קראקובער כתב:במשך חכמה עה"פ כל טהור בביתך יאכל אותו מבואר שכן וח"א העיר לי שהוא סותר את עצמו בפסוק ונתתם ממנו תרומת ה' לאהרן הכהן.
קושר כתרים כתב:בתוס' בזבחים קא: מבואר (למ"ד שלא נתכהן פינחס עד שעשה שלום בין השבטים), היינו שלא נתכהן בכהונה גדולה, אבל כהן הדיוט היה מקודם.
"שמימי משה נתכהן [ככהן הדיוט], וכששם שלום נתייחס ליקרא כהן, ולייחס זרעו במעלות כהונה להיותם כהנים גדולים, שכן מצינו בדברי הימים (א' ה') שלא היו כהנים גדולים אלא מזרעו של פינחס".
בור ריק כתב:בריטב"א כתובות יג: מבואר דאע"ג דדרשינן מקרא דוהיתה לו ולזרעו אחריו דבעינן זרעו מיוחס אחריו ומש"ה שתוקי פסול לעבודה כיון דלא ידעינן מי אביו מ"מ היינו דוקא לעבודה וכיוצ"ב אבל לענין תרומה מותר כיון דסו"ס בן כהן הוא
יזל מדליו כתב:בפרשת בלק מובא במדרש שאחד מהניסים שהיו לפנחס זה שלא יצא דם מזמרי וכזבי וכך הוא לא נטמא.
מבואר שפנחס היה לו דין כהן עוד לפני שניתן לו הכהונה לגבי חלק מהדברים כגון טומאה.
בפי' רבי חיים פלטיאל עה"ת פ' שמיני כתב:והנה שורף. וא"ת למ"ד מפני אנינות נשרף מפני מה לא אכלו פנחס שלא היה אונן. וי"ל שלא נתכהן פנחס עד שהרג זמרי לפי שהוא נולד קודם המשחה והמשחה אינה מועלת אלא לאותן שנולדו לאחרי כן דכתיב והיה לכם למשחת עולם ולכהונת עולם לדורותיכם, מכאן ואילך מועיל. וא"ת והבנות שנולדו קודם המשיחה דעל כרחין קודם שנולדו שהרי (מקדש) [מקרא] זה דמשיחה נאמר בז' ימי מילואים ואנן בח' קיימינן וא"ל רחמנא אתה ובניך ובנותיך, אם כן כשמתו שני בני אהרן היכי אכלו. וי"ל דלא גרעי מעבד ואמה דכיון שהם קניין כספו אוכלים כדאמרינן המורם מהם כיוצא בהם בתו נמי כיון דיכול לקדשה אף למנוול או למוכה שחין אם ירצה קניין כספו קרינן ביה.
בפי' המיוחס לרא"ש עה"ת פ' פנחס כתב:פינחס בן אלעזר. מקשים העולם איך טימא עצמו פינחס בהריגת זמרי וי"ל שלא נתכהן פנחס עד שהרג לזמרי ומשם ואילך הוקם לכהן. אבל קשה והרי אביו כהן ולכל הפחות כהן הדיוט הוא והוא מוזהר על טומאת מת וי"ל שעדיין כשהסיר ידיו מעליהן היה גוסס ומפרכס ולא היה מטמא לא הוא ולא האשה
עושה חדשות כתב:שייך לענין -בפי' רבי חיים פלטיאל עה"ת פ' שמיני כתב:והנה שורף. וא"ת למ"ד מפני אנינות נשרף מפני מה לא אכלו פנחס שלא היה אונן. וי"ל שלא נתכהן פנחס עד שהרג זמרי לפי שהוא נולד קודם המשחה והמשחה אינה מועלת אלא לאותן שנולדו לאחרי כן דכתיב והיה לכם למשחת עולם ולכהונת עולם לדורותיכם, מכאן ואילך מועיל. וא"ת והבנות שנולדו קודם המשיחה דעל כרחין קודם שנולדו שהרי (מקדש) [מקרא] זה דמשיחה נאמר בז' ימי מילואים ואנן בח' קיימינן וא"ל רחמנא אתה ובניך ובנותיך, אם כן כשמתו שני בני אהרן היכי אכלו. וי"ל דלא גרעי מעבד ואמה דכיון שהם קניין כספו אוכלים כדאמרינן המורם מהם כיוצא בהם בתו נמי כיון דיכול לקדשה אף למנוול או למוכה שחין אם ירצה קניין כספו קרינן ביה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים