מחולת המחנים כתב:אודך כי עניתני ותהי לי לישועה.
במסתרים כתב:מחולת המחנים כתב:אודך כי עניתני ותהי לי לישועה.
איך הגיע כאן פסוק זה
שייף נפיק כתב:שאלה שמפריעה לי כבר זמן רב.
בשנים האחרונות מאוד נכנס הענין (מגידים שונים, הרב ארוש מדבר על זה הרבה מאוד, וראיתי מעשים נפלאים מהענין הזה אצל ר' מיילך בידרמן) שאדם יודה לקב"ה על הרע שקורה לו, או על שחסר לו, ובזכות זה דוקא יוושע. לי הקטן זה מאוד צורם לי, ואסביר, ודאי שצריך להודות על הרע, ואפילו נתקנה ברכה - ברוך דיין האמת, אבל המשמעות היא להודות לקב"ה יותר מלשון הודאה באשמה, צידוק הדין, אני מכיר שאירע לי דבר לא טוב, אבל הקב"ה הוא דיין האמת, ואני מודה בכך שהוא דיין אמת ודינו אמת, וודאי שאם כך החליט הרי שכך הוא הטוב ביותר, והיהדות מלאה מזה, 'אודך ה' כי אנפת בי' 'צרה ויגון אמצא ובשם ה' אקרא' וכהנה רבות,
דא עקא, שיש צורה לתפילה, ולבוא לקב"ה ולהגיד בשמחה ובטוב לב 'תודה לקב"ה שהוא עושה לי ככה וככה רע' זה ממש לא נשמע טוב, סוג של פתיחת פה לשטן ח"ו, כאילו שמח בצרה, וגם לא צורה של כבוד כלפי מעלה ,
ידוע מעשה המובא בקדמונים על זה שצריך לבקש בצורה נכונה וברורה, שהיה אחד שהלך בדרך וביקש מהקב"ה חמור לדרך, ועבר שם שר נכרי שנולד לאתונו חמור וציוה על היהודי להרכיבו על כתיפיו, והמסר ברור, הקב"ה מלכו של עולם, וצריך לבקש בצורה מכובדת וראויה, לענ"ד זה לא נראה מכובד כל כך, לבוא ולהודות על הרעה, רע מגיע בדרך כלל למטרה מסוימת, לעורר לתשובה, לעונש, ולבוא ולהתעלם ולעשות מזה שמחה והודאה נראה מוזר.
וחלבד זה, אפס' זה נראה שפראך חדש קצת, לא שמעתי כהנה מרבותינו (אשר בחסדי השי"ת זכיתי לשמוע רבות) דבר זה, ואם קבלה היא ממקום קדוש יהלכון ניחא. ואם לא אדעה.
ןאקווה לתשובתכם וחוות דעתכם. אני פשוט רוצה לדעת למעשה כלפי, אם ראוי לנהוג כן או לא.
בידידות.
מענה איש כתב:אפשר שיש לזה מקורות גם משאינם בני ברית מתורות שונות של חכמי האומות התאוריה גורסת ככה העולם כולו מלא באנרגיה חיובית שמגיע עד אליך ונעצרת בגלל שאתה באנרגיה שלילית ברגע שאתה מדבר בצורה חיובית אז ממילא האנרגיה החיובית שבעולם מתפשטת אליך.
כשזה מגיע ליהדות התאוריה עוברת המרה ודו''ק
מענה איש כתב:אפשר שיש לזה מקורות גם משאינם בני ברית מתורות שונות של חכמי האומות התאוריה גורסת ככה העולם כולו מלא באנרגיה חיובית שמגיע עד אליך ונעצרת בגלל שאתה באנרגיה שלילית ברגע שאתה מדבר בצורה חיובית אז ממילא האנרגיה החיובית שבעולם מתפשטת אליך.
כשזה מגיע ליהדות התאוריה עוברת המרה ודו''ק
זאב ערבות כתב:מענה איש כתב:אפשר שיש לזה מקורות גם משאינם בני ברית מתורות שונות של חכמי האומות התאוריה גורסת ככה העולם כולו מלא באנרגיה חיובית שמגיע עד אליך ונעצרת בגלל שאתה באנרגיה שלילית ברגע שאתה מדבר בצורה חיובית אז ממילא האנרגיה החיובית שבעולם מתפשטת אליך.
כשזה מגיע ליהדות התאוריה עוברת המרה ודו''ק
זאת אומרת לדבריך שאנו לוקחים את תאוריות הגויים, או בלשון אחרת את התורות שלהם ועושים להם גיור לדת היהדות?
ההוא דאמר כתב:אני בעניותי, למרות שנעזרתי רבות!!! בספר הנ"ל שעריו בתודה.
מכל מקום, אמרתי לעצמי, עוד לפני שאני מודה על הרעה, בא נודה על הטובה שאני/אנחנו מוקפים בה, ועצם הדבר לפתוח את העיניים ולראות שאין יום! בלי טובה/ טובות חדשות מהקב"ה, זה נותן לאדם הרגשה מאוד טובה, ומכניס אותו לשמחה.
ועומק הדבר, שמטבע הדברים האדם מכונס בתוך הצרה שלא תבוא, ואינו נותן אל ליבו שיש לו הרבה טוב. מאידך, כאשר מודה הוא על הטובות [ואין כוונתי רק לטובות ה"תמידיות" כביכול], אזי רואה הוא שישנו מכלול, הוא מוקף בהמון! חסדים, ויש לו גם התמודדות כזו או אחרת. זה נותן לאדם תחושה מרוממת.
חַיָּב אָדָם לְבָרֵךְ עַל הָרָעָה בְּדַעַת שְׁלֵמָה וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, כְּדֶרֶךְ שֶׁמְּבָרֵךְ עַל הַטּוֹבָה, כִּי הָרָעָה לְעוֹבְדֵי הַשֵּׁם הִיא שִׂמְחָתָם וְטוֹבָתָם, כֵּיוָן שֶׁמְּקַבֵּל מֵאַהֲבָה מַה שֶּׁגָּזַר עָלָיו הַשֵּׁם. נִמְצָא שֶׁבְּקַבָּלַת רָעָה זוֹ הוּא עוֹבֵד אֶת הַשֵּׁם, שֶׁהִיא שִׂמְחָה לוֹ.
מחולת המחנים כתב:במסתרים כתב:מחולת המחנים כתב:אודך כי עניתני ותהי לי לישועה.
איך הגיע כאן פסוק זה
עיין מדרש שוח"ט שם, (והיא הגמ' בנדה דלעיל).
שבע כתב:האם תוכל להצביע איפה מופיע פירוש זה בספרי מוהר''ן?
וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם וְכוּ', הִנֵּה עַל יְדֵי נְגִינָה, נִמְתָּקִין הַדִּינִין
דרומי כתב:זכור לי (כמדומני מהספר 'סיפורי חסידים' של הגרש"י זוין) שהיה איזה צדיק שאמר על 'וידום אהרן', שמדרגת דוד המלך היתה גדולה עוד יותר, שבו נאמר 'למען יזמרך כבוד ולא ידום'! ולא התעמקתי בכוונת הדברים, ואיני אלא מראה מקום.
דודי צח כתב:כמדומני שבכל המקורות דלעיל, רואים שצריך להאמין שבתוך הרעה מסותרת איזה טובה אחרת. מפסידים כאן ומרוויחים שם (קוטעים את הרגל ומרוויחים את הגוף).
במסתרים כתב:מחולת המחנים כתב:במסתרים כתב:מחולת המחנים כתב:אודך כי עניתני ותהי לי לישועה.
איך הגיע כאן פסוק זה
עיין מדרש שוח"ט שם, (והיא הגמ' בנדה דלעיל).
דרשו עניתני מלשון עינוי?
viewtopic.php?f=51&t=56026צופה_ומביט כתב:איה האשכול הסמוך?
צופה_ומביט כתב:מן הסתם יש מקורות נאמנים עכ"פ גם למה שכתב דודי צח.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים