עבד הזמן כתב:אצל אחב"י הספרדים מקובל שיש ברכות הגומל מעזרת הנשים, מישהו יודע על איזה רקע באות הברכות?
לענין כתב:
פרי- אני מאד מאד מקוה שלא התכוונת למה שאני קראתי בדבריך. אם יש לך כוונה עמוקה וסודית אנא תסביר אותה דחוף (אם התכוונת להסביר זאת טעות העולם, כאילו שהיא קרובה יותר וכו', פרש דבריך). במח''כ וכו' וכו'.
פרי יהושע כתב:לענין כתב:
פרי- אני מאד מאד מקוה שלא התכוונת למה שאני קראתי בדבריך. אם יש לך כוונה עמוקה וסודית אנא תסביר אותה דחוף (אם התכוונת להסביר זאת טעות העולם, כאילו שהיא קרובה יותר וכו', פרש דבריך). במח''כ וכו' וכו'.
לא היה סוד בדברי, ולא באתי לתקוע עצמי לעניין הלכה רק להצדיק את המנהג שנהגו בו הנשים עפ"י טבען באתי , וכבר חכמים הכירו בכך שדרשו שמצות עשה שהז"ג אינן שייכות לאישה שאינה באה לתקן העולם והזמן (וזה דברים מעט עמוקים ואין כרגע בידי להאריך), וכבר נא' במגילת אסתר אשר אבוא אל המלך אשר לא כדת, מכלל שכך הוא עניין האישה. (והאם אצטרך להיות פורש ובוכה על מה שחבריו חושדים בו על כל שיחה קלה כאן בפורום?).
עבד הזמן כתב:דווקא אני מכיר אישה שמברכת הגומל אחר כל טיסה.
אבל זה מקרה נדיר.
אצל אחב"י הספרדים מקובל שיש ברכות הגומל מעזרת הנשים, מישהו יודע על איזה רקע באות הברכות?
לענין כתב:הבוחר - כידוע גם אחרי ניתוח וכיו''ב לא שמענו שאשה תברך. והבי' הפשוט, דהא בעי' עשרה, ולאו אורח ארעא הוא, אלא שבבית היולדת בלא''ה נאספין לשלו' זכר וכיו''ב, משא''כ לכל שאר מילי בד''כ אין מצויים עשרה, וממילא לא נהגו בזה גם היכא שנזדמנו לה עשרה.
פרי- אני מאד מאד מקוה שלא התכוונת למה שאני קראתי בדבריך. אם יש לך כוונה עמוקה וסודית אנא תסביר אותה דחוף (אם התכוונת להסביר זאת טעות העולם, כאילו שהיא קרובה יותר וכו', פרש דבריך). במח''כ וכו' וכו'.
הבוחר בעלום כתב:ידוע כי מנהג י-ם שיולדת מברכת הגומל, אך גם לשיטה זו אינה מברכת אחר דברים אחרים המחייבים ברכה זו כגו' טיסה וכדו', מדוע?
אוהב אוצר כתב:הבוחר בעלום כתב:ידוע כי מנהג י-ם שיולדת מברכת הגומל, אך גם לשיטה זו אינה מברכת אחר דברים אחרים המחייבים ברכה זו כגו' טיסה וכדו', מדוע?
אתה יודע עוד כמה הלכות ישנם שנשים רבות אינם מקפידות עליהם משל לא עליהם דיברו חז"ל??? וכי רשימה אתה רוצה שאכתוב פה?
אגב, חיוב ברכת הגומל אחרי לידה, 'נוצר' עוד לפני שנוצר מנהגי ה'שלום זכר' או 'ברית יצחק'...
פרי יהושע כתב:מנהגי אבלות בת"ב, קריעה (או אפי' הקנאה) בראיית הר הבית, טלטול בשבת (נהיה מנהג קבוע ומשונה כאילו האיש שונה מהאישה שצריכה היא לסחוב במדרגות השכונה את עגלת התאומים כשהאב בוהה נוכחו, ואם היה מחמיר ביתר הדברים מילא, אבל מה פתאום הוא נתפס דווקא על החומרא הזאת, ואם זה לא חומרא מה ההבדל?).
ובכלל העניין של "בכל דרכך דעהו" שכתוב בשו"ע בסוף סדר היום, שהאדם צריך לעשות כל מעשיו לש"ש, כולל האיש והאישה ללא חילוק כלל, והאם אנחנו מראש לא מסמינים את האישה כמחויבת בכך פחות...., (וזה אולי הדבר היחיד העקרוני שצריך לשרש ולעקור מכל יתר הדברים זה לא אומר שא"א לבלות ולהפיג המתח אבל הכל צריך להיות מדוד בלש"ש בין אצלו ובין אצלה).
אוהב אוצר כתב:הלכות ברכות - ברכות הנהנין, אסון ממש.
עיקר וטפל, היסח דעת, שינוי מקום, שיעורים, פת הבאה בכסנין מה כן ומה לא
יותר גרוע מקריעה בכותל והל' אבילות.
הבוחר בעלום כתב:פרי יהושע כתב:מנהגי אבלות בת"ב, קריעה (או אפי' הקנאה) בראיית הר הבית, טלטול בשבת (נהיה מנהג קבוע ומשונה כאילו האיש שונה מהאישה שצריכה היא לסחוב במדרגות השכונה את עגלת התאומים כשהאב בוהה נוכחו, ואם היה מחמיר ביתר הדברים מילא, אבל מה פתאום הוא נתפס דווקא על החומרא הזאת, ואם זה לא חומרא מה ההבדל?).
ובכלל העניין של "בכל דרכך דעהו" שכתוב בשו"ע בסוף סדר היום, שהאדם צריך לעשות כל מעשיו לש"ש, כולל האיש והאישה ללא חילוק כלל, והאם אנחנו מראש לא מסמינים את האישה כמחויבת בכך פחות...., (וזה אולי הדבר היחיד העקרוני שצריך לשרש ולעקור מכל יתר הדברים זה לא אומר שא"א לבלות ולהפיג המתח אבל הכל צריך להיות מדוד בלש"ש בין אצלו ובין אצלה).
מנהגי אבלות בת"ב- מאי האי?? כדוגמת?בגדים כובסים בתשעת הימים
קריעה בכותל- ראה ארחות רבינו ח”ב עמוד קמט שהביא “בנוגע לנשים אם מחוייבות לקרוע הורה מו”ר לזוגתו הרבנית ע”ה שתקרע רק פעם אחת בעת שתראה את הכותל ואמר לי מו”ר אע”פ שבנותיו הלכו יחד עם מרן החזו”א ועמו לכותל ואחת כבר היתה בת מצוה ולא אמרו לה לקרוע רק בנו שהיה לאחר בר מצוה קרע מ”מ זה לא ראיה כי אפשר דלאו אדעתיה דמרן שכבר גדולה”. אנו מדברים על 'העולם'
טלטול בשבת- אכן, אתמהה.
באופן כללי, ייתכן ש"הסימון" נובע מכך שנשים פטורות מחלק נכבד בתרי"ג המצוות, מצ"ע שהז"ג בדאו' ודרבנן, ת"ת, פו"ר, לאוין דבל תקיף בל תשחית טומאת מת וכו' ועוד רבות. וממילא נוצר מצב בו נראית הקלה מסויימת כלפי נשים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים