תשובות והנהגות ח"א סי' תתז כתב:שאלה: אם מותר להיות רואה חשבון.
נראה פשוט שאם עובד עבור המדינה ומגלה פגמים כדי למסור לשלטונות המס הרי הוא מוסר ממון ישראל למלכות ובודאי אסור, וכן הדין אם עובד הוא אצל אדם שאינו נזהר מאיסור ריבית ח"ו, מצוי הוא שיכשל בכתיבת חשבונות שחייבין בריבית אזי דינו כסופר שעובר בלאו כמבואר בש"ך יו"ד ק"ס (ס"ק א). לכן מוטל על כל רואה חשבון חרדי להתמחות לידע בדיוק הדין מה מותר ומה אסור, דומיא דסוחר שחייב לידע דיני אונאה וטעות, והאומנות תהא קלה ונקיה רק אם יודעים מה אסור ומה מותר וכמ"ש.
אינני מכיר את המציאות, (וגם לא את ההלכה, לצערי), אבל רציתי לשאול האם באמת זה כ"כ מסובך?