דרומי כתב:ראה רש"י כתובות נז, א לפני המשנה.
החושב כתב:אין מדובר באיזה כלל תלמודי. אלא שבדרך כלל אינו מסתבר לפרש שחכמים נחלקו במציאות, וזאת מפני שבמקום להתווכח היה להם לבדוק מה היא המציאות.
יש לא מעט מקרים בהם עריכת הבדיקה הוא עסק בעייתי, וגם שייך מחלוקת בסברא איך לערוך את המבדק ואיך לנתח את הממצאים. כמה שאופן הבדיקה יותר בעייתי כך יותר בקלות ניתן לתלות במחלוקת במציאות.
ומכאן שדברים שלא ניתנים לבדיקה, כמו אירועים היסטוריים (כמו מעשה עם רבי יוחנן בן החורנית, או עם מזבח בית חוניו) אין שום בעיה להבין שיש מחלוקת במציאות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים