חכם באשי כתב:חלק ממעות אלו הם 'רווח נקי' לבית המדרש, ואת זה וודאי ניתן לתת ממעשר כספים.
טובת הנאה מכספי מעשר - מותר לתרום למוסד תורני אף אם תהיה לו טובת הנאה מכך, כגון שבעקבות תרומתו יכניסו את בנו למוסד התורני
חכם באשי כתב:סוף כל סוף, תשובה ברורה.
יישר כוחך סמ"ק.
ושיהיה הכל לנחת רוח לפניך.
יאיר כתב:אגב..בשו"ע משמע שמעשר כספים צריך ליתן אך ורק לעניים..
חכם באשי כתב:עקב החום הכבד השורר היום בארץ הקודש, נתעוררתי בשאלה הבאה:
בהרבה בתי מדרשות קיימים מזגנים הפועלים על תשלום. היינו, הלומדים צריכים לשלשל מטבעות במקום מיוחד, והמזגן נדלק לזמן קצוב.
והשאלה היא, אם מותר להשתמש לצורך כך במעשר כספים.
שהרי, חלק ממעות אלו הם 'רווח נקי' לבית המדרש, ואת זה וודאי ניתן לתת ממעשר כספים. ואף החלק המשלם באמת את הוצאות החשמל - אינו אלא לרווחת הלומדים, שיוכלו להתעמק בלימודם.
הזדרזו לענות תשובה, שכן עד סוף השבוע אמור להשבר 'גל החום' ולא נמצאתי מרוויח מאומה...
אבל עיני חסה גם על השקל וחצי. במיוחד שפרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול, והכיס ריק אין בו..
מגיב ומניב כתב:יאיר כתב:אגב..בשו"ע משמע שמעשר כספים צריך ליתן אך ורק לעניים..
יצויין בענין זה דברי הרמב"ן בפרשתינו עה"פ (יד,כב) עשר תעשר את כל תבואת זרעך, וז"ל בסו"ד: ומדארש חכמים בלשון עשר תעשר עשר בשביל שתתעשר, עשר שלא תתחסר, רמז למפרשי ימים להוציא אחד מעשרה לעמלי תורה. הרי שנקט בהדיא שענין מעשר כספים שייך להחזקת עמלי תורה כענין יששכר וזבולון. וראה בספר אמת ליעקב להגר"י קמינצקי כאן מש"כ בזה.
שמואל ברמה כתב:יש לי חומר בזה להעלות מאוצה"ח, איך מעלים לפה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 112 אורחים