ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
עתניאל בן קנז כתב:ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
יופי!!!
בשביל תגובה חכמה זו, ולהפריח עוד קצת 'אהבת חנים', ולהצהיר שאתה 'ליטאי מקורי', היה צורך לפתוח ניק חדש?
אתה מתבייש בשמך הישן???
תעמוד ותצהיר על עמדותיך: לטעמי מי שאינו סבור כמותי הוא מחוץ לקונצנזוס, ואינו רשאי להחשב כ'ספרי יסוד'. חד וחלק.
פלתי כתב:ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
שב שמעתתא וקצות לדעתך הם ספרי יסוד?
ליטאי מקורי כתב:פלתי כתב:ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
שב שמעתתא וקצות לדעתך הם ספרי יסוד?
בוודאי
אתה משווה לספרי חסידות שליטאים לא לומדים בהם וגם כל עדות הספרדים עד לאחרונה ממש לא למדו בהם (תמיד יש יוצאים מן הכלל )
ליטאי מקורי כתב:פלתי כתב:ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
שב שמעתתא וקצות לדעתך הם ספרי יסוד?
בוודאי
אתה משווה לספרי חסידות שליטאים לא לומדים בהם וגם כל עדות הספרדים עד לאחרונה ממש לא למדו בהם (תמיד יש יוצאים מן הכלל )
ישעיהו לוריא כתב:אני מעלה כאן השערה, עם הסתייגות.
שני האחים המכובדים הנ"ל, עיקר עיסוקם מזה שנים, הוא העיסוק בקניית ומכירת ספרים עתיקים וכו'.
זה עיקר פרסומם וגאוותם.
חוששני, ואשמח לקבל הכחשה או הזמה, שלפי קריטריון זה נכנסו ספרים לרשימתם. אולי בחלק מהמקרים.
גילוי נאות: אף אני מתעסק מעט שבמעט בעניין זה.
ישעיהו לוריא כתב:אני מעלה כאן השערה, עם הסתייגות.
שני האחים המכובדים הנ"ל, עיקר עיסוקם מזה שנים, הוא העיסוק בקניית ומכירת ספרים עתיקים וכו'.
זה עיקר פרסומם וגאוותם.
חוששני, ואשמח לקבל הכחשה או הזמה, שלפי קריטריון זה נכנסו ספרים לרשימתם. אולי בחלק מהמקרים.
גילוי נאות: אף אני מתעסק מעט שבמעט בעניין זה.
איש_ספר כתב:...
מעבר לשער מודיעים המחברים כי הספר שלפנינו הרי הוא מהדורה נסיונית ומבקשים את תרומת הקוראים ב'בירורים והערות', בלא ספק ניתן להשלים את הספר במקומות רבים, עבודה מקיפה שכזו אינה יכולה להיות חפה משגיאות, יש מקום אף לתהות על העקרונות שעמדו לפני המחברים בבחירת ספרים מסוימים כספרי יסוד והשמטת ספרים אחרים מרשימה זו, ועדין לפנינו יצירה כבירה ורבת חשיבות, ראשונה בתחומה ובסגנונה, כזו שמוקדם מלהעריך את השפעתה. דומה שמעתה לא יהיה ניתן עוד לתאר את הדפוס העברי לענפיו, בלא להזדקק לה.
איש_ספר כתב:ישעיהו לוריא כתב:אני מעלה כאן השערה, עם הסתייגות.
שני האחים המכובדים הנ"ל, עיקר עיסוקם מזה שנים, הוא העיסוק בקניית ומכירת ספרים עתיקים וכו'.
זה עיקר פרסומם וגאוותם.
חוששני, ואשמח לקבל הכחשה או הזמה, שלפי קריטריון זה נכנסו ספרים לרשימתם. אולי בחלק מהמקרים.
גילוי נאות: אף אני מתעסק מעט שבמעט בעניין זה.
עיסוקם של האחים ידוע. ולא זו בלבד אלא שכאמור בדברים הבאים מעלה הם מצהירים כי עיקר מטרת החיבור לטעמם הוא כמדריך למבקש לבנות לעצמו ספריה הבנויה מספרי יסוד וכו'. כל זה גלוי ידוע, ואף מפורש בספר עצמו ! וכמו שגם נאמר למעלה, מתוך אותה מטרה מוצהרת זו, הם הוציאו תחת ידם יצירה מרהיבה שיש לה חשיבות לעצמה, גם למי שאינו מעונין לקבץ לעצמו את הספרים עצמם.
לולי שאנכי הייתי פותח האשכול, היייתי מוחק את דבריו של הכותב. שכן כלל זה מסור בידנו, לא יפריח אדם עננת אשמה מעל ראשו של חבירו בלא שיש לו איזה תימוכין ממשים לכך, שהרי זה כעדות שאי אתה יכול להזימה. אכן הגילוי הנאות של הכותב על מקצועו הוא, מקל מעט על חומרת הדברים... ונותן לנו אפשרות לקבל את הדברים בהקשרם הנכון.
לגופו של דבר אבקש להוסיף, כי במבוא מצהירים המחברים כי הם לא כללו בספר פריטים שאין אפשרות להשיגם כלל, והם אינקובולות וספרים שידוע שלא נותר מהם אלא עותק אחד. על פניו, העקרון הזה מתאים יותר למטרה הנזכרת של קיבוץ ובנית ספרית ספרי יסוד. אכן זכור לי שהר"ש ליברמן באחד ממבואותיו עמד ע"כ כי השפעתם של האינקובולות על הספרים הבאים אחריהם, היתה מועטה. אחפש דבריו ואעלה.
אישצפת כתב:ליטאי מקורי כתב:פלתי כתב:ליטאי מקורי כתב:ראיתי הספר ובאמת יצירה נפלאה עם הרבה מידע וידע שנשפך לאורך הספר
אבל זה שהרבה ספרי קבלה כבר נהיים ליסוד וגם ספרי חסידים נהפכו לספרי יסוד לי זה צורם
שב שמעתתא וקצות לדעתך הם ספרי יסוד?
בוודאי
אתה משווה לספרי חסידות שליטאים לא לומדים בהם וגם כל עדות הספרדים עד לאחרונה ממש לא למדו בהם (תמיד יש יוצאים מן הכלל )
אינני בקי מה עשו כל עדות הספרדים אבל מהסתכלות על מנהיגיהם אני יכול ללמוד עליהם. אינני זוכר כעת היכן ובלי נדר כשיתאפשר לי אחפש ואציין כאן כמה מספרי חסידות נזכרו אצל מורינו הגאון רבי חיים פלאג'י ובניו אחריו (רבי אברהם, רבי רחמים נסים יצחק בעל יפה ללב, אצל רבי יוסף אינני זוכר כעת אם נזכרו) מורינו הגאון רבי יוסף חיים בעל בן איש חי ועוד. ופעם היה אשכול על יחסם של חכמי עדות המזרח לספרי החסידות
לייטנר כתב:נשמע מעניין.
האם תוכל להעלות דף (רנדומלי) לטעימה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 124 אורחים