הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' מרץ 13, 2024 3:44 pm
לכאו' יש איזה רעיון בהגדרה של "פסוקים הקבועים תמיד", הרי גם פסוקי קריאת התורה של פרשת פקודי נאמרים כל שנה ושנה... לכן כתבתי שבהחלט יש מקום לראות האם פסוד"ז של שבת הם בגדר 'הוספה', ולמרות קביעותם החד-שבועית הם לא חלק מפסוד"ז בעצם, או שהם חלק מהבסיס של פסוד"ז אלא שנשמטו בחול מחמת ההכרח לקצר. המשנ"ב (דהיינו המג"א המצוטט בו) לא ראה את התורא"ש (וגם בתורא"ש יש תירוץ נוסף), אבל ראה צורך להתייחס לטענה זו וכמש"כ להוכיח מההוספה של המזמורים בשבת, וע"ז כתבתי כנ"ל דיש מקום לחלק, אלא שהמשנ"ב הרי גם לא ראה את סידור הר"ש מגרמייזא. סוף דבר, מי שנוהג להחליף מזמורים בפסוד"ז, אין זה ראוי לפי תירוץ אחד בתורא"ש, וגם המג"א ומשנ"ב ראו מקום לדון בזה, אלא שהוכיחו מפסוד"ז של שבת, וע"ז יש לטעון מסידור גרמייזא הנ"ל. ולדינא נראה דאם מרגיש צורך משמעותי לגוון את הפסוד"ז, יש להקל...