כדכד כתב:הוא כותב במפורש שעות לפי מספרים. חצות בשעה 12. סזק"ש בשעה 9 (שלה"ט סי' נ"ח) וסוף זמן תפילה בשעה 10(שם). אין זה תלוי לא בזריחה ולא בשקיעה שהם תמיד בשעה 6. אבל איני יודע לפי איזה שעון הוא חשב את זה. שמעתי ע"ז לפני שנים רבות משהו מהגר"ש פישר שליט"א ואיני זוכר במדוייק. את הזמנים לפי שיטת האדמו"ר מקאמארנא אפשר למצוא בשלחן הטהור הנמצא באוצר
מנקיי הדעת שבירושלים כתב:נראה כבר שיטתו בש"ך יו"ד סימן קפ"ד סק"ז במה שהאריך בשיטת האביאסף לענין יום ןלילה
פשיסחא כתב:הסתכלתי במהרש"א
מהרש"א על ברכות דף ט:
ייראוך עם שמש כו'. ותחלת ברכותיה מורה ע"ז יוצר אור כו' דהיינו בכל יום בהנץ החמה יוצר אור חדש ולהוציא מלבן של עובדי חמה כמ"ש לעיל בשעה שהחמה זורחת כל מלכי מזרח כו' משתחוים לחמה וכן יש לפרש ולפני ירח שייראוך בק"ש של ערבית לפני ירח דהיינו בתחלת הלילה שהלבנה זורחת ומתחיל בברכת ק"ש גולל אור מפני חושך כו' להוציא מלבן של עובדי לבנה ורש"י פי' לפני ירח תפלת המנחה כו' [ע"ל כ"ט ב' וע' רש"י שם] ולא מצינו בשום דוכתא שמצותה עם דמדומי חמה ודו"ק:
ואיני מבין מה הקשר לעניין המדובר פה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 320 אורחים