מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15880
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' יולי 29, 2024 1:54 pm

דקדוק יפה וחידוש שהוא לא רק בתפילה אלא גם בברכה

שו"ע צ"ו סעיף א
כשהוא מתפלל לא יאחוז בידו תפילין ולא ספר מכתבי הקודש ולא קערה מלאה ולא סכין ומעות וככר מפני שלבו עליהם שלא יפלו ויטרד ותתבטל כוונתו. ולולב בזמנו מותר לאחוז בידו כיון שהאחיזה בידו היא מצוה אינו נטרד בשבילו:

(ולענין ברהמ"ז עי"ש קפ"ג ס"ח שפשר שדינה כתפילה, אבל ברכה בעלמא הוא חידוש)

עושה חדשות
הודעות: 12823
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי עושה חדשות » ב' יולי 29, 2024 2:17 pm

איש_ספר כתב:דקדוק יפה וחידוש שהוא לא רק בתפילה אלא גם בברכה

viewtopic.php?f=17&t=64757&p=843100#p843100

עזריאל ברגר
הודעות: 13588
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יולי 29, 2024 2:24 pm

דרומי כתב:מצו"ב קטע מתוך רשימה של הגרח"י אייזנבך ע"ה.

ולא הצלחתי להבין מה הכוונה. וראיתי מציינים שהביא הרב אייזנבך סיפור זה וביארו בספר 'מחנה יוסף' חלק ב פרק טז, ואיני יודע לאיזה ספר בדיוק הכוונה אך אין לי אותו. אם למישהו יש האפשרות להעלות את הדברים שנכתבו שם, אשמח ואודה לו מאוד.

https://tablet.otzar.org/#/b/634874/p/1 ... 2252271869

דרומי
הודעות: 9315
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי דרומי » ב' יולי 29, 2024 4:30 pm

הרב עזריאל, יישר כח אבל כאורח אין לי גישה!

האם תוכל בבקשה להוריד לכאן את הענין? תודה

עזריאל ברגר
הודעות: 13588
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יולי 29, 2024 5:43 pm

דרומי כתב:הרב עזריאל, יישר כח אבל כאורח אין לי גישה!

האם תוכל בבקשה להוריד לכאן את הענין? תודה

א. תתחבר, עם שם המשתמש והסיסמא של הפורום, וכנראה תוכל לראות עד עמוד 150.
ב. מצו"ב.
מחנה-יוסף-ב-טז-ח (1).png
מחנה-יוסף-ב-טז-ח (1).png (63.55 KiB) נצפה 714 פעמים

דרומי
הודעות: 9315
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי דרומי » ב' יולי 29, 2024 5:49 pm

תודה רבה.

משום מה איני מצליח להתחבר דרך השם והסיסמא של הפורום.

בינה להבין
הודעות: 183
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2022 5:51 pm

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי בינה להבין » ב' יולי 29, 2024 6:24 pm

מקורו בט"ז סי' קצא ס'ק א, ובמשנ'ב סי סג ס'ק יט נשאר בזה בצע'ג

לבי במערב
הודעות: 9462
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' יולי 30, 2024 5:04 am

דרומי כתב:משום מה איני מצליח להתחבר דרך השם והסיסמא של הפורום.
עכ"פ מסתבר שאפשר להרשם מחדש (עם כתובת מייל וכו').

בכל אופן, רצו"ב הסימן במלואו:

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15880
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי איש_ספר » ג' יולי 30, 2024 3:02 pm

בינה להבין כתב:מקורו בט"ז סי' קצא ס'ק א, ובמשנ'ב סי סג ס'ק יט נשאר בזה בצע'ג

שם מדובר על עשית מלאכה ואינו ענין להחזקת חפץ.
ואם כבר, החזקת ס"ת, יש להזכיר דברי הט"ז הללו
ט"ז אורח חיים סימן צו

לא יאחוז בידו תפילין. - נראה פשוט דאין זה אלא לכתחלה אבל בדיעבד אין צריך לחזור ולהתפלל ואפי' לדין התלמוד שכ' הטור בסי' ק"א שצריך לחזור בשביל חסרון כוונה באבות מ"מ כאן אף על פי שאחז ספר בידו אינו מן הנמנע שיוכל להתכוין ואם ברור לו שנתכוין ודאי יצא ואם לא נתכוין לא יצא אלא דחכמים אסרו לכתחלה לאחוז בידו ספר דקרוב שיבא לידי ביטול כוונה ויעשה ברכה לבטלה וזה פשוט לע"ד אלא שראיתי למו"ח ז"ל שכ' דאי עבר ותפס ס"ת או תפילין בידו צריך לחזור ולהתפלל וזה תמוה מאוד: ומה שנוהגין שהש"ץ מחזיק בידו הס"ת ביום השבת ואומר יקום פורקן ושאר דברים אף על פי שא"צ כוונה כמו תפלת י"ח מ"מ אנו רואים שנוהגים כן לכבוד אותן התפלות ובאמת אין זה הידור לפי דברי רז"ל גבי תפלת י"ח ולמה יעשה כן בשאר תפלות. נ"ל כיון שכוונת הש"ץ אז להתפלל על לומדי תורה בנוסח יקום פורקן וע"כ מחזיק הס"ת בידו הוה כמו לולב בזמנו ולא עוד אלא לפי הנראה דאם תופס ס"ת בידו בשעת תפלת י"ח כדי שיהיה מורא שמים עליו ואימת התורה ועי"ז יהיה לו יותר כוונה אין איסור בדבר דע"כ לא אסרו בגמ' אלא כשאוחז אותו לשמירה בעלמא כמ"ש ב"י בשם ת"ה רק לשמירה ולא לעשות בהן מצוה כו' אבל מ"מ אין להקל בזה בתפלת י"ח כיון שלא נמצא מפורש להיתר:

העולה מדבריו שאיסור אין אלא בשמו"ע, ומ"מ גם בשאר תפילות אין לעשות לכתחילה דבר שיש בו ביטול כוונה. מיהו אם יש לו איזה חיזוק לכוונה בהחזקת אותו חפץ שרי בשאר תפילות ולא בשמו"ע.

עזריאל ברגר
הודעות: 13588
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יולי 30, 2024 7:24 pm

איש_ספר כתב:העולה מדבריו שאיסור אין אלא בשמו"ע, ומ"מ גם בשאר תפילות אין לעשות לכתחילה דבר שיש בו ביטול כוונה.

י"א (הובא בשו"ע הרב, כמדומני בהלכות ברכת המזון) שחיוב הכוונה בפתיחת הברכות - חמור יותר מחיוב הכוונה בברכות שמו"ע (מלבד אבות).

לבי במערב
הודעות: 9462
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' יולי 31, 2024 4:33 am

עזריאל ברגר כתב:הובא בשו"ע הרב, כמדומני בהלכות ברכת המזון
סי' קפה ס"ב, וש"נ.

דרומי
הודעות: 9315
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אדמו"ר הרמ"מ מליובאוויטש זי"ע

הודעהעל ידי דרומי » ו' אוגוסט 09, 2024 4:35 pm

רשימה מעניינת ממה שדיבר הרבי עם האדמו"ר ראי"ה מקאפשיטניץ ביום ג' מנחם אב תשח"י בניחום

(יש ממפגש זה כמה רשימות, אבל רשימה זו יש בה אותנטיות מיוחדת)
קבצים מצורפים
עם הרבי מקאפישניץ.pdf
(133.99 KiB) הורד 71 פעמים


חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים