שם משמואל שמות עמ' שלט
"אך בר"ח שהוא ממועדי הכנעה וכמו שהגיד כ"ק אבי אדמו"ר זצללה"ה בשם גינת אגוז"
וכפורים מושך אליו כל מועדי הכפרה והסליחה והתעניות ואחריו ימשכו ראשי חדשים כולן בהיותם זמן כפרה ואף על פי שאין להתענות בהם כפרה כתובה בהן וכו'. שנים עשר ראשי חדשים שבשנה אשר אנו מקריבין בהם קרבנות ראש חודש ונתוסף בו מוסף על היום והוא יום נועד בכל חדש וחדש לפי קביעות חשבון מולד הלבנה והוא זמן הבטחה לכפר על כל עונותינו מדי חדש בחדשו. וכו' בראשי חדשים אסור בהספד ובתענית כי כולם ימים נועדים לשמחה מחמת כפרה.
הרי לך כל המועדים שבשנה בין שבתות בין מועדי השמחה בין מועדי הכפרה בין מועדי ההודאה בין תעניות.
הוא יום בקשת סליחה וכפרה ולהתפלל לפניו להמליכו יתברך ולהתחנן ולבקש מלפניו לזכרינו בזכרון טוב ולהריע כדי שנתעורר על כל מה שמרדנו לפניו ונצעק על מה שקדם לנו על החטאות ועל הזדונות לעורר הלבבות ולחזור בתשובה ולבקש ממנו כפרה ומחילה.
צופה_ומביט כתב:לומר "אין קשר" זה קצת חריף.
אא"כ יביא מעלתו את דברי השמ"ש שם ונראה את ההקשר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים