מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

וליושביו שברא במידת הרחמים. האמנם?

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

וליושביו שברא במידת הרחמים. האמנם?

הודעהעל ידי הכהן » א' מרץ 15, 2015 5:24 pm

שאלני היום:
מה טעם להזכיר בברכת המאורות באיזו מידה נברא העולם? זאת בנוסף לכך שהעולם לא נברא במידת הרחמים אלא במידת הדין בשיתוף מידת הרחמים.

וענה:
"ומאיר לעולם כולו וליושביו שברא, במידת הרחמים", וזה קאי א'ומאיר' ולא א'שברא'
ומתאים עם "המאיר לארץ ולדרים עליה ברחמים".

יש מקור לכך?

מה שנכון נכון
הודעות: 9289
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: וליושביו שברא במידת הרחמים. האמנם?

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' מרץ 15, 2015 6:36 pm

כבר דברו ע"ז, וראה בעיון תפלה שבאוצר התפלות.

ארופאי
הודעות: 114
הצטרף: ד' מרץ 11, 2015 7:06 pm

Re: וליושביו שברא במידת הרחמים. האמנם?

הודעהעל ידי ארופאי » ב' מרץ 16, 2015 2:57 pm

שתוף מידת חסד עם דין, המיזוג ביניהם הוא 'רחמים', וכנודע שהוא בסוד ג' אבהן- חד"ר; חסד-אברהם, דין- יצחק, רחמים- יעקב. והרי 'עולם חסד יבנה' שמתכלית הטוב להיטיב, ושלימות ההטבה היתה לברוא במדה"ד שלא יהא נהמא דכסופא וכמו שהאריך בכ"ז החסיד לוצאטו בכ"ד ועוד בקדמונים, וכיון שראה שאין העולם מתקיים 'שיתף', ושתוף זה הוא המיזוג בין חסד ודין - רחמים. והוא ידוע ליודעים.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 105 אורחים