מנחם זאב צוקרמן כתב:לרוב הראשונים יש כאן חיוב ציצית, כיון שאינו כסות לילה.
תולדות אדם כתב:תעשה חיפוש "ציצית, בלילה, בל תוסיף" ותמצא שפע מ"מ.
זקן ששכח כתב:אם לילה אינו זמן ציצית, דומה שלא שייך בו בל תוסיף. שאין מקום ללאו זה אלא בזמן קיום המצוה.
מנחם זאב צוקרמן כתב:זקן ששכח כתב:אם לילה אינו זמן ציצית, דומה שלא שייך בו בל תוסיף. שאין מקום ללאו זה אלא בזמן קיום המצוה.
טעות. עי' משנ"ב סי' תרסו ס"ק ה.
מיימונד כתב:לכאורה דבר תמוה הוא לומר ש"בל תוסיף" שייך דוקא בזמן המצוה.
וכי אדם שיטול לולב באמצע השנה לשם קיום מצות לולב, האם אינו עובר בבל תוסיף? וצ"ע.
פייערמאן כתב: וראה בספר הזכרון להגר"ח שמואלביץ ז"ל שנדפס שם חידושים מר' אברהם אביש מפרנקפורט שמביא ראי' שלא שייך בל תוסיף ממנחות ל"ט שגזרו אטו כסות לילה ויעבור על איסור כלאים ולא אמרו שיעבור על בל תוסיף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים