יבנה כתב:תלמוד בבלי מסכת עבודה זרה דף מ עמוד ב
ת"ר פעם א' חש רבי במעיו אמר כלום יש אדם שיודע יין תפוחים של עובדי כוכבים אסור או מותר אמר לפניו ר' ישמעאל ב"ר יוסי פעם אחת חש אבא במעיו והביאו לו יין תפוחים על עובדי כוכבים של ע' שנה ושתה ונתרפא אמר לו כל כך היה בידך ואתה מצערני בדקו ומצאו עובד כוכבים אחד שהיה לו שלש מאות גרבי יין של תפוחים של ע' שנה ושתה ונתרפא אמר ברוך המקום שמסר עולמו לשומרים
איתן נוי כתב:על מי היה המעשה שזכה שמצאו לרפואתו חומץ תפוחים בן 40 שנה?
יעקל כתב:איתן נוי כתב:על מי היה המעשה שזכה שמצאו לרפואתו חומץ תפוחים בן 40 שנה?
עדיין לא זכיתי להבין מה כוונת המשפט הזה "שמסר עולמו וכו'"
הא-ל ית' חלילה וחס לא מעביר את הנהגת העולם לגורמים אחרים, אלא הוא בעצמו שומר על עולמו, וזו הייתה טעות דור אנוש כמבואר בר"מ ריש הל' ע"ז
חייב להיות שיש בכוונת חכז"ל עומק מסויים שלא זכיתי עדיין לגלות...
נוריאל עזרא כתב:יעקל כתב:איתן נוי כתב:על מי היה המעשה שזכה שמצאו לרפואתו חומץ תפוחים בן 40 שנה?
עדיין לא זכיתי להבין מה כוונת המשפט הזה "שמסר עולמו וכו'"
הא-ל ית' חלילה וחס לא מעביר את הנהגת העולם לגורמים אחרים, אלא הוא בעצמו שומר על עולמו, וזו הייתה טעות דור אנוש כמבואר בר"מ ריש הל' ע"ז
חייב להיות שיש בכוונת חכז"ל עומק מסויים שלא זכיתי עדיין לגלות...
אולי הכוונה שהרי אי אפשר לדבר ישירות עם הקב"ה ולקבל תשובה וככל הנראה מכל מיני סיבות ובכל זאת יש הרבה שליחים למקום שאיתם כן אפשר לדבר. לצורך המשל מגיע נתין לארמון המלך כששאלה בפיו למלך אלא שהשומר לא נותן לו להיכנס[ולא משנה כעת הסיבה]. הנתין מתלונן לשומר אבל אני רק רוצה לשאול כך וכך. עונה לו השומר מה הבעיה המלך כבר אמר לנו שכך וכך. עונה הנתין ברוך שמסר ממלכתו לשומרים...[להבדיל].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים