המסורת אודות הניקוד בֵּיבָי אין מקורה בשל"ה. הוא העתיק את דבריו ממחברים שקדמו לו.
המקור הראשון הוא כנראה בדברי רבינו חננאל, כפי שנכתב כאן.
יואל שילה כתב:זו תאוריה בלבד ולא הוכחה
וכי היום אין לנו בִּיבִּי בשני חיריקים?
הכרתי בִּיבִּי כשם אשה [לא כינוי אלא כך היה שמה] כבר בשנת תשמ"א.
ולכן התפלאתי מה ראה השל"ה לקשר בין שם של מישהו שנולד בין החורבנות ובין אמורא 700 שנים לאחריו, מי יכול לדעת מה היו השמות הנפוצים אז?
וכי בכלל יש קשר בין השמות שנהגו בשתי תקוות שונות אלו?
לא מצאנו בזמן האמוראים שם משה, ככל הזכור לי [ובודאי שלא היה נפוץ, עכ"פ אצל אלו ששמותם נשמרו].
יואל שילה כתב:אתה בודאי מסכים ששכיחות שמות היא תלויית מקום
משום מה בקהילות מסויימות נפוצים השמות נחמן נתן ופייגא, אצל אחרות נפוץ רבקה ומנחם מנדל וכדו', אצל אחרות יצחק זאב, אברהם ישעיה ישראל מאיר, וכו', בקיצור הכל תלוי מקום ותקופה, ומה ניתן ללמוד מהכא להתם?
יואל שילה כתב:בסך הכל תמהתי איך הגיעו החכמים לזה שכל ביבי מנוקד אותו דבר.
לקבל דברי קבלה הוא דבר אחד, ולתמוה מנין לו זה דבר אחר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים