משוש דורים כתב:יש עוד אלעזר, בדברי הימים (א פרק כג פסוק כא) בְּנֵי מְרָרִי מַחְלִי וּמוּשִׁי בְּנֵי מַחְלִי אֶלְעָזָר וְקִישׁ:
מחלי ומושי כבר מופיעים בתורה (שמות ו' יט) לפני היציאה ממצרים, הם היו בני דודים ראשונים של עמרם אבי משה ואהרן, (עמרם בן קהת, ומחלי ומושי בני מררי), ז"א שאלעזר בן מחלי הוא מקביל מבחינת הדורות למשה ואהרן (בן דוד שני שלהם), גם אם נאחר את לידתו, מסתבר שלא היה יותר צעיר מאלעזר הכהן, בן הדור שלאחר מכן.
כדכד כתב:איני רואה הסיבה לחשוב שהכינוי "הכהן" בא לאפוקי אלעזר אחר. יותר מסתבר לי שזה בא להסביר את מעמדו/ תפקידו וכד'.
גם אליהו הנביא נקרא לפעמים אליהו הנביא ולפעמים אליהו התשבי כדי להראות את מעמדו ולא לאפוקי מאליהו אחר.
הרבה פעמים וגם באלעזר עצמו התורה כן משתמשת בשם אביו של המדובר, אם כדי להסביר מי זה ואולי כדי לשלול מישהו אחר באותו שם.
כדכד כתב:מה ש/כתבת שהיה באותו דור אלעזר זה כבר הוכח לעיל מדברי הימים ולא באתי לטעון שלא היה.
טענתי שמה שהתורה מכנה את אלעזר הכהן הוא לא בגלל זה אלא כדי להדגיש את מעמדו ותפקידו ואיני יודע היכן מצאת ראיה לשלול זאת
כדכד כתב:אם הרעיון מיותר מה עושה אותו לנפלא בעיניך?
עזריאל ברגר כתב:מציע לדנים באשכול לחפש את "אלעזר" בתנ"ך ולראות שבכל פעם כתוב בצורה ברורה באיזה אלעזר מדובר, למרות שלפעמים זה ממש נראה מיותר.
לא מצאנו כאלו אצל יהושע בן נון (שנקרא הרבה פעמים יהושע) או אהרן הכהן וכיו"ב.
והביאור הכי פשוט ומובן הוא כדברי הרב משוש-דורים.
מחולת המחנים כתב:בפשטות 'אלעזר הכהן' להורות שאלעזר הוא שנהיה כה"ג אחרי אהרן ולא איתמר אחיו.
ואמנם היו דורות שהכהונה גדולה היתה בידי בני איתמר (עלי הכהן), עד שחזרה לבני אלעזר (החל מימי צדוק הכהן).
וּפִֽינְחָ֣ס בֶּן-אֶלְעָזָ֗ר נָגִ֨יד הָיָ֧ה עֲלֵיהֶ֛ם לְפָנִ֖ים ה' | עִמּֽוֹ:
מִבְּנֵ֤י פִֽינְחָס֙ גֵּֽרְשֹׁ֔ם מִבְּנֵ֥י אִיתָמָ֖ר דָּנִיֵּ֑אל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים