מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

גירושין וביטול שידוך

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
אוהב עמו
הודעות: 860
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

גירושין וביטול שידוך

הודעהעל ידי אוהב עמו » ו' דצמבר 21, 2018 12:08 am

יש הבדלי מנהגים הי מינייהו עדיף.
מה המקורות לענין?
יש הבדלים בין בני אשכנז לספר או חסידים וליטאים בדין זה?

חיימקה
הודעות: 1318
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: גירושין וביטול שידוך

הודעהעל ידי חיימקה » ו' דצמבר 21, 2018 12:35 am

עי' סי' תקס מ"ב מהד' דרשו ה' 20

שבענו מטובך
הודעות: 1013
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: גירושין וביטול שידוך

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ו' דצמבר 21, 2018 12:40 am

אולי המדובר פה יקדם אותך מעט.

אוהב עמו
הודעות: 860
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: גירושין וביטול שידוך

הודעהעל ידי אוהב עמו » ו' דצמבר 21, 2018 6:55 am

שבענו מטובך כתב:אולי המדובר פה יקדם אותך מעט.

יישר כח
קידמו אותי דברי הגר"א וטעמי המנהגים שהוזכרו כך.
האם יש רבנים כיום שמורים ככה למעשה?

אמש הציעה נוו"ב שידוך לבחורה מבוגרת בחור שביטל שידוך, והאב (ליטאי אך ייתכן עם שורשים חסידיים) השיב שהם מוכנים להתפשר על גרוש ולא על עזוב שידוך.

מה ההיתר לעשות צער לנוגיעם בדבר ובל תשחית על חתונה וכו' רק כדי לגרש אם ידוע על בעיה מסויימת מראש?

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: גירושין וביטול שידוך

הודעהעל ידי כן מסתבר » א' דצמבר 24, 2023 8:53 pm

אוהב עמו כתב:
שבענו מטובך כתב:אולי המדובר פה יקדם אותך מעט.

יישר כח
קידמו אותי דברי הגר"א וטעמי המנהגים שהוזכרו כך.
האם יש רבנים כיום שמורים ככה למעשה?

אמש הציעה נוו"ב שידוך לבחורה מבוגרת בחור שביטל שידוך, והאב (ליטאי אך ייתכן עם שורשים חסידיים) השיב שהם מוכנים להתפשר על גרוש ולא על עזוב שידוך.

מה ההיתר לעשות צער לנוגיעם בדבר ובל תשחית על חתונה וכו' רק כדי לגרש אם ידוע על בעיה מסויימת מראש?


הבסיס לאימרות מעין אלו הוא, שהיות ואם יתירו לעזוב שידוכים מחמת טעם כזה או אחר, זה נותן פתח לכל משדך לבקש מומים ולתפוס ’רגלים קרות’ לפני החתונה, וממילא מאבדים השידוכין את כל התועלת שישנה בהם.
לכן העדיפו המקצינים במקרים מסוימים לחתן את המשודכים, כשמודיעים להם שאלו קידושין ע”מ לגרש לאחר מכן אם יחפצו בכך, לטובת המושג ’שידוכין’ הכללי, שיישמר כראוי בכל שארית ישראל.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 202 אורחים