עמוד 26 מתוך 34

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' אפריל 28, 2021 5:10 pm
על ידי לבי במערב
הוזכר כאן.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' אפריל 28, 2021 7:03 pm
על ידי בקרו טלה
אשרי יושבי ביתך כתב:זכורני שהי' אשכול

viewtopic.php?f=72&t=52196&p=647213#p647063

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' אפריל 28, 2021 7:09 pm
על ידי אשרי יושבי ביתך
בקרו טלה כתב:
אשרי יושבי ביתך כתב:זכורני שהי' אשכול

viewtopic.php?f=72&t=52196&p=647213#p647063

ייש"כ עצום! כמה חיפשתי את זה.
אין לי אלא לסיים במילותיי שסיימתי בסוף האשכול ההוא, עיי"ש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ה' אפריל 29, 2021 8:17 am
על ידי יהושע100
לבי במערב כתב:הוזכר כאן.


תודה רבה אך המכתב של הרב ברנדסדרופר לא ראיתי שם (כמוכ לא ראיתי טענות עם 'בשר' משני הצדדים... )

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ה' אפריל 29, 2021 2:47 pm
על ידי לבי במערב
יהושע100 כתב:אך המכתב של הרב ברנדסדרופר לא ראיתי שם
אך מקום כבודו צוין שם.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ש' מאי 01, 2021 10:12 pm
על ידי עושה חדשות
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:ראיתי היום בגמ' בנזיר נא. "הכי קאמר גזז הרי זה גלגלים לא גזז מיבעי ליה",
וזכורני שדובר כאן פעם על גמ' במקו"א, שהגמ' דוחה דקדוק מסויים מהמשנה, כי אולי המשנה לא נקטה את הדין ההוא מחמת הספק.
זוכרים משהו?
נתקלתי כעת בדוגמא נוספת -
ע"ז סג. ותפשוט מדרבי אליעזר דא"ר אליעזר שקדמה והקריבתו דוקא הקריבתו אבל הקדישתו לא דרבי אליעזר גופיה קא מיבעיא ליה מאי מיפשט פשיטא ליה לרבי אליעזר דהקריבתו דוקא אבל הקדישתו לא דהא איתיה בשעת ביאה או דלמא הקריבתו פשיטא ליה והקדישתו מספקא ליה תיקו.

ועוד אחד -
מנחות מו. אמר עולא בעו במערבא תנופה עושה זיקה או אינו עושה זיקה פשוט ליה מדרבי יוחנן דאמר רבי יוחנן שחיטה עושה זיקה מכלל דתנופה אינו עושה זיקה דר' יוחנן גופא קא מיבעיא ליה מיפשט פשיטא ליה לרבי יוחנן דשחיטה עושה זיקה ותנופה אינו עושה זיקה או דלמא שחיטה פשיטא ליה ותנופה מספקא ליה תיקו.

ועוד -
מנחות סט: היא גופה קא מיבעיא ליה מפשט פשיטא להו לרבנן דבתר עיקר אזלינן לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא להו ולחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן.
אולי כבר שווה אשכול בפנ"ע.

וסוכה לג. וכן ע"ז מז.
דרב פפא גופא מיבעיא ליה מיפשיט פשיט ליה דאין דחוי אצל מצות לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא ליה לחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן תיקו

ועירובין מג:
לפשוט מינה דאין תחומין דאי יש תחומין בחד בשבא לישתרי דלא אתא אליהו בשבת האי תנא ספוקי מספקא ליה אי יש תחומין או אין תחומין ולחומרא

וב"ק יט.
בעי רב אשי יש שנוי לצרורות לרביע נזק או אין שנוי לצרורות לרביע נזק תפשוט ליה מדרבא דבעי רבא יש העדאה לצרורות או אין העדאה לצרורות מכלל דאין שנוי דלמא רבא אם תמצי לומר קאמר אם תמצי לומר אין שנוי יש העדאה או אין העדאה תיקו.

וסנהדרין מג.
בעא מיניה רב אחא בר הונא מרב ששת אמר אחד מן התלמידים יש לי ללמד עליו זכות ונשתתק מהו מנפח רב ששת בידיה נשתתק אפילו אחד בסוף העולם נמי התם לא קאמר הכא קאמר מאי תא שמע דאמר רבי יוסי בר חנינא אחד מן התלמידים שזיכה ומת רואין אותו כאילו חי ועומד במקומו זיכה אין לא זיכה לא זיכה פשיטא לי אמר תיבעי לך.


ב"ב קכז. לימא תיהוי תיובתא דרב שיזבי תנא ספוקי מספקא ליה ולחומרא.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ב' מאי 03, 2021 8:46 pm
על ידי יהודה בן יעקב
האם הוזכר הנדון שיתכן לשון "להלן" שהכוונה לעיל?

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ב' מאי 03, 2021 11:51 pm
על ידי באר בשדה
יהודה בן יעקב כתב:האם הוזכר הנדון שיתכן לשון "להלן" שהכוונה לעיל?

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=24518
viewtopic.php?t=7564#p169444

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ב' מאי 10, 2021 11:17 pm
על ידי פלוריש
האם יש אשכול שמפרסם על כנסים, ימי עיון ואירועים תורניים?

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 11, 2021 8:08 am
על ידי בברכה המשולשת
דברי הזוה"ק על כך ששלושים יום לפני פטירתו אדם רואה זאת.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 11, 2021 9:40 am
על ידי לבי במערב
בברכה המשולשת כתב:דברי הזוה"ק על כך ששלושים יום לפני פטירתו אדם רואה זאת.
viewtopic.php?t=42837
וכן: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=25161.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 11, 2021 10:02 am
על ידי בברכה המשולשת
תודה רבה!

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' מאי 12, 2021 2:21 pm
על ידי עושה חדשות
על השייכות של חג השבועות - זמן מתן תורתינו
למצות 'תלמוד תורה' בדוקא יותר משאר תרי"ג מצוות.
(כדוג' לש' רש"י אי לאו האי יומא שלמדתי תורה)

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' מאי 12, 2021 2:30 pm
על ידי מה שנכון נכון
עושה חדשות כתב:על השייכות של חג השבועות - זמן מתן תורתינו
למצות 'תלמוד תורה' בדוקא יותר משאר תרי"ג מצוות.
(כדוג' לש' רש"י אי לאו האי יומא שלמדתי תורה)

viewtopic.php?f=28&t=17931 ובקישורים.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' מאי 19, 2021 1:10 am
על ידי אשרי יושבי ביתך
היה פעם אשכול בפורום על דברי הנפש החיים שאפשר להפסיק באמצע הלימוד ולהרהר במוסר?

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' מאי 19, 2021 1:27 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
אשרי יושבי ביתך כתב:היה פעם אשכול בפורום על דברי הנפש החיים שאפשר להפסיק באמצע הלימוד ולהרהר במוסר?

viewtopic.php?f=17&t=39078&p=442129&hilit=%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%A6%D7%A2+%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93+%D7%A0%D7%A4%D7%A9#p442129

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: א' מאי 23, 2021 9:06 pm
על ידי יאיר אתמר
האם נכתב על השאלה הבאה?

אם יש עניין להחמיר במקום שרבו מיקל, כששתי האפשרויות שוות לו. למשל, רבו מיקל לו לסמוך על הֶכשר מסויים, והוא באמת סומך על ההכשר ההוא, אבל לפניו שני מוצרים שווים לגמרי, עם אותו מחיר, אלא שלאחד הכשר יותר טוב, אם יש טעם להעדיף אותו.

תודה רבה!

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 25, 2021 8:05 am
על ידי בברכה המשולשת
אם הציבור מתפללים בטעות שלא לכיוון ירושלים

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 25, 2021 9:14 pm
על ידי מעט דבש
בברכה המשולשת כתב:אם הציבור מתפללים בטעות שלא לכיוון ירושלים

viewtopic.php?p=91729#p91729
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=632807#p632807

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 25, 2021 9:25 pm
על ידי בברכה המשולשת
מעט דבש כתב:
בברכה המשולשת כתב:אם הציבור מתפללים בטעות שלא לכיוון ירושלים

viewtopic.php?p=91729#p91729
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=632807#p632807


תודה רבה!

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 25, 2021 9:29 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
בענין המנהג שהילדים באים לעמוד אצל האבא בברכת כהנים ושם ידיו עליהם.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' מאי 25, 2021 9:33 pm
על ידי נוריאל עזרא
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בענין המנהג שהילדים באים לעמוד אצל האבא בברכת כהנים ושם ידיו עליהם.

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=2746

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: א' מאי 30, 2021 6:36 pm
על ידי בברכה המשולשת
משפחת רבינו הקדוש שר שלום שרעבי- הרש"ש

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: א' מאי 30, 2021 6:48 pm
על ידי בקרו טלה
בברכה המשולשת כתב:משפחת רבינו הקדוש שר שלום שרעבי- הרש"ש

הרש"ש ור' גדליה חיון, קשרי משפחה?

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: א' מאי 30, 2021 7:08 pm
על ידי בברכה המשולשת
תודה רבה!

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: א' מאי 30, 2021 8:54 pm
על ידי דרומי
שינוי שם של שנה לסימנא טבא, כגון תשד"מ במקום תשמ"ד, תנש"א במקום תשנ"א וכיו"ב

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ב' מאי 31, 2021 1:33 am
על ידי לבי במערב
דרומי כתב:שינוי שם של שנה לסימנא טבא, כגון תשד"מ במקום תשמ"ד, תנש"א במקום תשנ"א וכיו"ב
קצת כאן. וראה גם כאן, וכן כאן.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' יוני 09, 2021 1:34 am
על ידי פולסברג
קדושי צחוק ושחוק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ב' יוני 14, 2021 10:06 pm
על ידי חד ברנש
האם והיכן נכתב בפורום המעשה בדג שקרא שמע ישראל וקברוהו וכו'.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ב' יוני 14, 2021 10:14 pm
על ידי גרשיים
חד ברנש כתב:האם והיכן נכתב בפורום המעשה בדג שקרא שמע ישראל וקברוהו וכו'.

viewtopic.php?p=145175#p145175
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=398563#p398563

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ב' יוני 14, 2021 10:18 pm
על ידי חד ברנש
רוב תודות!

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ה' יוני 24, 2021 2:26 pm
על ידי איש_ספר
האם נכתב בפורום אודות המאמר של ר' קלמן כהנא בסו"ס הלכות שמיטת קרקעות, שאליבא דאמת הוא מהחזו"א?

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ה' יוני 24, 2021 2:36 pm
על ידי לבי במערב
אכן (ושמא יש עוד).

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ג' יוני 29, 2021 11:17 pm
על ידי בערקע חייט
היכן המדרש שישראל נתאוו לשור שבמרכבה ועל כן נכשלו בעגל?

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' יוני 30, 2021 12:49 am
על ידי לבי במערב
שמו"ר פמ"ב, ה (וכן בריבוי מקומות, מהם גם במפרשי התורה וספרי קבלה - אלא שלא עתה עת האסף).

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' יוני 30, 2021 1:28 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
לבי במערב כתב:שמו"ר פמ"ב, ה (וכן בריבוי מקומות, מהם גם במפרשי התורה וספרי קבלה - אלא שלא עתה עת האסף).

וברמב"ן על שמות פרק ל"ב פסוק א'

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ד' יוני 30, 2021 1:47 am
על ידי לבי במערב
אכן, כמו גם בעוד מרבותינו המפרשים שם ובכ"מ (כאמור).

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ה' יולי 01, 2021 12:32 am
על ידי עושה חדשות
אולי זה לא המקום, אבל כיון שהתחלתי לעשות את הרשימה באשכול זה, אני ממשיך לרשום בו מקורות נוספים. מתנצל אם זה מפריע למישהו.

עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:ראיתי היום בגמ' בנזיר נא. "הכי קאמר גזז הרי זה גלגלים לא גזז מיבעי ליה",
וזכורני שדובר כאן פעם על גמ' במקו"א, שהגמ' דוחה דקדוק מסויים מהמשנה, כי אולי המשנה לא נקטה את הדין ההוא מחמת הספק.
זוכרים משהו?
נתקלתי כעת בדוגמא נוספת -
ע"ז סג. ותפשוט מדרבי אליעזר דא"ר אליעזר שקדמה והקריבתו דוקא הקריבתו אבל הקדישתו לא דרבי אליעזר גופיה קא מיבעיא ליה מאי מיפשט פשיטא ליה לרבי אליעזר דהקריבתו דוקא אבל הקדישתו לא דהא איתיה בשעת ביאה או דלמא הקריבתו פשיטא ליה והקדישתו מספקא ליה תיקו.

ועוד אחד -
מנחות מו. אמר עולא בעו במערבא תנופה עושה זיקה או אינו עושה זיקה פשוט ליה מדרבי יוחנן דאמר רבי יוחנן שחיטה עושה זיקה מכלל דתנופה אינו עושה זיקה דר' יוחנן גופא קא מיבעיא ליה מיפשט פשיטא ליה לרבי יוחנן דשחיטה עושה זיקה ותנופה אינו עושה זיקה או דלמא שחיטה פשיטא ליה ותנופה מספקא ליה תיקו.

ועוד -
מנחות סט: היא גופה קא מיבעיא ליה מפשט פשיטא להו לרבנן דבתר עיקר אזלינן לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא להו ולחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן.
אולי כבר שווה אשכול בפנ"ע.

וסוכה לג. וכן ע"ז מז.
דרב פפא גופא מיבעיא ליה מיפשיט פשיט ליה דאין דחוי אצל מצות לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא ליה לחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן תיקו

ועירובין מג:
לפשוט מינה דאין תחומין דאי יש תחומין בחד בשבא לישתרי דלא אתא אליהו בשבת האי תנא ספוקי מספקא ליה אי יש תחומין או אין תחומין ולחומרא

וב"ק יט.
בעי רב אשי יש שנוי לצרורות לרביע נזק או אין שנוי לצרורות לרביע נזק תפשוט ליה מדרבא דבעי רבא יש העדאה לצרורות או אין העדאה לצרורות מכלל דאין שנוי דלמא רבא אם תמצי לומר קאמר אם תמצי לומר אין שנוי יש העדאה או אין העדאה תיקו.

וסנהדרין מג.
בעא מיניה רב אחא בר הונא מרב ששת אמר אחד מן התלמידים יש לי ללמד עליו זכות ונשתתק מהו מנפח רב ששת בידיה נשתתק אפילו אחד בסוף העולם נמי התם לא קאמר הכא קאמר מאי תא שמע דאמר רבי יוסי בר חנינא אחד מן התלמידים שזיכה ומת רואין אותו כאילו חי ועומד במקומו זיכה אין לא זיכה לא זיכה פשיטא לי אמר תיבעי לך.

ב"ב קכז. לימא תיהוי תיובתא דרב שיזבי תנא ספוקי מספקא ליה ולחומרא.


ע"ז עב: תני ר' חייא שפחסתו צלוחיתו אבל לא פחסתו צלוחיתו מאי לא תפשוט דנצוק אינו חיבור לא פחסתו צלוחיתו תפשוט לך דאסור נצוק תיבעי.

זבחים ז. עד כאן לא מיבעיא ליה אלא עשה דלאחר שחיטה אבל עשה דלאחר הפרשה לא קא מיבעיא ליה דלמא אם תימצי לומר קאמר.

בכורות מא: בעי רבא מאי טעמא דרבי ישמעאל מיפשט פשיטא ליה אנדרוגינוס בכור הוא ומומו עמו או דילמא ספוקי מספקא ליה ואם תימצא לומר קאמר אם תימצא לומר בכור הוא הרי מומו עמו למאי נפקא מינה למילקא עליה משום גיזה ועבודה אי נמי למיתבה לכהן ת"ש ר' אילעאי אומר משום ר' ישמעאל אנדרוגינוס בכור הוא ומומו עמו ש"מ מיפשט פשיטא ליה ודילמא אם תימצא לומר קאמר.

ולכאו' ג"ז שייך, תמורה לב: אלא לר"ל - למה ליה לפרושי, לימא: אם מתו - יפדו! אמר לך ריש לקיש: ר"ש לא הוה ידע מאי דאמר ת"ק; וה"ק ליה: אי בקדשי מזבח - מודינא לך, בקדשי בדק הבית - אם מתו יפדו.



אולי יש למישהו הסבר לתופעה הזאת.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ה' יולי 01, 2021 1:17 am
על ידי פולסברג
אירוסין ונישואין בב''א בשנים קדמוניות

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

פורסם: ה' יולי 01, 2021 6:21 pm
על ידי בברכה המשולשת
עיונים בדרכי חלוקת המשנה לפרקים?