חכם באשי כתב:לך יש את המהדורה הישנה והרגילה. יש מהדורה חדשה (לא בדיוק, היא יצאה לפני למעלה ממאה שנה) שהוציא לאור ר' שלמה בובר, והיא מצויה באוצר.
הלוואי כתב:איך פותחים את ראש התיבה ר'?
לצד ההערכה הרבה לה זכה בקרב אנשי חכמת ישראל עקב פרסומיו וחיבוריו, זכה שלמה בובר להערכה גדולה גם בקרב ציבור לומדי התורה המסורתי. בחיבור אשר נכתב על רבי דוד לוריא אשר היה אחד מגדולי ישראל במחצית הראשונה של המאה ה-19 נכתב כך:"לו היה ז"ל בימינו אשר חננו ה' לזכות לאור הפסיקתא ועוד כמה חיבורים מתנאים ואמוראים וגלדוי הראשונים על ידי הרה"ג האדיר החכם הכולל כו' שלמה באבער נ"י אשר השליך נפשו ומאודו להוציאם לאור מתוך הרבה כ"ד שהעלה ה' בידו הגדולה להשיגה. לא אפון, אשר מרבו התפעלות שמחתו הרבה בהם יותר מכל חמודות תבל וכל חללי דעלמא. היה מכתת רגליו לעמבערג לברכו במאור פנים ולהודות לו על טוב חסדו לכל בית ישראל."
הלוואי כתב:איך פותחים את ראש התיבה ר'?חכם באשי כתב:לך יש את המהדורה הישנה והרגילה. יש מהדורה חדשה (לא בדיוק, היא יצאה לפני למעלה ממאה שנה) שהוציא לאור ר' שלמה בובר, והיא מצויה באוצר.
חכם באשי כתב:הרי לנו מחלוקת בין הרד"ל והרב דסלר.
חכם באשי כתב:ולפחות 'לפרגן' לו את המילה הקצרה: "ר'".
קריינא דאיגרתא כתב:או כלך לדרך זו.
וכתבו הפוסקים בשם מדרש פסיקתא כל מזונותיו של אדם קצובין לו מר"ה עד ר"ה חוץ ממה שמוציא בשבתות ויו"ט ור"ח וחוה"מ ומה שהתינוקות מוליכין לבית רבן אם מוסיף מוסיפין לו ואם פוחת פוחתין לו וכתב הב"י דמה שאמר מה שהתינוקות מוליכין וכו' קאי על שכר לימוד והב"ח פירש דקאי על ר"ח [ב] והכונה על מה שאנו נוהגין לשלוח ע"י התינוקות מעות של ר"ח לרבן ואין לבטל המנהג ע"כ.
והינו כמובן בבאבער על אתר...ובמגן אברהם משמע שהיה לו הגרסא בטור מה שהתינוקות מוליכין לבית רבן בראש חדש, ובאמת לא מצאתי גרסא זו בשום מקום, עיין מקור הדברים באור זרוע וברוקח ובפסיקתא דרב כהנא בפרשה ולקחתם לכם, ומצאתי במבואר לפסיקתא שתמה גם כן עליו.
נוטר הכרמים כתב:אם מדברים מהיחס לבאבער, שמעתי בימים אלו מעשה נאה מאוד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים