לייטנר כתב:לי פשוט (למרות דברי חז"ל: "רמאית בת רמאי") כי לא ללאה ולא לרחל היה צד של החלטה בעניין, ולכן לא בא אליהן יעקב בטענות (שאם לא כן, מדוע לא פנה אל רחל בטענה: "מדוע מסרת את הסימנים לאחותך?"). ההפתעה אצל רבקה, כשעבד אברהם מבקש: "אל תאחרו אותי", ולבן אומר: "נקרא לנערה ונשאלה את פיה".
אוהב אוצר כתב:רעיון מוסרי בלבד: ללמדך שבמצוות אדם צריך לחשוב על עצמו קודם לזולתו.
רחמים כתב:יש המפרשים שהסימנים שבין רחל ללאה היו הלכות של חלה נידה והדלקת הנר , ורחל פשוט לימדה את ההלכות האלו את לאה ולאה כלל לא ידע שאלו סימנים וכלל לא ידעה שרחל עושה איתה איזה חסד אלא חשבה שכך סוכם מראש שהיא נשאת ליעקב, ולכן גם אמרה המעט קחתך את אישי ולקחת גם את דודאי בני.
יאיר כתב:לייטנר כתב:לי פשוט (למרות דברי חז"ל: "רמאית בת רמאי") כי לא ללאה ולא לרחל היה צד של החלטה בעניין, ולכן לא בא אליהן יעקב בטענות (שאם לא כן, מדוע לא פנה אל רחל בטענה: "מדוע מסרת את הסימנים לאחותך?"). ההפתעה אצל רבקה, כשעבד אברהם מבקש: "אל תאחרו אותי", ולבן אומר: "נקרא לנערה ונשאלה את פיה".
כי הוא ידע שעשתה זאת לש"ש ומ"מ הרי לאה יכלה להתנגד.
יאיר כתב:מ"מ וכי לאה לא ידעה שההסכם היה על נישואי רחל?!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 103 אורחים