בברכה המשולשת כתב:אולי כי יש יותר מה לעסוק בגדרים ההלכתיים של המצוות?
מוישי כתב:משום מה יש לי תחושה שמבין מועדי ישראל עוסקים בהלכות דעות הכי הרבה בר"ה ויו"כ. ואילו סוכות ופסח נדחקים מעבודת הלבבות. והרי יש כ"כ הרבה חומר לעסוק בו בסוכות ופסח מלבד כל הדיונים בהלכה והפלפול.
האם אני צודק שככה היא המציאות? ומדוע זה ככה
מוישי כתב:אבל לימוד חובת הלב קודם ללימוד הפלפול והעיון בגדרי המצוה. כן!
שש בן שש כתב:מוישי כתב:אבל לימוד חובת הלב קודם ללימוד הפלפול והעיון בגדרי המצוה. כן!
אני גם סבור כך, אך האם יש מקור?
איש לוי כתב:שש בן שש כתב:מוישי כתב:אבל לימוד חובת הלב קודם ללימוד הפלפול והעיון בגדרי המצוה. כן!
אני גם סבור כך, אך האם יש מקור?
אני סבור ממש ההיפך, לימוד חובת הלב אך ורק אחרי חובת גדרי ההלכה לפרטותיה, ורק מזה להוציא את חובת הלב.
מוישי כתב:משום מה יש לי תחושה שמבין מועדי ישראל עוסקים בהלכות דעות הכי הרבה בר"ה ויו"כ. ואילו סוכות ופסח נדחקים מעבודת הלבבות. והרי יש כ"כ הרבה חומר לעסוק בו בסוכות ופסח מלבד כל הדיונים בהלכה והפלפול.
האם אני צודק שככה היא המציאות? ומדוע זה ככה
מוישי כתב:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים