- אם למקרא נשא 1.png (92.05 KiB) נצפה 3245 פעמים
- אם למקרא נשא 2.png (77.99 KiB) נצפה 3245 פעמים
- אם למקרא נשא 3.png (88.45 KiB) נצפה 3245 פעמים
- אם למקרא נשא 4.png (82.93 KiB) נצפה 3245 פעמים
- אם למקרא נשא 5.png (97.16 KiB) נצפה 3245 פעמים
איש_ספר כתב:איש_ספר כתב:אהוד לב כתב:ומעניין לעניין באותו עניין, יש להעיר כי לפי אנשי מזרח אפשר להבין בפשטות את דרשת חז"ל בסוטה ל"ה ע"א על דברי המרגלים "לא נוכל לעלות כי חזק הוא ממנו, אמר רבי חנינא בר פפא דבר גדול דיברו מרגלים באותה שעה, כי חזק הוא ממנו, אל תקרי ממנו אל ממנו, כביכול אפילו בעל הבית אינו יכול להוציא כליו משם". ועיין רש"י שם, אך לשיטת אנשי מזרח הדברים פשוטים, וכ"כ בהגהות חכמת מנוח לסוטה שם וזו כנראה כוונת תוס' בריש דבריו בערכין ט"ו ואכמ"ל.
עוד מדברי הס"ק בהסכמתו לקונטרס כללי הקריאה הנכונה ממהר"ר יוסף זליכה זצ"ל
מעט דבש כתב:הדברים מחודשים.
מה שמשמיטים הדגש החזק, אין כאן איזה 'מנהג', אלא הוא חוסר דקדוק בעלמא.
ולמה לקבוע זאת ל'מנהג', שכאן מדגישים וכאן לא.
אם כבר שמים לב לדקדק, יש להדגיש את כל הדגשים כמשפטם.
איש_ספר כתב:יש"כ לרב מעט דבש על דבריו הכללים והיסודיים, אכן דובר ע"כ שיש לעדכן את הספר לפי הכתר. במיוחד לאור זאת שדעתו של הס"ק היה שיש ללכת אחרי הניקוד שבכתר בכ"מ. יתכן שבשעת כתיבת הדברים לא היה לפניו עדיין את התנ"ך של ברויאר.
במסתרים כתב:קרוב למה שהערתי כבר, צ"ע בהוראה להפסיק בסוף הפסוק הראשון של ספר במדבר.
הטעמים הפסיקו באופן אחר וכל קריאתנו על פיהם.
אהוד לב כתב:ראוי להפסיק שם
כמהים_ כתב:לעולם אינו בא אחר טעם מפסיק אלא רק אחר טעם מחבר
במסתרים כתב:מפני שטעם שמפסיק בעצם אינו צריך להפסק שני.
כמהים_ כתב:תינח אם אכן הפסקת הטעם גדולה מהפסקת הפסק, אבל אילו הפסקה הפסק גדולה מהפסקת הטעם, מ"ט לא יבוא פסק אחריו "להגדיל" ההפסקה (במקום שראוי לפסק)?
ומ"מ, אשמח למקורות לכאן או לכאן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 23 אורחים