אולי תימוכין כל שהן אפשר להביא לדברי בעל תבואות הארץ מכך שתוגרמה מתורגם בגמ' לגרממיא, והתשב"ץ (ח"ד סי' כא), והרד"ך (שו"ת, בית ח), ומהר"י בירב (שו"ת סי' כב), ורדב"ז (במקומות רבים), והרלב"ח (בשו"ת), ומהר"י בן לב (בשו"ת), והמבי"ט (בשו"ת) ומהרשד"ם (בשו"ת), ומהר"מ אלשיך (בשו"ת), והב"י ו
כל אחרוני הראשונים או ראשוני האחרונים בתקופה ההיא קוראים לטורקיה "תוגרמה" ר' ב"י או"ח סי' קנ"ד אות א, ובכס"מ בית הבחירה פ"ד ה"ג, ובשו"ע או"ח סי' י סעי' יב, ובאבהע"ז סי' מה סעי' ב, ובאבקת רוכל, ובשו"ת בית יוסף, ושו"ת בנימין זאב סי' ר"ה, שו"ת מהר"ם פדואה סי' כא, וכן בלחם משנה (אבל פ"ח ה"ב), ובפרישה ודרישה ובכנה"ג ובמור וקציעה, ובפר"ח יו"ד סי' סא ס"ק מא, ועוד רבים.
ובספר משמיע ישועה (מבשר טוב החמישי נבואה ח):
וכן בית תוגרמה שהם עשר משפחות כמו שזכר יוסף בן גוריון אותם הדרים בירכתי צפון יבאו עם גוג, ואמר זה לפי שמשפחות תוגרמה יש מהם שאינם בירכתי צפון והם הטורקים שהם שכיני ארץ יון ומושלים בה היום שגם הם מכלל תוגרמה כמו שזכר יוסף בן גוריון, וכדי להוציא אותם מכלל הבאים עם גוג אמר בית תוגרמה ירכתי צפון:
דברי יוסף בן גוריון הנ"ל הם ביוסיפון ספר ראשון פרק ראשון.
גם בספר יוחסין:
ובני יפת ז' באורופא שהוא שליש העולם וקצהו בפורטגאל וקשטיליא וקצה השני אצל טורקיאה שהיא מהאשיא הגדולה שבה א"י ובבל. ולושיתניא היא פורטגאל בכל אלה ישבו גומר ומגוג והם הגודוש מלכי קשטיליא. יון היא גריסיא וקאנשטאנטינופולא ומשתתפין ארצם עם טורקיאה והיא מהאשייא.
תובל (בראשית פרק י' פסוק ב') הוא ספרד ומשך היא קפודוסייא שיזרייא קרוב מארמנייא ונהר פרת הולך באמצע ושם עיר גדולה שמה מילקא. תירס (שם פסוק ב') הם חזקים מלכות תרסייא ונראה שהם האונגרים (שם פסוק ג'). אשכנז בוהימייא (צ'כיה?) ריפת (שם פסוק ג') הם טרויינוש והיא מלכות קטן מהאשיא, ובאו לאיטליא ובנו עיר ביניסייא אינייאו ביניטי ועל שמו נקרא בינייסייא. תורגמא (שם פסוק ג') תורלייא וטורקיאה. תרשיש (שם פסוק ד') היא באשייא ונקרא תרשיש ראש מלכות בשירייא ארם. אלישא (שם פסוק ד') הוא איים ארסי פילנומיין ונראה שהיא אי כי כן ביחזקאל (פרק כ"ז פסוק ז') מאיי אלישא. כתים (בראשית פרק י' פסוק ד') הוא שתימא והיא גיפלי או קבריס
וצ"ע לגבי מ"ש על תירס שהם האונגרים, כי בגמ' יומא י. כתוב שתירס זה פרס, ולמ"ד השני זה תרייקי. (אא"כ מפרש שתרייקי זה פרס), ובכל אופן זה פירוש מחודש.
ובמרכבת המשנה לר"י אלשאקר על אבות:
ועתה אחי ראה גם ראה מעלת זה השלם, שהיה יודע מה שלא ידע שום נביא, וראינו בעינינו היאך הם דברים אמתיים שהרי פרס ומדי שהם בני יפת והם תוגרמה.
כיון שבחז"ל מתרגמים את תורגמה ל-גרממיא (עי' ירושלמי ות"י על יחזקאל), יוצא מכך שדעתו היא שגרממיא נמצאת בפרס... וצ"ע גם מהגמ' ביומא י.
כמו כן, יש לציין כי בחז"ל מצאנו גרממיא של ארם וגרממיא של אדום:
ויש לציין גם ל"דף על הדף" מגילה ו: על גרממיא של אדום שמאריך בהבאת דברי האחרונים בזיהוי גרממיא זו, ומציין גם לישורון (כרך י"ז עמ' תתמה ואילך) שעסק בבירור גרממיא של אדום.