אליהוא כתב:כמדומה שבספרו מסורת המסורת עי"ש.
יש לציין כי ר"א בחור עצמו היה אשכנזי [עם כי התגורר רוב ימיו באיטליה].
חכם באשי כתב:איני יודע מקור לדברי ר"א בחור, אבל חכמים נוספים תקפו בחריפות את הדקדוק (ויותר נכון: אי-הדקדוק) האשכנזי, ראה במצורף:
מעיין כתב:יישר כח, ואם יש לך 'לדלות מים' לפענח נוסח המצבה
כמדומה לי שברהיטות נתחלף לך בין דברי ר"א בחור לקברו של ר"א בחור
או רצונך להוסיף שלא רק שרוב ימיו דר באיטליא, אלא גם לאחר פטירתו שם מ"כ?
ש"ט לפ"ק
ר' אליהו הלוי בחור ומדקדק
הלא אבן בקיר תזעק ותהמה לכל עובר
עלי זאת ה-קבורה
עלי רבן-אשר נלקח ועלה בשמיים
אלי-יה ב-סערה
הלא הוא זה אשר האיר בדקדוק אפלתו
ושם אותו לאורה
שנת שט בחדש שבט בסופו, ונפשו ב
בצרור חיים צרורה
מעיין כתב:אם יעלה חמור בסולם, תמצא דעת בנערים/בשוטים/בנשים/בכובסין
מעיין כתב:במטו מינך כתוב פישרא לכתבא דנא
י. רבינוביץ כתב:בס"ד
מצאתי קצה חוט, בלוח ארש (ליעב"ץ) ח"ב סו"ס צ"ב בשם ר' אליהו בחור: "אם יעלה חמור בסולם תמצא אשכנזי מדקדק"
ניסיתי לחפש בספרי ר"א בחור עצמו ולא מצאתי זאת לפי שעה, אולי מישהו יכול לתת הסבר?
אולי זה נכתב בלוח ארש מפי השמועה?
אמרו בהגדה:
אם יעלה חמור בסולם תמצא דעת בסכסין
אם ידור גדי עם נמר תדור כלה עם חמותה
אם תמצא עורב כולו לבן תמצא כשרה בנשים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים