פלוני אלמוני כתב:ראיתי מביאים שהכ"ד אלף תלמידי ר' עקיבא היו גילגול של הכ"ד אלף שמתו בשטים משבט שמעון, האם יש לא' מן הקוראים מקור קדום לזה.
... וא"ל כי אשתי חנה היא גלגול כלבא שבוע חמיו של ר' עקיבא ויען כי נרבע כנקבה בא בגלגול אשה אחת שהיתה מרבניתיה דאביי יען גם הוא היה משרש ר' עקיבא כנודע ועליה אמרו בתלמוד אמר
אביי אמרה לי אם ואח"כ נתגלגלה באשתי ...
מעיין כתב:ואיידי דאיירינן בשער הגלגולים ור"ע
יש לציין לקטע נפלא שכבר העירו דחפשו מקור לזה ולא מצאו
שער הגלגולים הקדמה ל"ח... וא"ל כי אשתי חנה היא גלגול כלבא שבוע חמיו של ר' עקיבא ויען כי נרבע כנקבה בא בגלגול אשה אחת שהיתה מרבניתיה דאביי יען גם הוא היה משרש ר' עקיבא כנודע ועליה אמרו בתלמוד אמר
אביי אמרה לי אם ואח"כ נתגלגלה באשתי ...
צונאמי כתב:מעיין כתב:ואיידי דאיירינן בשער הגלגולים ור"ע
יש לציין לקטע נפלא שכבר העירו דחפשו מקור לזה ולא מצאו
שער הגלגולים הקדמה ל"ח... וא"ל כי אשתי חנה היא גלגול כלבא שבוע חמיו של ר' עקיבא ויען כי נרבע כנקבה בא בגלגול אשה אחת שהיתה מרבניתיה דאביי יען גם הוא היה משרש ר' עקיבא כנודע ועליה אמרו בתלמוד אמר
אביי אמרה לי אם ואח"כ נתגלגלה באשתי ...
רבי עקיבא נרבע כנקבה???
פלוני אלמוני כתב:ראיתי מביאים שהכ"ד אלף תלמידי ר' עקיבא היו גילגול של הכ"ד אלף שמתו בשטים משבט שמעון, האם יש לא' מן הקוראים מקור קדום לזה.
כזבי היא איזבל, ותיקונה היתה אשת טורנוסרופוס דהוה אשת רבי עקיבא, וידוע כי איזבל היתה רודפת (גם) את אליהו שהוא פינחס להנקם ממנו, וזמרי הוא רבי עקיבא והוא תקונו, וכזבי תיקונה במטרוניתא, וזמרי הוא היה בן דינה קודם שנשאה שמעון, והכ"ד אלף שהמית משבט שמעון בשכם, הם הכ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו שלא חלקו כבוד זה לזה, בזכרם עון שטים שלא הוטהרו ממנו, עד אשר יחדיו יכלו ומתו מותא תניינא
עוד מצאתי כתוב בין דברי האלהי כמוהר"ר חיים ויטא"ל ולא ידעתי אם הוא ממהרי"א זלה"ה, וז"ל זמרי נתגלגל בר' עקיבא, והכ"ד אלף שמתו במגפה היו הכ"ד אלף תלמידים של ר' עקיבא שמתו בין פסח לעצרת. ואשת טורנוסרופס היתה גילגול כזבי עצמה, ונתגירה וזכתה להעמיד את ישיבתו שזהו היתה אחד מהג' דברים שהעשיר [את] ר' עקיבא...
מעיין כתב:גלגולי נשמות לרמ"ע מפאנו - אות כ' [ב]כזבי היא איזבל, ותיקונה היתה אשת טורנוסרופוס דהוה אשת רבי עקיבא, וידוע כי איזבל היתה רודפת (גם) את אליהו שהוא פינחס להנקם ממנו, וזמרי הוא רבי עקיבא והוא תקונו, וכזבי תיקונה במטרוניתא, וזמרי הוא היה בן דינה קודם שנשאה שמעון, והכ"ד אלף שהמית משבט שמעון בשכם, הם הכ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו שלא חלקו כבוד זה לזה, בזכרם עון שטים שלא הוטהרו ממנו, עד אשר יחדיו יכלו ומתו מותא תניינא
והכ"ד אלף שהמית משבט שמעון בשכם
לכה ואשלחך כ"ה על מדת כ"ה שהבטיח הקב"ה לאברהם כ"ה יהיה זרעך. יעקב אמר הלא אחיך רועים בשכם מה עשו בשכם הלא לא הי' להם לסכן נפשם כי מתי מספר היו והרגו כ"ד אלף איש על לא חמס בכפם גרים גרורים עד שנענשו שבט שמעון עליהם ונתדבקו בהם אח"כ כ"ד אלף איש משבט שמעון ...
שלא נאמר 'פקודיו במספר שמות' אלא בשבט שמעון בלבדו, וכו' לפי שנספחו עליהם רבים מערב רב ונשאו אח"כ נשים מבנות שמעון וילדו להם, מעין מה שאירע לדינה בת יעקב שהטיל בה החוי זוהמא קודם שנשאת לשמעון וילדה לו זמרי בן סלוא הוא שאול בן הכנענית, אלא איפה חטאו והחטיאו, וגם יד ה' היתה בם ויהי המתים במגפה כמספר הרוגי שכם אחרי שנכנסו בברית המילה שלא לשמה, והדבר יודע בפקודי משה ואלעזר בערבו מואב שהיה שבטו של שמעון ירוד מאוד באותו מנין ויש במשמע 'פקודיו' האמור שם המנין לדאבון נפש בשביל החסרון שהיה עתיד וצפוי עליהם, עכל"ק.
וכתיב אין שלום לרשעים שאין שנאת חנם ושלילת השלום מצויה אלא בנשמות פגומות וכל שכן אם בשכבר כשלו איש באחיו, צא ולמד מתלמידי רבי עקיבא שלא חלקו כבוד זה לזה בזכרם עון שטים שלא הטהרו ממנו עד אשר יחדו יכליון דמיתו מותא תניינא באותו פרק, ודוק סמיכות הכתובים בפרשת פנחס ובני קרח לא מתו כתיב בתריה בני שמעון כריך ותני לא מתו בני שמעון אלא מזרעו של ערב רב שנשאו נשים באותו השבט וכבר זכרנו מזה למעלה, עכל"ק.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים