איש הגבעה כתב:בימים אלו צץ מיזם שיכול להיות שביום מן הימים זה יתברר כמהפיכה גדולה, הרשת החברתית של הלומדים, כל חידוש שלנו נשמר בצידי הספר, גמרא או חומש, שו"ע ועוד ספרים, אולי בעתיד אפשרות להאיר או להעיר בכל הספרים,
נחמד ונאה, אאל"ט יש כבר כמה מיזמים כאלה ל"בתי מדרש וירטואליים"* - ויקישיבה, ברסלבויקי, וגם בויקיפדיה הרגילה ניתן להוסיף חידושים וביאורים על התנ"ך והתלמוד, אבל אף אחד מהם לא מגיע, לדעתי, לרמת הפאר של הפרוייקט הנ"ל.
כמה הארות והרהורים:
א. לא הצלחתי להתחבר בקלות אחרי ההרשמה, חבל שאין אפשרות להתחבר בקלות באמצעות חשבון גוגל וכיו"ב.
ב. תנאי השימוש אמורים להיות יותר מפושטים, וברורים, ואכמ"ל.
ג. מי בורר ואחראי על החידושים שם? (מצד אחד אני חוכך לגבי עצם הרעיון להציב איזו סמכות עליונה באתר שיתופי, ובפרט כאשר זה לא ברור שם בשום מקום בדף ההרשמה מי הסמכות ומה הכללים וכו', ומצד שני - ואולי בסוף ייגרם שחידושים רציניים יתערבבו לצד איזה הזיות שלא על דרך ישראל סבא?)
ד. הגם שהעיקר הם ספרי היסוד - היה מעניין לראות מערכת דומה של שיתוף חידושים "מולבשת" על הגירסאות הבאות של אוצר החכמה (באופן אופציונלי כמובן - כל מי שכותב חידוש יוכל לסמן בצ'קבוקס האם לשתף את חידושיו על הספר, ואזי החידוש היה מופיע באיזו חלונית נפתחת לצד אותו הספר, כאשר כל אחד פותח אותו בתוכנה שלו (אני מעריך שיש היתכנות טכנית לדבר הזה, כיון שנראה מהפרסומים כי בגירסה החדשה כנראה יהיה (אך לא יידרש) חיבור רציף לרשת).
*לענ"ד הוירטואליזציה המבורכת היא לא בדרך זו דווקא, אלא בשיעורי תורה בזום (או בפלטפורמות אחרות, המאפשרות שידור חי למספר רחב יותר של אנשים) וכדו', שיעורים שלפני כן מנו 6-10 אנשים היום מונים 100 מאזינים וצופים ויותר, נכון שקול הלשון קיים כבר 20+ שנה, אבל האזנה דרך הטלפון בלבד לזמן ארוך של שיעור, היא קצת מסורבלת, ויש מעלה של ראיית בעל שמועה לנגד עיניו וכו' (אני יודע שיש בקול הלשון וידאו וכו', אבל יש ויש). והרבה אנשים (בעיקר בעלי תשובה, ובמקומות מרוחקים) היום זוכים ושומעים שיעורים הרבה יותר מאשר בעבר. וכן הגם שהפרינט החרדי לא מת ולא ימות - התפוצה האלקטרונית של כלל הספרים (לאו דווקא ספרי יסוד) על דרך אוצר החכמה, אין לתארה ואין לשערה במילים בכלל.