הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' יולי 27, 2020 1:07 pm
הרב שמן ששון בספרו פתח עינים (כונת סדר העמידה ברכת רצה)
"גם צ"ל כשאינו מתפלל אדם עם הציבור איך מתקן בחינת חכמות השייך לתפלת חזרת העמידה ועיין בשער הכונות דרוש א' דחזרת העמידה ואפשר יען מתפלל בשעה שהציבור מתפללין יצא בזה ידי חובת חזרה ע"ד קריאת התורה שמצינו לרבינו האר"י ז"ל לא היה מקפיד לשיהיה ס"ת לקרות בו בין בחול בין בשבת כמ"ש בשער הכונות ריש דרוש ס"ת ובפע"ח שם יעי"ש ועיין במסכת ברכות ד"ז סע"ב וכן מצינו בענין ברכת כהנים דאפילו העם שבשדות מתברכים נמצא דגדול כח הציבור לתקן אחרים מה שחסר להם:
עוד נראה אפשר דהיחיד היודע להתפלל יש בו כח לעצמו לתקן בחינת חו"ב לחש וחזרה יחד לא כן מי שאינו יודע דהוצרך לתפלת חזרה בציבור שגדול כח הש"ץ לתקן נה"י וחג"ת לשורש אותם שאינם יודעים שלזה תקנו חזרה למי שאינו בקי כנז' בזוהר ח"ב דקט"ו ובגמ' במסכת ר"ה דל"ד ע"ב ועיין בספר אל"י דק"ט שאלה נ"ב דיחיד יכול לומר ה' אלהיכם אמת יעי"ש הרמב"ם פ"ט דתפ' אך צ"ל בחינת סדר הקדושה דצריך להיות בעשרה ועיין מ"ש לעיל בכונת הקדושה איך מתיחד היחיד המתפלל לחש עם הציבור האומר העמידה בקול רם חזרה לו' קדושה יחד דזה מתקן בינות וחזרה חכמות יע"ש"