לייטנר כתב:סביר שפירוש השם דוד קשור לאהוב (השווה לדמיון לשם 'ידידיה': "ותלד בן ... וה' אהבו. וישלח ביד נתן הנביא ויקרא שמו ידידיה").[/size]
קושר כתרים כתב:לייטנר כתב:סביר שפירוש השם דוד קשור לאהוב (השווה לדמיון לשם 'ידידיה': "ותלד בן ... וה' אהבו. וישלח ביד נתן הנביא ויקרא שמו ידידיה").[/size]
זה נאמר על שלמה בנו של דוד.
פרי יהושע כתב:אגב, משהו יש לו מושג אם נכתב באיזה מקום אילו שמות נכנסנו בזמן התנאים והאמו' ואלו לא, והלא שמות יצחק יעקב [וישמעאל אפי'] כן, ולעומת כן שם אברהם וכמובן משה לא היו שכיחים כלל עד זמן הגאו', אולי מפני שחיפשו שימות עם תוכן וישמעאל יש לו תוכן בשפתינו יותר מאברהם ואפי' משה, שרק נקראים ע"ש הגדול, אבל אין לו תוכן של ישמע הקל או יצחק שיש בו רמז להשגחה וכדו', ואכתי צ"ע ותלמוד.
לייטנר כתב:פרי יהושע כתב:אגב, משהו יש לו מושג אם נכתב באיזה מקום אילו שמות נכנסנו בזמן התנאים והאמו' ואלו לא, והלא שמות יצחק יעקב [וישמעאל אפי'] כן, ולעומת כן שם אברהם וכמובן משה לא היו שכיחים כלל עד זמן הגאו', אולי מפני שחיפשו שימות עם תוכן וישמעאל יש לו תוכן בשפתינו יותר מאברהם ואפי' משה, שרק נקראים ע"ש הגדול, אבל אין לו תוכן של ישמע הקל או יצחק שיש בו רמז להשגחה וכדו', ואכתי צ"ע ותלמוד.
בצעירותי סיפרו לי שנכתב על כך מחקר אוניברסיטאי, אך אינני זוכר אם דובר על תזה או על דוקטורט.
בברכה המשולשת כתב:לייטנר כתב:פרי יהושע כתב:אגב, משהו יש לו מושג אם נכתב באיזה מקום אילו שמות נכנסנו בזמן התנאים והאמו' ואלו לא, והלא שמות יצחק יעקב [וישמעאל אפי'] כן, ולעומת כן שם אברהם וכמובן משה לא היו שכיחים כלל עד זמן הגאו', אולי מפני שחיפשו שימות עם תוכן וישמעאל יש לו תוכן בשפתינו יותר מאברהם ואפי' משה, שרק נקראים ע"ש הגדול, אבל אין לו תוכן של ישמע הקל או יצחק שיש בו רמז להשגחה וכדו', ואכתי צ"ע ותלמוד.
בצעירותי סיפרו לי שנכתב על כך מחקר אוניברסיטאי, אך אינני זוכר אם דובר על תזה או על דוקטורט.
בזמנו היה על זה (חקר השמות היהודיים) כתב עת, ואחד מהמאמרים שבו עסק בנושא זה
לייטנר כתב: אני מניח שכוונתך ל'ואלה שמות' בעריכת אהרן דמסקי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים