הגיונות כתב:[כמדומני שאודות האדר"ת עמד בזה הרצי"ה ב'לנתיבות ישראל' במאמר המוקדש לאדר"ת].
מכון חכמי ספרד כתב:מאז המאמר על הזהב שפירסם המחבר הנ"ל, יש לי חיבה מיוחדת למאמריו ו'מציאותיו'.
מכון חכמי ספרד כתב:בנוסף,
אישתמיטיה שו"ת תורה לשמה החתום ע"ש יחזקאל כחלי, אך נודע שיחזקאל עולה כמנין 'יוסף' ו'כחלי' עולה כמנין 'חיים', ורבי יוסף חיים מבגדד הסתיר שמו.
עוד אישתמיטיה חיבורו הראשון של רבי חיים מבריסק, אשר קבלה בידו שבחיבור הראשון שכותבים, מסתירים את השם.
מכון חכמי ספרד כתב:בנוסף,
אישתמיטיה שו"ת תורה לשמה החתום ע"ש יחזקאל כחלי, אך נודע שיחזקאל עולה כמנין 'יוסף' ו'כחלי' עולה כמנין 'חיים', ורבי יוסף חיים מבגדד הסתיר שמו.
עוד אישתמיטיה חיבורו הראשון של רבי חיים מבריסק, אשר קבלה בידו שבחיבור הראשון שכותבים, מסתירים את השם.
מכון חכמי ספרד כתב:מאז המאמר על הזהב שפירסם המחבר הנ"ל, יש לי חיבה מיוחדת למאמריו ו'מציאותיו'.
לחיים כתב:מכון חכמי ספרד כתב:מאז המאמר על הזהב שפירסם המחבר הנ"ל, יש לי חיבה מיוחדת למאמריו ו'מציאותיו'.
מה אתה מתכוון? איפוא המאמר הזה?
מכון חכמי ספרד כתב:בנוסף,
אישתמיטיה שו"ת תורה לשמה החתום ע"ש יחזקאל כחלי, אך נודע שיחזקאל עולה כמנין 'יוסף' ו'כחלי' עולה כמנין 'חיים', ורבי יוסף חיים מבגדד הסתיר שמו.
עוד אישתמיטיה חיבורו הראשון של רבי חיים מבריסק, אשר קבלה בידו שבחיבור הראשון שכותבים, מסתירים את השם.
לחיים כתב:מכון חכמי ספרד כתב:בנוסף,
אישתמיטיה שו"ת תורה לשמה החתום ע"ש יחזקאל כחלי, אך נודע שיחזקאל עולה כמנין 'יוסף' ו'כחלי' עולה כמנין 'חיים', ורבי יוסף חיים מבגדד הסתיר שמו.
עוד אישתמיטיה חיבורו הראשון של רבי חיים מבריסק, אשר קבלה בידו שבחיבור הראשון שכותבים, מסתירים את השם.
מה זה קשור? הוא לא מדבר שמה על ספרים בעילום שם, שיש הרבה כאלה, אלא על ספרים שהמחברים נתנו "הסכמה" לספר שלהם עצמם.
הרע במיעוטו כתב:אגב נקודה למחשבה -האם כשיפול לידינו נזהה מיד שיש כאן חריפות מיוחדת או שחכמת המסכן בזוי' ?
הלא צריך להיות לנו שו"ת או חיבור בעילום שם שמפורסם ונלמד בבתי המדרש כמו שו"ת בית הלוי וספרו עה"ת
ומדוע לא שמענו על ספר דומה בחריפות וכו' ? אולי לא הדפיסו בפועל אם הוא כעין סגולה ? עוד צ"ע אלו חידושים כתב בפנים מסתמא לא את העידית שלו
אבי עזרי כתב:למה כותב המאמר עצמו, הרב דנדרוביץ, מסתיר את שמו המלא בראש המאמר? כבר חלף העידן שאנשים מתביישים לפרסם דברים תחת שמם בעיתון..
אום אני חומה כתב:מכון חכמי ספרד כתב:בנוסף,
אישתמיטיה שו"ת תורה לשמה החתום ע"ש יחזקאל כחלי, אך נודע שיחזקאל עולה כמנין 'יוסף' ו'כחלי' עולה כמנין 'חיים', ורבי יוסף חיים מבגדד הסתיר שמו.
עוד אישתמיטיה חיבורו הראשון של רבי חיים מבריסק, אשר קבלה בידו שבחיבור הראשון שכותבים, מסתירים את השם.
לא הגר"ח כי אם אביו הבית הלוי,
ושתי הדוגמאות שהזכרת (ועוד אחרות) הופיעו בכתבה נפרדת במוסף הנ"ל.
מכון חכמי ספרד כתב:אבי עזרי כתב:למה כותב המאמר עצמו, הרב דנדרוביץ, מסתיר את שמו המלא בראש המאמר? כבר חלף העידן שאנשים מתביישים לפרסם דברים תחת שמם בעיתון..
אולי מדין "וגער זאב עם כבש".
כמה גערערס כותבים ביתד?
מרבה_שלום כתב: הכותב מדגיש כי הוא מונה דוגמאות של מחברים שנקטו ב'תכסיס הטעיה' מיוחד, בכך שנתנו הסכמה (בשמם המלא והאמיתי) לספרם הנדפס בעילום שם.
הגיונות כתב:על פירוש ההגדה 'מרבה לספר', שחיבר רבי ידידיה טיאה וויל, כמדומה שכבר כתב ידידינו אלי שטרן בנוטריקון שלו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 110 אורחים