוננו. יש בעידודים התנחומיים למיניהם משהו קל ונוח שנותן אפשרות להימנע מהיתקלות ישירות עם קשיי מי שעומד מולך. אבל האם זה רצון הבורא ? שנוכל "להסתדר" .... ? לא יודע...
כדכד כתב:הנמשל מובן אבל לא קשור.
שם יש מספר אפשרויות לבחירה וכרגע היא סובלת נקודתית.
בעניני שידוכים זה אחרת לגמרי כאשר אדם שרו בלא אשה שרוי בלא תורה בלא חומה וכו' הוא סובל באופן כללי. יתכןשהסבל מודגש יותר כאשר הוא מנסה להתקדם לקרת שידוך וזה נופל, אבל עדיין זה קושי כללי, והציפייה והתקווה לפתור אותו עדיין קיימת.
יעקל כתב:נוהגים העולם לעודד את הרווקים ואת אלו המתקשים בעניין בדברי עידוד כמו :
"זה גזירה משמיים כמה בחורים/רות צריכים להיפגש לפני בניית הבית",
מה החידוש בזה? וכי דברים אלו זקוקים למקור כלשהן?
או "הקושי של עכשיו הוא זה שמחזק, בונה את הבית העתידי"
בכללות הדבר שבכל קושי טמון עתיד טוב יותר מקורו טהור בדברי המאור עינים פרשת וארא עיי"ש.
או " כל שידוך מקרב את השידוך בה"א הידיעה" וכדו' שמשמעותם שהמעודד מחזק באומרו למעודד (דלית קמוצה) שהוא יודע מה שהולך במרום, ושהקושי הוא תמורת משהו אחר יותר נעים...
מטו כן בשמיה דהרה"ק הדברי חיים מצאנז זיע"א שהיה משלם סכום מסויים לכל שדכן שהציע לו שידוך לצאצאיו מאחר שכל שידוך מקרב וכו'.
קרית מלך כתב:יעקל כתב:נוהגים העולם לעודד את הרווקים ואת אלו המתקשים בעניין בדברי עידוד כמו :
"זה גזירה משמיים כמה בחורים/רות צריכים להיפגש לפני בניית הבית",
מה החידוש בזה? וכי דברים אלו זקוקים למקור כלשהן?
או "הקושי של עכשיו הוא זה שמחזק, בונה את הבית העתידי"
בכללות הדבר שבכל קושי טמון עתיד טוב יותר מקורו טהור בדברי המאור עינים פרשת וארא עיי"ש.
או " כל שידוך מקרב את השידוך בה"א הידיעה" וכדו' שמשמעותם שהמעודד מחזק באומרו למעודד (דלית קמוצה) שהוא יודע מה שהולך במרום, ושהקושי הוא תמורת משהו אחר יותר נעים...
מטו כן בשמיה דהרה"ק הדברי חיים מצאנז זיע"א שהיה משלם סכום מסויים לכל שדכן שהציע לו שידוך לצאצאיו מאחר שכל שידוך מקרב וכו'.
כדכד כתב:לא
לא התכוונתי שזה טוב להשאר רוק
התכונתי שאם מישהו סובל נסיונות בהיותו רווק ומחפש אל יפול רוחו עליו כי זה יהיה לו לטובה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים